زمان : 12 Ordibehesht 1389 - 23:29
شناسه : 22893
بازدید : 1857
مسئول انجمن های علمی دانشجویی از راه اندازی تور های صنعتی در راستای هر چه بهتر ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد. مسئول انجمن های علمی دانشجویی از راه اندازی تور های صنعتی در راستای هر چه بهتر ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد.

مسؤول انجمن های علمی دانشجویی از راه اندازی تور های صنعتی در راستای هر چه بهتر ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد.


یزدفردا " عباس تیموری در این خصوص گفت: پس از برگزاری میزگرد "صنعت، دانشگاه، ارتباط مؤثر" در حاشیه ی دومین همایش روز مهندسی كه در اسفندماه سال گذشته و به همت انجمن علمی دانشجویی مواد دانشگاه یزد برگزار گردید، حاضران به راهگشایی حضور دانشجویان در عرصه ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه اذعان نمودند.

در این زمینه مصوب شد: كمیته‌ای از دانشجویان فعال در انجمنهای علمی دانشجویی در انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد، تشكیل گرددو پس از پیگیری ‌های انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و همكاری انجمن مدیران صنایع و معادن و همچنین واحد ارتباط با صنعت دانشگاه یزد، این كمیته در ابتدای سال جاری، رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

هسته ی مركزی این كمیته، متشكل از دبیر كمیته و هفت نفر از فعالین انجمن‌های علمی در رشته‌های مختلف صنعتی (مهندسی برق، مكانیك، مواد، نساجی، صنایع، مدیریت و علوم پایه) است كه در اولین جلسات هسته‌ی مركزی كمیته، اعضا چشم انداز شش ماهه خود را حول چهار محور تنظیم كردند كه عبارتست از:
 1. برگزاری بازدیدهای علمی با اهدافی چون: دید كلی نسبت به رشته تحصیلی، ایده گرفتن و ایده پردازی، آشنایی با مشكلات بخش صنعت، مقدمه‌ای بر اخذ پروژ‌های تحقیقاتی – پژوهشی
 2. اجرای طرح‌های تحقیقاتی – پژوهشی برای واحدهای صنعتی 3. برگزاری دوره‌های آموزشی در بخش صنعت: با توجه به پتانسیل‌های دانشگاه در زمینه آموزش، بیش از چهل دوره آموزشی كه انجمنهای علمی توانایی برگزاری آنها را دارد، به واحدهای صنعتی پیشنهاد گردید و 4. كارورزی.

در اولین گام و با مذاكرات صورت گرفته، تورهای صنعتی به عنوان اولین مرحله برقراری این ارتباط، از هفته جاری و به مدت یك ماه برای دانشجویان رشته‌های مذكور ، برگزار می‌گردد. به منظور هدفمند سازی تور، این بازدیدها برای تعداد محدودی از دانشجویان و به همراه برنامه‌های جانبی از جمله جلسه پرسش و پاسخ با مدیرعامل، كارشناسان و مهندسان شركت، گزارش نویسی در نظر گرفته شده است.

یزدفردا