زمان : 12 Ordibehesht 1389 - 19:22
شناسه : 22869
بازدید : 6797
مهندس اولیاء در جمع نمایندگان  مهندسین مشاور استان : بر نقش مشاورین برای ارتقاء کیفی فعالیت های فنی و اجرائی تاکید کرد. مهندس اولیاء در جمع نمایندگان مهندسین مشاور استان : بر نقش مشاورین برای ارتقاء کیفی فعالیت های فنی و اجرائی تاکید کرد.

مهندس اولیاء در جمع نمایندگان  مهندسین مشاور استان :

بر نقش مشاورین برای ارتقاء کیفی فعالیت های فنی و اجرائی تاکید کرد.

یزدفردا:جلسه بحث و بررسی پیرامون فعالیت های مهندسان مشاور استان با حضور مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ، مهندس میر سعیدی معاون امور عمرانی استانداری استان ،و تعدادی از نمایندگان مهندسان مشاور در مرکز فناوری اقبال برگزار گردید.
ابتدا گزارشی در زمینه فعالیت جامعه مهندسان مشاور ، نقطه نظرات و مشکلات مهندسان مشاور توسط مدیر دفتر جامعه یزد ارائه و در مورد آمادگی و توانایی های جامعه مهندسان استان در زمینه انجام تحقیقات ، مطالعات ، تعریف پروژه جدید ، نقد و بررسی و تجزیه و تحلیل پروژه ها و طرح های در دست اقدام ، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز جامعه مهندسی استان ، صدور خدمات فنی و مهندسی و همکاری در برگزاری مناقصات و انتخاب مشاور توضیحاتی ارائه نمود.
در این جلسه تعدادی از نمایندگان جامعه نیز نقطه نظرات خود را پیرامون بعضی تحولات فنی و اجرایی و مسائل مشابه ارائه نمودند.
در ادامه نماینده مردم یزد و صدوق ضمن برشمردن اشکالاتی که از دیر باز در جریان تعریف پروژه ها، مطالعات و طراحی وجود داشته بر ضرورت تخصصی کردن پروژه ها، استفاده از پتانسیل های مهندسی در پروژه ها، احتراز از ارائه طرحهای ضعیف و فاقد توجیه تاکید نمود و خواستار همکاری جامعه مهندسان مشاور با دستگاههای اجرائی در بحث ارتقاء کیفی فعالیت های فنی و اجرایی شد.
وی همچنین علاوه بر حضور جدی استان بر ضرورت حضور مشاوران یزدی در استانهای مجاور که زمینه مناسب فعالیت وجود دارد نیز تاکید نمود.
در ادامه معاون امور عمرانی استفاده از مشاورین محلی بدلیل اطلاعات و پتانسیل های محلی را منطقی دانسته و حمایت خود را در ارجاع کار به آنان اعلام و خواستار رفع نواقص احتمالی در روند مطالعات ، طراحی و رعایت زمان سنجی پروژه ها شد.
وی همچنین آمادگی شورای فنی استان را جهت نقد و بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه ها، همکاری استانداری در برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز مشاوران اعلام نمود.

یزدفردا