زمان : 09 Ordibehesht 1389 - 19:52
شناسه : 22805
بازدید : 6109
پیام محمد رضا باغستانی مدیرکل آموزش وپرورش استان یزدبه مناسبت روز معلم پیام محمد رضا باغستانی مدیرکل آموزش وپرورش استان یزدبه مناسبت روز معلم

پیام محمد رضا باغستانی مدیرکل آموزش وپرورش استان یزدبه مناسبت روز معلم

یزدفردا:محمد رضا باغستانی مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد به مناسبت روز معلم   پیامی به شرح زیر صادر کرد:

تعلیم و تعلم از شئون الهی است وبه یقین معلم اول خدای تبارک وتعالی است که این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند .
انسان نیز با پذیرش این مسوولیت، ‌نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس «معلم»‌ ثبت کرده است. معلم، ‌ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازد.
دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تعدی به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.
نكوداشت جایگاه تعلیم وتربیت و بزرگداشت مقام منیع معلم در واقع گراميداشت سازندگان آينده كشور و در سطحي وسيع‌تر سازندگان جهان است، نقش بي‌بديل معلم در تربيت روح و جسم انسان‌ها و تلاش براي هدايت و كمال‌يابي فرزندان امروز و پدران، مادران و مديران فردا ستودني است و به تعبير امام راحل (ره) نقش معلم درجامعه نقش انبيا است و تمام ملت بايد معلم و تمام افراد متعلم باشند.
فرا رسيدن 12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري، نماد معلمان ايران زمين كه بنام روز معلم نام گرفته است به همه رهپویان تعليم و تعلم تبريك وتهنیت عرض می نمائیم .
اميد است در سال پيش‌روي كه از سوي مقام معظم رهبري بنام همت مضاعف و
کار مضاعف نامگذاري شده معلمان بیش از پیش با دلسوزی و بلند همتی در فرهنگ سازي و هدايت جامعه به سمت کار و تلاش مضاعف سهم ارزنده و نقش موثرخویش را   ايفا نمايند.


یزدفردا-----------------www.yazdfarda.com