زمان : 09 Ordibehesht 1389 - 01:33
شناسه : 22792
بازدید : 5111
واما امارات متحده غربي اول قرن ۲۰ :خشك و بي آب و علف .اول قرن ۲۲ : خشك و بي آب و علف ! واما امارات متحده غربي اول قرن ۲۰ :خشك و بي آب و علف .اول قرن ۲۲ : خشك و بي آب و علف !

واما امارات متحده غربي

اول قرن ۲۰ :خشك و بي آب و علف .اول قرن ۲۲ : خشك و بي آب و علف !


دکتر علیرضا آیت اللهی

 نویسنده و پژوهشگر




يك كشور٬ شامل يك سرزمين ٬ يك تاريخ ٬ ملٌتي داراي هويت مشخص و بارز و مردمي است كه طي تاريخي مديد در اين سرزمين زندگي كرده ملٌتي واحد و داراي آداب و رسوم و به طور كلٌي فرهنگ و تمدن مشترك را تشكيل داده اند و حال براي اين هويت و از آنجمله مثلا" تماميٌت ارضي خود مي جنگند . وسعت ابوظبي كه اماراتي پيشرفته تر و مترقي تر را به تبعيٌت خود درآورده است و اصولا" وسعت تمام امارات متحده عربي چند درصد وسعت كشور ايران است ؟ چه تاريخ و فرهنگ و تمدني دارد ؟ طول تاريخ حقيقيش چند درصد طول تاريخ هزاران ساله ايران است ؟ كدام مملكت واحد ؟ چقدر از ديگران مستقل است ؟ و چقدر به اراده خود عمل مي كند ؟....

امارات متحده عربي به شهادت بزرگترين مرجع تاريخي جهان اسلام ٬ يعني " اطلس تاريخ اسلام " تاليف دكتر حسين مونس ٬ حتي در همين « سده گذشته تقريبا" خشك و بي آبو علف و خالي از سكنه بود ».! اين ازتاریخش ٬فرهنگش ٬ تمدنش ٬ و ریشه ملتش که حال به درستی یا به غلط خود را عرب می خوانند و به هیچ دلیل و به هر بهانه ای جزایر سه گانه ایران را از آن اعراب !!!

آنچه که امروز معلوم نیست توسط چه کسی و چه قدرتی « امارات متحده عربی » خوانده می شود طی هزاران سال تاریخ و تمدن باشکوه و با عظمت ایران و ایرانی اصولا" جائی نبوده است که نام و عنوانی داشته باشد .و مسکون شدن و تعلق آن در دوران قبل از اسلام و مثلا" در زمان ساسانیان به ایران نیز برای ما ایرانیان افتخار نیست ٫ چرا که باز هم سرزمینی بوده است بی آب و علف به عنوان بخشی جغرافیائی - اقلیمی از سرزمین خشک و سوزان و لم یزرع « ربع الخالی » ٬ و بی فایده ٬ و هزینه بر ٬ که لابد به این دلیل ایرانیان در آنجا هزینه کرده اند که که موقعیتی استراتژیکی برای ایشان و فرهنگ و تمدنشان داشته است و هنوز هم همین موضوع است که ادامه دارد . منتهی این بار برعلیه مام اصلی خود ٬ ایران ٬ و فراموشی ساکنین کنونی از آنهمه هزینه ای که در آن زمان برداشته است : سرمایه گذاری ایرانی برای دفاع از ایرانی و نه حمله مستکبران و ایادیشان بر علیه ایران و ایرانی ! .

سرزمین کنونی به اصطلاح امارات متحده عربی ! در ابتدای اسلام هم گرچه ظاهرا" چند واحه ای داشته است ( که ابتدا باید ثابت شود که داشته است ) به یقین بیشتر ٬ ایرانی نشین بوده است و تحت حمایت ایران و تاحدودی هم عمان . نام کدام یک از امارات کنونی را در آن زمان می بینیم مگر « فجیره » که آنهم در واقع از سرزمین های متعلق به عمان ثبت شده است ... حتی نامی از ابوظبی و دبی و امثال آنها وجود نداشته است .

در پگاه تاریخ افتخار آمیز اسلام اگر نامی از آبادیهائی در عمان و بحرین می بینیم و در کویت لااقل روستائی ایرانی بنام کاسبه وجود داشته است در سرزمین آنروزی به اصطلاح امارات متحده عربی کنونی حتی یک قریه هم مشاهده نمی شود !. و اگر چند خانواده در آن حدود زندگی می کرده اند لابد از خانواده های مرزداران این « مرز پر گهر » ایران بوده اند و حداکثر تعدادی نیز خانواده اصلا" عمانی که این تعداد نه تاریخ امارات می شوند نه تاریخ وحدت و متحده بودنش و نه دلیل اصالت عربیتش .

این بیابان برهوت در ابتدای شکوفائی دین مبین اسلام نیز به حدٌی خالی از سکنه و بنابر این خالی از تعلق به جهان عرب ٬ و هویت عربی ٬ بوده است که تا قرن ها حکومت اسلامی تقریبا" در هیچ کجا نامی از آن مشاهده نمی شود و اگر می شود در کجا ؟

جعل تاریخ قدیم بسیار آسانتر از جعل تاریخ جدید است . اما اماراتی ها حتی زحمت آن را نیز به خود نداده اند . چرا که لابد عرق به اصطلاح قومی ٬ عربی ملٌی نداشته اند و آنچه که امروز در خصوص جزایر اشغالی ایران توسط انگلیس و بازپس گیری آنها توسط ایران می گویند نه از خودشان است که مستکبران در دهانشان گذاشته اند !

به امید روزی که « سرزمین های اشغالیمان توسط انگلیس » را نیز باز پس گیریم ٬ بخش بعدی تاریخ سرزمین این بعضی از یاغیان ٬ به خصوص در زمان آل بویه ٬ را بعدا" نقل خواهم کرد . انشاء الله .


یزدفردا