زمان : 09 Ordibehesht 1389 - 00:21
شناسه : 22786
بازدید : 6321
سرمست رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر یزد طی 3 سال اخیر نزدیك به 3 میلیارد تومان تجهیزات برای سازمان خریداری شده است. سرمست رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر یزد طی 3 سال اخیر نزدیك به 3 میلیارد تومان تجهیزات برای سازمان خریداری شده است.

سرمست رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر یزد

طی 3 سال اخیر نزدیك به 3 میلیارد تومان تجهیزات برای سازمان خریداری شده است.


یزدفردا "میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر یزد در جمع خبرنگاران استان یزد اظهار داشت: شهر یزد با 13 هزار و 575 هكتار وسعت، ناحیه تاریخی به وسعت 750 هكتار دارد كه سازمان آتش نشانی یزد باید وسعت شهر یزد را همراه با شهرهای زارچ، شاهدیه، حمیدیا، فهرج و احمدآباد و... را نیز پوشش می دهد.
محمدرضا سرمست تجهیزات سازمان را مطلوب خواند وافزود: نزدیك به 40 خودروی سبك، سنگین و نیمه سنگین و 500 قلم تجهیزات ریز و درشت تكمیل كننده خودروها در اختیار سازمان قرار دارد و از آنجایی كه بافت قدیم از اهمیت خاصی برخوردار است 8 دستگاه خاموش كننده در بافت بكار گرفته می‌شود. در 3 سال اخیر نزدیك به 3 میلیارد تومان تجهیزات برای سازمان خریداری شده است.
وی تصریح كرد: برای چهارمین سال در سال گذشته منازل مسكونی یزد در مقابل حوادث از جمله آتش‌سوزی، صاعقه، اثاثیه و تاسیسات ایمن شدند و در این راستا نزدیك به 30 میلیارد ریال هزینه شد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر یزد با اشاره به پیگیری برنامه نرم افزاری ثبت حریق در سازمان آتش نشانی افزود: اگر این برنامه اجرایی شود كمك شایانی به سازمان می‌شود بدین معنا كه به محض تماس تلفنی، آدرس منزل یا جایگاه مورد حریق واقع شده، بر روی نقشه درج می‌شود و خودروهای آتش نشانی به سرعت به محل حریق اعزام می شوند همچنین با توجه به افزایش تعداد آپارتمانها در شهر و همچنین اهمیت مراكزی تجاری، مراكز صنعتی، بازار و بافت قدیم قصد داریم 3 ایستگاه آتش نشانی در محلهای بلوار بسیج، بین محمودآباد و كسنویه و میدان امام علی (ع) احداث كنیم.
سرمست اظهار داشت: آتش‌نشانی یزد برای رسیدن به وضعیت مطلوب‌تر به 7 میلیارد تومان دیگر برای تهیه تجهیزات، احداث ایستگاه و خرید خودرو نیاز دارد، افزود: درخواست این مبلغ به مسئولان ارائه شده و امیدواریم در آینده نزدیك این رقم به آتش‌نشانی مركز استان یزد اختصاص یابد.
وی با تاكید كه نیروهای انسانی و ارائه آموزش به آنها از تجهیزات مهم‌تر است، تصریح كرد: اگر نیروی متخصص و آموزش دیده در اختیار نداشته باشیم، امكان استفاده از تجهیزات مدرن وجود نخواهد داشت و در همین راستا آموزش نیروها همچنین آموزش‌ به مردم در طول سال‌های گذشته در برنامه این سازمان قرار داشته و پس از این نیز اصلی‌ترین و مستمر‌ترین رویكرد آتش‌نشانی آموزش خواهد بود همچنین تعدادی از نیروهای آتش‌نشانی به تهران فرستاده شدند و آموزش‌های لازم در موارد مختلف را فرا گرفته‌اند كه این آموزش‌ها بسیار كارآمد بوده است.
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به آمار حوادث و حریق‌های سال گذشته در یزد اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع یك هزار و 476 مورد حریق یعنی به طور میانگین روزانه پنج حریق و 489 مورد انواع حوادث مختلف در شهر 600 هزار نفری یزد رخ داده است كه این حوادث 156 نفر مجروح، 12 نفر فوتی و 133 نفر نجات یافته داشته است.

یزدفردا