زمان : 08 Ordibehesht 1389 - 23:51
شناسه : 22785
بازدید : 5331
كارشناس مسئول آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد سرویس کولر در طول سال‌های گذشته حوادث بسیاری كه منجر به برق‌گرفتگی شدید و فوت شده را به دنبال داشته كارشناس مسئول آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد سرویس کولر در طول سال‌های گذشته حوادث بسیاری كه منجر به برق‌گرفتگی شدید و فوت شده را به دنبال داشته

كارشناس مسئول آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد

سرویس کولر در طول سال‌های گذشته حوادث بسیاری كه منجر به برق‌گرفتگی شدید و فوت شده را به دنبال داشته


یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :كارشناس مسئول آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد درجمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و اقدام مردم برای تعمیر و راه‌اندازی كولرهای آبی اظهار داشت: این اقدام از آنجا كه در برخی موارد توسط افراد غیركارشناس و فاقد تخصص‌های لازم انجام می‌شود، در طول سال‌های گذشته حوادث بسیاری كه منجر به برق‌گرفتگی شدید و فوت شده را به دنبال داشته است.
سیدمحمد میرجلیلی اظهار امیدواری كرد: با همراهی و همكاری رسانه‌ها و مطبوعات همچنین اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه شاهد كاهش حوادث باشیم.
وی با بیان برخی نكات ایمنی در این زمینه اظهار داشت: از آنجا كه سیم‌كشی كولر پیچیده است و حتی برق‌كاران ماهر نیز در نصب و راه‌اندازی كولرها به دلیل بی‌توجهی دچار حادثه شده‌اند، توصیه می‌شود خانواده‌ها در این زمینه با پرهیز از صرفه‌جویی در هزینه‌ها حتما به افراد متخصص مراجعه كنند.
میرجلیلی، خودداری از تماس با بدنه خیس و مرطوب كولر در صورت عدم اطمینان از برق‌كشی مناسب، توجه به ایزوگام‌های آلومینیومی و رسانا بودن آنها در هنگام سرویس كولرها و استفاده از كفش‌های مناسب در این نوع بام‌ها، حضور یك نفر فرد بالغ در كنار سرویس‌كار بر روی بام‌ها به منظور اطلاع از بروز حوادث احتمالی، استفاده از افراد حرفه‌ای حتی برای تعویض پمپ كولر، جلوگیری از اقدام به تعمیر افراد فاقد تخصص‌های لازم در منزل و ... را از جمله موارد اعلام كرد كه باید در هنگام نصب و راه‌اندازی كولر مدنظر قرار گیرد.
میرجلیلی تصریح كرد: در لحظات اولیه، برق زیادی از ساختمان و كولر گرفته می‌شود و كلیدهای قطع كننده در این خصوص نمی تواند كارآیی زیادی داشته باشند و در موارد برق گرفتگی خطرات را افزایش می دهد.

وی گفت: در فصل تابستان افراد در روزهای تعطیل تعمیر و سرویس كولر را انجام می‌دهند كه توصیه می‌شود در موقع تعمیر و سرویس كولر افراد به تنهایی به پشت بام نروند.

وی در ادامه با اشاره به خطرات كلیدهای كولر توصیه كرد: كسانی كه تخصصی در زمینه تعمیر كولر ندارند در این خصوص دست به كار نشوند و به برق كولر دست نزنند و چنانچه پمپ كولر دچار آسیب دیدگی است برقكار حرفه‌ای آن را تعمیر كند و هیچ یك از افراد داخل منزل در صورت نداشتن تخصص اقدام به تعمیر كولر نكنند.

وی با بیان اینكه اگر تعویض پوشال و روغن كاری كولر با دقت انجام شود مشكل ایجاد نمی‌كند خاطر نشان كرد: در صورتی كه برق كاری كولر به خوبی انجام شده باشد مشكلی در این خصوص بوجود نمی‌آید.

یزدفردا