زمان : 08 Ordibehesht 1389 - 20:23
شناسه : 22781
بازدید : 5888
نخستين نشست كانون خبرنگاران پايداري و دفاع مقدس به ميزباني يزدبرگزارشد نخستين نشست كانون خبرنگاران پايداري و دفاع مقدس به ميزباني يزدبرگزارشد

نخستين نشست كانون خبرنگاران پایداری و دفاع مقدس به میزبانی یزدبرگزارشد


یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبر نگار یزدفردا:نخستین مجمع عمومی كانون خبرنگاران پایداری دفاع مقدس به میزبانی ادار‌ه‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با حضور 90 خبرنگار در سالن كنفرانس مركز فناوری اقبال یزد برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر 90 خبرنگار فعال كانون خبرنگاران پایداری و دفاع مقدس، قیاسی‌راد، معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس كشور نیز حضور داشت.
در این نشست نشریه الغدیریان استان یزد به عنوان یكی از نشریان برتر فعال دفاع مقدس در سطح كشور برگزیده شد.
این خبرنگاران به مدت سه روز مهمان یزد بودند و در روزهای حضور خود در این استان به طبس نیز سفر كرده و در مراسم گرامیداشت این واقعه نیز شركت كردند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در نخستین مجمع كانون خبرنگاران پایداری و دفاع مقدس، ضمن خیرمقدم به خبرنگاران اظهار داشت: قرار است این كانون در تمام استان‌ها دفتر داشته باشد و دفتر مركزی این كانون نیز به زودی در تهران تاسیس می‌شود.
سرهنگ علی هژبری با اشاره به اهمیت فعالیت‌های این كانون تاكید كرد: در این مجمع باید اساس‌نامه تمام استان‌ها بررسی شود و پس از بحث و تبادل‌نظر، به تصویب برسد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خبرنگاران دفاع مقدس اظهار داشت: خبرنگاری را حرفه‌ای مقدس می‌دانم و خود نیز در دوران دفاع مقدس خبرنگار صدا و سیما بوده‌ام و هم‌اكنون با افتخار به عنوان عضو افتخاری در خدمت كانون خبرنگاران پایداری و دفاع مقدس هستم.
عزیزالله سیفی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان یزد نیز افزود: آثار تاریخی موجود در این استان به دوره‌های قبل از اسلام و برخی بعد از اسلام می‌رسد و تعدادی از این آثار بیش از 12 هزار سال قدمت دارند.
وی یادآور شد: در استان یزد 6 هزار 500 اثر تاریخی شناسایی شده كه یك‌هزار و 447 اثر به ثبت آثار ملی رسیده است.
سیفی اظهار امیدواری كرد كه با توجه به ظرفیت‌های استان یزد كانون خبرنگاران پایداری و دفاع مقدس بتوانند در این استان فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشند.
مدیر شبكه جهانی ثقلین نیز در این نشست با اشاره به جنگ نرم آمریكا علیه ایران اظهار داشت: دو ویژگی انقلابی‌گری و استكبارستیزی و كارآمدی نظام شیعی جمهوری اسلامی ایران، همواره مورد هدف دشمنان انقلاب به ویژه استكبار جهانی بوده است.
سیدكمال شریفی در ادامه با تاكید بر نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن خاطرنشان كرد: ارزش‌های دفاع مقدس را باید در جهان اسلام فراگیر كنیم و حامیان انقلاب اسلامی در جهان امروز شیفته حقایق و ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا هستند.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینكه از دفاع مقدس گنجینه‌های ارزشمندی باقی‌ مانده است و این گنجینه‌ها همان خانواده شهدا هستند، افزود: این گنجینه‌های ارزشمند در بسیاری موارد در مقایسه با مراقبت‌ها و تبلیغاتی كه در مورد برخی موارد مثلا آتشكده و دخمه زرتشتیان شده است، مورد بی‌‌توجهی قرار گرفته‌اند.
سردار محمدعلی الله‌دادی خاطرنشان كرد: خانواده‌های شهدا گنجینه‌های زنده دفاع مقدس هستند كه گذر زمان این گنجینه‌ها از بین می‌روند و اگر به آنها پرداخته نشود، آن وقت است كه از شهدا جز قبور آنها باقی نمی‌ماند.
وی با اشاره به اینكه دوران دفاع مقدس قابلیت‌های بسیاری برای خلق آثار هنری بی‌نظیر همچنین فیلم مستند و خبر دارد، بیان داشت: اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را در قالب خبر، فیلم و داستان روایت كنیم، آنگاه به موفقیت‌ در این زمینه دست یافته‌ایم.


یزدفردا