زمان : 04 Ordibehesht 1389 - 00:30
شناسه : 22651
بازدید : 5617
کنفرانس خبری وزیر ارشاد  با حضور اصحاب رسانه استان (سفر وزیر ارشاد به یزد10) کنفرانس خبری وزیر ارشاد با حضور اصحاب رسانه استان (سفر وزیر ارشاد به یزد10)

کنفرانس خبری وزیر ارشاد  با حضور اصحاب رسانه استان

(سفر وزیر ارشاد به یزد10)

یزدفردا "میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پنج‌شنبه شب در پايان سفر يك‌روزه خود به استان يزد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان يزد ، خبرنگاران را افراد امين جامعه دانست و گفت : بايد ضمن بيان ضعف‌ها به صورت منصفانه، نقاط قوت نيز به شايستگي گفته شود و خبر به عنوان امانت در دست خبرنگاران به صورت صادقانه به مردم و مسئولان ارائه شود و درهمین رابطه برنامه‌اي در وزارتخانه در حال تدوين است كه خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري نيز اگر تخلفي مرتكب شدند مانند نشريات طبق قانون مطبوعات به آنها تذكر داده شود.

سيدمحمد حسيني اظهار افزود : تعداد نشريات و خبرگزاري‌هاي مغرض در كشور بسيار محدود است و اين تعداد از نشريات كه به جعل و تحريف اخبار مي‌پردازند، اغراض خاص و گرايش‌هاي سياسي خود را دنبال مي‌كنند و براي اينكه اعتماد مردم با فعاليت اين‌ دسته از رسانه‌ها از ساير نشريات و خبرگزاري‌ها سلب نشود، به آنها تذكر داده شده و اگر از انتشار نشريه‌اي نيز به طور موقت جلوگيري شده، قصد اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حفظ منابع نظام بوده است.

حسيني با اشاره به جلسه روز گذشته خود با مديران مسئول نشريات كشوري ادامه داد: در اين جلسه از مديران مسئول نشريات خواستيم تا برنامه‌اي جامع و مدون براي حمايت از نشريات ارائه دهند.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه رويكردهاي سفر سوم هيئت دولت به استان‌ها رويكرد فرهنگي است، قصد داريم اين نگاه ويژه را مغتنم شمرده و بخشي از بودجه‌هاي تخصيص يافته به مقوله فرهنگ را به حمايت از مطبوعات و خبرگزاري‌هاي آن استان اختصاص دهيم.

حسيني همچنين با اشاره به گسترده شدن كمي مطبوعات به ويژه مطبوعات محلي در سال‌هاي اخير بيان داشت: البته نبايد كيفيت و محتواي نشريات فداي كميت آنها شود و با توجه به افزايش نشريات محلي شايسته است كارشناس متعهد و متخصص و آگاه به مسائل و مشكلات نشريات محلي در وزارتخانه مشغول به خدمت شود و موانع احتمالي نشريات محلي را رفع كند.
وي آينده پيش روي كشور را به لحاظ فرهنگي، اقتصادي، سياسي و ... آينده‌اي روشن توصيف كرد و اظهار داشت: دشمنان داخلي و خارجي نظام در سال گذشته چون به اين امر واقف شده بودند، سعي كردند با ايجاد ناامني و آشوب به كشور لطمه بزنند اما به هدف خود نرسيدند.

در ابتداي اين جلسه محمدرضا فلاح استاندار يزد و محمود عاليشوندي مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي از حضور وزير فرهنگ و ارشاد و هيئت همراه همچنين همراهي مطبوعات محلي، رسانه‌هاي مكتوب و خبرگزاري‌هاي استان در اين سفر يك‌روزه قدرداني كردند.

گزارش تصویری :

































































یزدفردا