زمان : 01 Ordibehesht 1389 - 20:31
شناسه : 22601
بازدید : 6181
گزارش و گزارش تصویری :تجلیل از فعالان تنظیم بازار استان یزد- -استاندار یزد:رسانه ها ؛ ایفاگر نقشی مهم در تنظیم بازار(اصلاحیه) گزارش و گزارش تصویری :تجلیل از فعالان تنظیم بازار استان یزد- -استاندار یزد:رسانه ها ؛ ایفاگر نقشی مهم در تنظیم بازار(اصلاحیه)

گزارش و گزارش تصویری :تجلیل از فعالان تنظیم بازار استان یزد-

-استاندار یزد:رسانه ها ؛ ایفاگر نقشی مهم در تنظیم بازار

یزدفردا :مشاور معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی گفت: یکی از برنامه ‌های اصلی وزارت بازرگانی در سال 89 ثابت نگه داشتن قیمت مواد پروتئینی در طول سال است.
جود پورآقایی اردکانی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران تنظیم بازار استان یزد در ایام نوروز و روزهای پایانی سال 88 اظهار داشت: در این زمینه علاقه‌ ای به واردات نداریم زیرا پتانسیل بسیار خوبی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال استفاده تمامی دستگا‌ه‌ها در سراسر کشور از سامانه‌های الکترونیکی برای تنظیم بازار الزامی است، افزود: 10 سامانه الکترونیکی در کشور برای تنظیم بازار ایجاد شده که امسال تمامی دستگا‌ه ‌ها با هدف کنترل مواد مصرفی، موظف به استفاده از آن خواهند بود.

پورآقایی اردکانی یادآور شد: در سال 88 و در روزهای پایانی سال که از حساسیت بالایی برخوردار بود، موفقیت چشمگیری در زمینه تنظیم بازار به دست آمده به گونه ‌ای که موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کرد و اعتقاد ما این است که موفقیت به دست آمده حاصل کار جمعی و حمایت همه فعالان عرصه بازار در استان یزد بود بر همین اساس بر آن شدیم تا از دست‌اندرکاران تنظیم بازار استان یزد قدردانی کنیم.

وی ضمن ابلاغ پیام تشکر رئیس جمهور و وزیر بازرگانی از دست‌اندرکاران تنظیم بازار در استان یزد، ادامه داد: در سال 88 شرایط ویژه‌ ای بر جامعه حاکم بود که به تبع آن در بازار نیز حساسیت خاصی حکمفرما بود اما در نهایت اقدامات انجام شده در این زمینه سبب شد تا 187 نماینده مردم در مجلس از رئیس جمهور و دست‌اندرکاران تنظیم بازار قدردانی کنند.

پورآقایی اردکانی بیان داشت: در سال گذشته با توجه به بحث هدفمند کردن یارانه ‌ها و تصویب شدن آن و التهاباتی که به دنبال آن در جامعه به وجود آمد، همه انتظار تورم داشتند همچنین شروع به کار دولت دهم، از حساسیت‌ های بازار بود که دولت تلاش ‌های زیادی انجام داد تا بتواند بر بازار مسلط باشد.

پورآقایی اردکانی با اشاره به نوسانات قیمت موز در کشور در سال گذشته، عنوان کرد: سال‌ های قبل مافیای موز فعال شد و شرایط نامساعدی ایجاد کردند اما امسال با دعوت از واردکنندگان عمده موز کشور، توافق شد که این محصول در میدان تره‌ بار هزار تومان و توسط عاملان فروش هزار و 200 تومان عرضه شود که به دنبال آن جو روانی بسیار موثری در بازار کشور حاکم شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت بازار پروتئینی در روزهای پایانی سال 88 و اوایل سال 89 بیان داشت: 50 هزار تن مرغ منجمد، 30 هزار تن گوشت قرمز وارد و ذخیره ‌سازی شده بود که از این میزان تنها 30 هزار تن مرغ و 600 تن گوشت قرمز جذب شد و بقیه مصارف مردم از ذخیره بازار داخلی مدیریت شد.

مشاور معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی همچنین با بیان اینکه امسال 100 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ذخیر ه‌سازی مواد مصرفی و خوراکی پیش‌بینی شده بود، از جذب تنها یک دهم این بودجه انتقاد کرد.

وی همچنین استفاده از رسانه‌ها و نقش آنها را در ایجاد جو روانی جامعه بسیار شاخص خواند و افزود: اطلاع ‌رسانی رسانه‌ها موجب رضایتمندی 90 درصدی مردم شد.

استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مدیرکل بازرگانی استان یزد و دست‌اندرکاران تنظیم بازار استان بیان داشت: امسال پنج میلیون مسافر وارد استان یزد شدند که مورد استقبال و پذیرایی قرار گرفتند و در این ایام هزار و 300 تن پرتقال و 700 تن سیب ذخیره‌سازی شد و 10 نمایشگاه و 800 غرفه نیز در این استان دایر شد.

محمدرضا فلاح‌ زاده با بیان اینکه مصرف روزانه مرغ در استان یزد روزانه 40 تن بوده است که این رقم تا اواخر اسفندماه به 80 تن نیز رسید، افزود: در این زمینه کمبودهایی وجود داشت بر همین اساس 600 تن مرغ گرم با یارانه و 200 تن مرغ منجمد به اضافه 380 تن موجود به بازار مصرف تزریق شد که همه این میزان توسط مردم خریداری شد.

استاندار یزد در این نشست خطاب به پورآقایی اردکانی با بیان اینکه استان‌ها کنترل شده است، شما تهران را دریابید با گلایه‌ای آمیخته به طنز عنوان کرد: گاه مصاحبه یک مسئول در تهران در رسانه ملی که می‌گوید قیمت گوشت به 16 هزار تومان رسیده است، باعث می‌شود، نرخ گوشت هشت هزار تومانی یزد به 10 هزار تومان برسد.

وی همچنین یادآور شد: یکی از دلایل عرضه زیاد مرغ در استان یزد گران بودن نرخ آن در استان‌های همجوار یزد بود که باعث می‌شد بخشی از مقدار مصرف مرغ روزانه از استان خارج شده و در استان ‌های همجوار به فروش برسد


"محمدرضا فلاح زاده" افزود: رسانه ها به ویژه صداوسیما نقش مهمی را در زمینه آرام کردن جو بازار و اطمینان دادن به مردم در خصوص تامین کالاهای مورد نیاز ، ایفا کرده اند.
وی گفت: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بسیاری از تنظیمات بازار را همراه خود می آورد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت حضرت زینب (س)، دفاع و پیروی از چهار امام معصوم و صبر و استقامت را از ویژگیهای این بانوی بزرگوار ذکر کرد.
در پایان این مراسم از فعالان عرصه تنظیم بازار با اهداء لوح سپاس قدردانی شد.

عکس:مسعود میرجلیلی خبرنگار یزدفردا













































































اسکندری رییس بازرگانی



عظیمی نیا فرماندار یزد





زارع زاده فرماندار مهریز وعبودتیان فرماندارتفت



یزدفردا