زمان : 31 Farvardin 1389 - 22:35
شناسه : 22584
بازدید : 19585
آشنائی با یک فردائی : با  استاد عليرضا آيت اللهي بیشتر آشنا شویم آشنائی با یک فردائی : با استاد عليرضا آيت اللهي بیشتر آشنا شویم

آشنائی با یک فردائی : با  استاد عليرضا آيت اللهي بیشتر آشنا شویم


یزدفردا :سردبیر :چند مطلب از استاد علیرضا آیت اللهی در یزدفردا تقدیم فردائیان شد که دوستان فردائی سئوالاتی را پیرامون  بیوگرافی و سوابق  ایشان مطرح کرده بودند ، البته  در یک کلام علیرضا آیت اللهی هم یک فردائی است مانند هزاران فردائی دیگر   که از ابتدای راه اندازی یزدفردا ،افتخار آشنائی با آنها را داشته ایم ،در گوشه ای از این جهان پهناور که از کویر برخواسته وعشق به وطن باعث شده تا در یزدفردا با کویریان همنوا شود و افتخاری دیگر برای" یزدفردا" که روایت کند حضور موفق یکی دیگر از هزاران فرزند کویر را .
چکیده ای از  بیوگرافی و اصل و نسب و سالها تلاش وخدمت  علیرضا آیت اللهی را اگر بخواهیم در یک خبر بگنجانیم قطعا میسر نخواهد بود ،ولی سرفصل ها را می توان نوشت .

   علیرضا آیت اللهی در سال 1324 شمسي در خانواده و خانداني مذهبي  در یزد متولد شد .

خودش با تواضع مدعی است :
"ا اينجانب در طول زندگي در يزد چه ازنظر جسمي و چه از نظر درسي بسيار ضعيف و شرمنده تمام اين آباء و اجداد خود "


او در 16 – 17 سالگي در يزد به روزنامه نگاري علاقه مند شد  كه شرحش در  يادداشت « بخوانيد تا روزنامه نگار نشويد » روي وبلاگش و از آنجا روي برخي از مشهورترين سايت هاي خبري ايران  آمده است . در ضمن جزوات نسل جوان را كه به مسؤوليت حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي منتشر و به ضميمه مجله مكتب اسلام به يزد مي فرستادند بين دانش آموزان توزيع مي كرد و كتك...
مطالبي مردم شناختي هم در آن سنين و حتي قبل از آن براي راديو ايران مي فرستاد كه شاید  هنوز در آرشيوشان موجود باشد .
 بعدا" در تهران سردبير يا دبير هيئت تحريريه يكي دو مجله علمي و تخصصي هم شدكه آخرين آنها ، فصلنامه مجلس شوراي اسلامي ، به انتشار مداوم نكشيد . برخي از سرمقاله هاي اقتصادي روزنامه كيهان در 1364 هم بي نام يا بانام مستعار او ، يعني « دكتر عليرضا يزدي » از سوابق مطبوعاتي او هستند .

عضو هيچ انجمن و گروه و دسته اي سياسي و غير سياسي نبوده و نيست .فقط به عنوان كمك به انقلاب در پرووانس فرانسه « انجمن ايرانيان مقيم پرووانس » را تشكيل داده كه چون به هيچ جا وابسته نبود بيش از چند ماه دوام نياورد .

براي مجلس پنجم هم ازتهران كانديدا شد و با توجه به اين كه در مأموريت خارج از تهران بود و كوچكترين تبليغي نكرده بود  .به مجلس راه نیافت .

مدت اقامتش  در ایران و فرانسه  به ترتیب اینگونه بوده است :

واما از تحصيلات:
 بيشتر حاصل عمرش ، به جز حدود نه هزار ساعت كه طي حدود بيست و پنج سال در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي به تدريس :
 و... گذشته است صرف مطالعه ، تحقيق و نگارش كتب ، گزارشهاي تفصيلي ، و مقالاتي شده است كه از آنجمله اند :
كتاب هاي :
گزارشهاي تفصيلي:
مقالاتي متعدد كه به حدود صد و بيست مقاله ، و از جمله حدود سي مقاله علمي و بيش از چهل مقاله علمي-ترويجي چاپ شده مي رسند .
برخي از گزارشها و مقالات مزبور به زبان فرانسه مي باشند كه بعضي از آنها همچنان توسط اينترنت قابل دسترس عموم مي نمايند :
چندين مقاله ترجمه و چاپ شده در مطبوعات علمي ايران دارد
سخنراني هائي در:
او در سمت های زیر سعی نموده به وطنش خدمت نماید   :
و هم اكنون :

هر چند استاد علیرضا آیت اللهی معتقد بودند :
   ولی از اینکه  با بزرگواری خاص بزرگان به  اين تقاضاي بسيار بزرگ  ما  با تواضع  پاسخ دادند  مراتب  سپاس فردائیان را اعلام می داریم ،هر چند که قلم ناتوان ما .......

منتظر حضور پر رنگ تر  ایشان در جمع فردائیان باشید


وبلاک شخصی :http://www.alireza-ayatollahi.blogfa.com/
یا حق

یزدفردا