زمان : 29 Farvardin 1389 - 19:18
شناسه : 22537
بازدید : 9424
رباط زین‌الدین مهریز جزء 100 هتل برتر دنیا شناخته شد. رباط زین‌الدین مهریز جزء 100 هتل برتر دنیا شناخته شد.

رباط زین‌الدین مهریز جزء 100 هتل برتر دنیا شناخته شد.


یزدفردا:مدير اداره میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگاریزدفردا گفت: رباط زین‌الدین مهریز جزء 100 هتل برتر دنیا شناخته شد.

محمود ادیبان با اشاره به افزایش چشم گیر مسافران نوروزی در مهریز نسبت به سال گذشته در ایام نوروز گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری و توریستی بی‌نظیری که شهرستان مهریز دارد در ایام عید امسال شاهد رشد تعداد مسافران نوروزی در این شهرستان بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی مهریز و همچنین همکاری سازمان میراث فرهنگي استان يزد، برگ زرین دیگری بر افتخارات آثار باستانی مهریز رقم خورد و کاروانسرای زین الدین مهریز که تنها کاروانسرای مدور کشور است جز 100 هتل برتر دنیا شناخته شده است.

ادیبان خاطر نشان کرد: اين بناي آجري که به دستور زين‌ الدين گنجعلي خان ريگ در زمان شاه عباس با پلان كاملا قرينه ساخته شده کاروانسراي رباط زين‌‌الدين نام گرفته و در 35 کیلومتری مرکز مهریز واقع شده است این اثر تاریخی بسیار با ارزش صاحب جایزه یونسکو نیز شده است.

وی افزود: علاوه بر این افتخارات و با توجه به نوع و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد این مکان جزء 5 پایلوت برتر گردشگری کشور قرار گرفته است.

یزدفردا