زمان : 29 Farvardin 1389 - 18:50
شناسه : 22531
بازدید : 7945
گزارش و گزارش تصویری:همايش بزرگ پياده روی خانوادگی بمناسبت هفته سلامت در یزد گزارش و گزارش تصویری:همايش بزرگ پياده روی خانوادگی بمناسبت هفته سلامت در یزد

گزارش و گزارش تصویری:همايش بزرگ پياده روی خانوادگی بمناسبت هفته سلامت در یزد


یزدفردا:مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا "
همايش بزرگ پياده روی خانوادگی بمناسبت هفته سلامت با همکاري تعدادي از ادارات وارگان هاي استان شامل دانشگاه علوم پزشکي ، استانداري،تربيت بدني ، ورزش هاي همکاني ،  همراه با جوايز ارزنده و متنوع  روز جمعه 27 فروردين ساعت 8 صبح از  ميدان شهيد باهنرآغازوبا عبورازبلوار باهنر، ميدان امام حسين(ع) ،بلوار کوثر، ميدان امام علي(ع)در ورزشگاه شهيد نصيري تجمع نمودند و در پایان این همایش نیز به قید قرعه به بیش از 500 شرکت کننده در این برنامه جوایزی از قبیل دوچرخه و البسه ورزشی و ... اهداء شد.


سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: بر اساس آمار موجود، در حال حاضر تنها 10 درصد از مردم استان یزد در مصرف میوه و سبزیجات به سرانه های استاندارد نزدیک هستند.

محسن میرزایی در این همایش پیاده روی خانوادگی استان یزد اظهار داشت: زندگی های شهری و بسیاری از عوامل دیگر دست به دست هم داده تا رژیم غذایی مردم تغییر کرده و به سمت غذاهای آماده و فست فودها هدایت شود.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از تبعات شهرنشینی، مصرف سیگار است و 80 درصد مردم استان یزد هم اکنون در شهرها زندگی می‌کنند، افزود: در حال حاضر از هر شش مرد یزدی یک نفر سیگار مصرف می‌ کند.

میرزایی، چاقی و کم ‌تحرکی را یکی از اصلی ‌ترین پیامدهای زندگی شهری و تغییر رژیمهای غذایی خواند و خاطرنشان کرد: بیشتر مردمی که در شهرها زندگی می ‌کنند به سمت غذاهای آماده و فست‌فودها گرایش پیدا می‌کنند که زیاده‌ روی در این امر چاقی و بسیاری از بیماری‌ های دیگر نظیر دیابت و بیماری‌ های قلبی و عروقی را به دنبال دارد.

وی همچنین ادامه داد: در استان یزد در میان جمعیت 15 تا 64 ساله از هر دو نفر خانم یک نفر و از هر سه نفر آقا یک نفر اضافه وزن و چاقی دارند.

وی همچنین عنوان کرد: بر اساس گزارش مرکز دیابت استان یزد نیز در حال حاضر 180 هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری این استان به بیماری دیابت مبتلا هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین یادآور شد: در طول یک ‌سال گذشته در استان یزد دو هزار و 300 نفر جان خود را به علت بیماری دیابت و بیماری ‌های قلبی و عروقی از دست داده‌ اند و این مثل آن است که در طول یک ‌سال 23 هواپیمای 100 نفره سقوط کرده باشد.

میرزایی خاطرنشان کرد: همه مردم از سقوط هر هواپیما اظهار ناراحتی‌ های بسیار می‌کنند اما تقریبا بیشتر مردم در مقابل این نوع مرگ و میرها که همه ناشی از کم‌ تحرکی و قواعد زندگی شهری است، بی‌ تفاوت هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد نیز در این همایش با اشاره به اهمیت و ضرورت ورزش در زندگی انسان اظهار داشت: سند جامع ورزش استان یزد با همکاری اداره تربیت بدنی در دست اقدام است که با توجه به پیگیری و دستور استاندار، امیدواریم هرچه زودتر این سند به تصویب برسد.

سیدمحمدرضا قائم‌ محمدی با اشاره به حضور گسترده و شش هزار نفری مردم در این راهپیمایی اظهار داشت: احتمالا در روز سوم خرداد نیز همایش پیاده‌ روی دیگری در استان یزد اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به امکانات بسیار خوب موجود در استان یزد حتی در روستاها، امیدواریم مردم برای ورزش و تامین سلامتی خود اهمیت بیشتری قائل شوند.

قائم‌ محمدی از رسانه‌ها نیز خواست؛ همانگونه که تاکنون یاری‌ رسان بخش ورزش بوده ‌اند، همچنان مسئولان و نهادهای ذیربط را در فرهنگ ‌سازی و نهادینه کردن امر ورزش یاری کنند.

سرپرست اداره کل تربيت بدني يزد نیز گفت: يکي از سياست هاي مهم امسال سازمان تربيت بدني برگزاري همايش هاي پياده روي خانوادگي است .
اصغر حسيني افزود: براي مقابله با آسيب هاي زندگي شهرنشيني يکي از بهترين و کم هزينه ترين راه ها گسترش ورزش هاي همگاني است و ورزش تامين کننده نشاط و شادابي و زمينه ساز صحت و سلامتي است .

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان یزد در همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت گفت : پیاده ‌روی و ورزش‌های همگانی باید در بین خانواده‌ ها و اجتماع نهادینه شود.

وحیدرضا خباززاده یزدی عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف، هیئت ورزش ‌های همگانی تلاش خود را برای ترویج ورزش‌های همگانی در بین خانواده‌ها چندین برابر خواهد کرد.وی همچنین ادامه داد: بیماری‌های دیابت، قلبی، عروقی و چاقی از بیماری‌هایی است که در میان شهروندان یزدی شایع است و به نظر می‌رسد تنها راه مقابله با این بیماری‌ها که منشاء اصلی آن عدم تحرک و عادت به زندگی شهری است، ورزش کردن و پیاده‌روی به صورت منظم و به میزان حداقل نیم ساعت در روز است.

این عضو شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: بیشتر پارک ‌های اصلی شهر از جمله پارک‌های آزادگان، هفتم تیر، غدیر، شهداد، پارک کوهستان و ... به وسایل ورزشی تجهیز شده‌اند و هم‌اکنون بیش از 10 مربی آموزش دیده در پارک‌های شهر مستقر هستند تا به مردم آموزش‌های لازم در رابطه با ورزشهای همگانی را ارائه دهند.


گفتنی است : جوايز این همایش بدین شرح اعلام شده و امید واریم  مانند همایش قبلی پیاده روی که با توجه به درخواستهای مکرر مردم و انعکاس توسط رسانه ها هرگز نام برندگان آن توسط هیئت ورزش های همگانی اعلام نشد ،عمل نشود و با اعتماد سازی شاهد حضور هرچه گسترده تر مردم در اینگونه همایش ها ی سازنده باشیم .

100 دستگاه دوچرخه كوهستان-50 دستگاه دوچرخه ثابت ويژه بانوان -50 دستگاه دوچرخه ويژه معلولين-50 دستگاه سنجش قند خون-50 دستگاه اندازه گيري فشار خون-50 عدد جعبه كمك هاي اوليه-50 عدد سجاده ترمه-و صدها اقلام فرهنگی ديگر وجوايز متنوع-



کزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگار یزدفردا






















































































































































یزدفردا