زمان : 28 Farvardin 1389 - 15:38
شناسه : 22500
بازدید : 5765
مسئول بسيج دانشجويي مهريز: وضعيت رعايت حجاب اسلامي در بين دانشجويان بومي و غير‌بومي دانشگاه‌هاي مهريز نسبت به ساير دانشگاه‌هاي استان يزد در رتبه عالي قرار دارد مسئول بسيج دانشجويي مهريز: وضعيت رعايت حجاب اسلامي در بين دانشجويان بومي و غير‌بومي دانشگاه‌هاي مهريز نسبت به ساير دانشگاه‌هاي استان يزد در رتبه عالي قرار دارد

مسئول بسيج دانشجويي مهريز:

وضعيت رعايت حجاب اسلامي در بين دانشجويان بومي و غير‌بومي دانشگاه‌هاي مهريز نسبت به ساير دانشگاه‌هاي استان يزد در رتبه عالي قرار دارد

يزدفردا: مسئول بسيج دانشجويي مهريز گفت: دفتر بسيج دانشجويي مهريز در ارزيابي سالانه دفاتر و از ميان 100 دفتر بسيج در مراكز آموزش عالي استان به خاطر تحقق وظايف محوله نمونه معرفي شد.
سيدمحمد حسيني امروز در گفتگو با خبرنگار يزدفردا در مهريز اظهار داشت: اجراي بيش از 200 برنامه در سطح شهرستان، راه‌اندازي هسته‌هاي علمي و دوره‌هاي تقويتي براي اعضا، تشكيل جلسات منظم و مستمر، همايش‌هاي ديني و تحليلي، حضور در المپيادهاي كشوري، اعزام بيش از صد نفر از دانشجويان به مناطق عملياتي غرب و جنوب كشور، برگزاري يادواره شهداي دانشجو و تعامل با مسئولان از جمله فعاليت‌هايي است كه در معرفي اين مركز به عنوان دفتر بسيج دانشجويي نمونه موثر بوده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نامگذاري سال 89 به نام سال همت مضاعف و كار مضاعف افزود: دانشگاه‌ها به عنوان موتور محركه جامعه نقش بسزايي در تحقق شعار همت مضاعف و كار مضاعف دارند و در واقع مهم‌ترين راه رسيدن به كشورهاي توسعه‌ يافته فعلي، كار مضاعف و تلاش مضاعفي است كه مقام معظم رهبري امسال را به آن عنوان نامگذاري كردند.
وي خاطرنشان كرد: البته در كنار اين پيام بايد به رهنمودهاي ديگر مقام معظم رهبري نيز توجه كنيم از جمله اينكه سال گذشته را اصلاح الگوي مصرف نامگذاري كردند كه آن هم مي‌تواند در جاي خود موجب پيشرفت كشور شود و ايران را به جايگاهي كه شايسته مردم آن است، برساند.
مسئول بسيج دانشجويي مهريز با اشاره به رويكردهاي اصلي بسيج دانشجويان عنوان كرد: اصلي‌ترين و فراگيرترين رويكرد بسيج دانشجويي در شرايط كنوني، رويكرد فرهنگي و مقابله با جنگ نرم دشمنان است كه بسيج دانشجويي شهرستان مهريز توانسته در اين مسير خوش بدرخشد.
حسيني با اشاره به اينكه بسيج دانشجويي يك جريان انقلابي، دانشجويي، مردمي و خدمتگزار ملت است، ادامه داد: بسيج دانشجويي نهادي متشكل از همه آحاد جامعه به ويژه دانشجويان است كه با توانايي‌هاي مختلف در راستاي تداوم اين نظام مقدس با توجه به وظايف محوله تلاش مي‌كند.
وي همچنين با اشاره به نقش مهم اعزام آحاد مردم به ويژه جوانان دانشجو به مناطق عملياتي كشور بيان داشت: در اردوهاي راهيان نور، جوانان ضمن آشناسازي با سيره و روش و منش شهدا، زمينه لازم براي حضور آنها در جنگ نرم و عرصه‌هاي علمي، فرهنگي و سياسي مهيا مي شود.
مسئول بسيج دانشجويي شهرستان مهريز گفت: شهرستان مهريز با دارا بودن دو مركز دانشگاهي و سه پايگاه بسيج دانشجويي و دارا بودن بيش از 4 هزار نفر دانشجو يكي از شهرستان‌هاي ممتاز استان است كه بيش از 80 درصد دانشجويان دختر اين مراكز علمي عضو بسيج هستند و در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري، مقابله با تهديد نرم فرهنگي دشمنان و ارتقاي علمي و عملي در دانشگاه‌ها فعاليت مي‌كنند.
وي ادامه داد: وضعيت رعايت حجاب اسلامي در بين دانشجويان بومي و غير‌بومي دانشگاه‌هاي مهريز نسبت به ساير دانشگاه‌هاي استان يزد در رتبه عالي قرار دارد كه اين امر نتيجه زحمات فراواني است كه از سوي خواهران و برادران دانشجوي بسيجي انجام گرفته است به طوري كه هم‌اكنون بيش از 90 درصد خواهران دانشجو با با حجاب برتر اسلامي در كلاس‌هاي درس دانشگاه‌هاي شهرستان شركت مي‌كنند.
شهرستان مهريز با جمعيتي بالغ بر 45 هزار نفر در 30 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است.

یزدفردا