زمان : 25 Farvardin 1389 - 22:54
شناسه : 22490
بازدید : 4299
استاندار يزد در نشست با هيات سياسي تجاري كشور غنا:يزد به گواه تاريخ يكي از كهن ترين سرزمين هاي دنياست استاندار يزد در نشست با هيات سياسي تجاري كشور غنا:يزد به گواه تاريخ يكي از كهن ترين سرزمين هاي دنياست

استاندار يزد در نشست با هيات سياسي تجاري كشور غنا:يزد به گواه تاريخ يكي از كهن ترين سرزمين هاي دنياست


یزدفردا "نشست استاندار يزد با هيات سياسي تجاري كشورغنا در محل هتل مشيرالممالك برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در اين نشست با خيرمقدم به هيات آفريقايي به مشتركات مردم دو كشور ايران و غنا اشاره كرد و ضمن تاكيد بر توانمندي ها و قابليت هاي بالاي كشور ايران گفت: كشور ايران به بركت انقلاب اسلامي و رهبري حكيمانه حضرت امام خميني (ره) و آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) با تكيه بر مراكز آموزش عالي و همچنين مراكز پژوهشي و تحقيقاتي قدم هاي بزرگي در توليد و توسعه هاي علمي برداشته است.
استاندار يزد با اشاره به دستاوردهاي مهم ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف اظهار داشت: دسترسي به علوم هسته اي، فناوري سلول هاي بنيادين، صنعت فضايي و پرتاب ماهواره، نانو تكنولوژي، صنعت ليزر و همچنين دسترسي به داروهاي ضد سرطان و ايدز و .... از جمله دستاوردهاي مهم ميهن عزيز اسلامي است كه به بركت تلاش و توان نيروهاي انقلاب حاصل شده است.
استاندار يزد سپس به معرفي قابليتها و توانمندي هاي استان يزد پرداخت و گفت: مردم استان يزد، مردمي با انگيزه، ارتقاء طلب، برخوردار از علوم مختلف، فعال، پر تلاش و سختكوش هستند. وي افزود: 79 درصد مردم اين استان شهرنشين بوده و از جمعيت شاغل، 43 درصد در بخش صنعت،44 درصد در حوزه خدمات و توزيع و به لحاظ محدوديت در منابع آبي 13 درصد نيز در حوزه كشاورزي مشغول فعاليت مي باشند.
وي ادامه داد: 88 درصد مردم استان باسوادند و استان يزد در 16 سال پي در پي رتبه اول قبولي دركنكور سراسري را به خود اختصاص داده است. استاندار يزد با بيان اين كه اين استان از 43 مركز دانشگاهي و بيش از 80 هزار دانشجو برخوردار است اضافه كرد: 45 درصد سنگ آهن كل كشور و 27 درصد معادن زغال سنگ كشور در استان يزد موجوداست و عمده معادن اورانيوم، سنگ ها تزئيني و همچنين معادني مانند مس و روي در استان يزد قرار دارند و حدود 30 نوع ماده معدني در استان يزد موجود مي باشد.
استاندار يزد با اشاره به وضعيت كشاورزي استان افزود: به رغم محدوديت هاي منابع آبي و با تلاش و سختكوشي مردم استان توانسته ايم رتبه اول توليد روناس، رتبه دوم توليد پسته، رتبه سوم توليد محصولات گلخانه اي و رتبه چهارم توليد انار كشور را به خود اختصاص دهيم.
وي يزد را نگين، مرواريد و عروس كوير ناميد و با اشاره به آثار تاريخي مختلف و زيباي استان يزد گفت: يزد به گواه تاريخ يكي از كهن ترين سرزمين هاي ايران و دنياست.
فلاح زاده با اشاره به سفر خود به سه كشور آفريقايي گفت: در سفر به كشور غنا جلسات و نشستهايي با وزير تجارت و بازرگاني و اتاق بازرگاني كشور غنا برگزار شد كه اميدوارم زمينه و آغازگر پيوند مباركي براي هر دو كشور باشد.
وي ابراز اميدواري كرد تا شاهد راه اندازي و ايجاد دو نمايشگاه دركشورهاي غنا و ايران در جهت به نمايش گذاشتن محصولات توليدي دو كشور و توانمندي هاي استان يزد و سرمايه گذاري هاي مشترك علمي، بهداشتي، صنعتي و گردشگري باشيم.

یزدفردا