زمان : 25 Farvardin 1389 - 22:02
شناسه : 22484
بازدید : 5564
حجت‌الاسلام پناهيان: زندگي افراد غيرانقلابي به زندگي گوسفندوار يا به تعبيري گرگ‌وارشبيه است حجت‌الاسلام پناهيان: زندگي افراد غيرانقلابي به زندگي گوسفندوار يا به تعبيري گرگ‌وارشبيه است

حجت‌الاسلام پناهيان:

زندگي افراد غيرانقلابي به زندگي گوسفندوار يا به تعبيري گرگ‌وارشبيه است

یزدفردا "حجت‌الاسلام پناهيان با تشبيه زندگي افراد غيرانقلابي به زندگي گوسفندوار يا به تعبيري گرگ‌وار، گفت: انقلابي نه گرگ است نه گوسفند، انقلابي نسبت به گرگ‌ها انقلابي مي‌شود و از زندگي گوسفندوار نجات پيدا مي‌كند.
به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، اولين جلسه از جلسات هفتگي هيئت محبين اهلبيت(ع) دانشجويان و فارغ‌التحصيلان هنر، با سخنراني حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان و با حضور دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران با موضوع "مفهوم انقلابي بودن " برگزار شد.

در اين جلسه حجت‌الاسلام پناهيان با اشاره به اينكه حرف‌هاي خوب به ظاهر بي‌زمان و بي‌مكان هستند و نسبت به همه كس رابطه مساوي دارند، گفت: هميشه اينطور نيست بلكه بعضي از حرف‌هاي خوب زمان دارند و در آن زمان بهتر شنيده و درك مي‌شوند و چون نياز آن زمانه هستند، مصرفشان در آن زمان بيشتر خواهد شد كه به همين دليل مردم با آن ارتباط برقرار كرده و دل‌ها براي درك و دريافت آن حرف آماده‌تر خواهد بود.

وي مفهوم "انقلابي بودن " را به عنوان يك مفهوم تازه، بكر، ضروري و امروزي كه زمينه پذيرش آن به صورت فراگير وجود دارد، دانست و ياد آورشد: انقلاب 57 در واقع پيش‌درآمد و مقدمه مفهوم انقلاب و انقلابي‌بودن بود.

اين استاد حوزه و دانشگاه با تشبيه زندگي افراد غيرانقلابي به زندگي گوسفندوار يا به تعبيري گرگ‌وار، گفت: انقلابي نه گرگ است نه گوسفند، انقلابي نسبت به گرگها انقلابي مي‌شود و از حالت گوسفندوار زندگي كردن نجات پيدا مي‌كند.

وي زندگي در جامعه‌اي را كه در دوران آرامش، بدون اينكه حادثه خاصي بصورت مستقيم آن را تحت فشار قرار داده باشد، احساس نياز و عطش به انقلابي‌بودن كند، لذت‌بخش و افتخارآميز دانست و گفت: آنهايي كه مي‌گفتند بعد از سي سال جوان‌ها از دست رفتند و از انقلاب فاصله گرفتند، بيايند امروز جامعه را ببينند، البته آنها بايد خيلي درشت‌تر واقعيت‌ها را ببينند تا حقايق را درك كنند، لذا آنها صبر كنند تا فردا جامعه را ببينند.

پناهيان انقلابي‌بودن را مهم‌ترين انگيزي خودسازي معنوي دانست و تصريح كرد: هيچ انگيزه‌اي مثل انقلابي‌بودن نمي‌تواند انسان را به سوي زندگي عارفانه و قله‌هاي كمال و معنويت سوق دهد، به اين دليل بود كه در دفاع مقدس بعضي‌ها يك شبه راه صد ساله را طي مي‌كردند.

وي با اشاره به اقبال روزافزون جوانان جامعه به معنويت كه نمونه آن را رويدادهايي چون تشييع آقاي بهجت در سال گذشته و برگزاري همايش‌هايي عظيم و پرجمعيت با محور موضوعات ديني و معنوي در دانشگاه‌هاي كشور دانست، تاكيد كرد: اين عشق و عطش به معنويت بالاخره روزي بيرون خواهد زد و سر به انقلابيگري خواهد گذاشت، فقط كافي است جوانان ما بفهمند براي عارف شدن، بايد انقلابي بود.

وي در ادامه با شمردن خصوصيات يك فرد انقلابي از مهربان بودن او به عنوان يك خصوصيت برجسته ياد كرد و گفت: يك موجود انقلابي، فوق‌العاده مهربان مي‌شود، چون انقلابي‌گري، خودخواهي‌ها را مي‌كشد، انقلابي، تپش و ضربان قلبش براي جامعه است چون خودخواه نيست، انقلابي برايش زشت است كه براي موفقيت خودش كار كند، لذا اگر بخواهد براي موفقيت خودش تلاش كند، احساس مي‌كند وجودش بوي بد گرفته است، از اين رو كساني كه در فيلم‌ها و داستان‌ها دنبال خلق كاراكترهاي قهرمان و انقلابي مي‌گردند، در واقع دنبال خلق يك انسان مهربان مي‌گردند.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه فعال و پرتلاش بودن را از ديگر خصوصيات يك فرد انقلابي ذكر كرد و با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به سال "همت مضاعف و كار مضاعف " آن را دليلي بر مدعاي خود درباره اينكه انقلابي بودن، سخن زمانه است، دانست و تاكيد كرد: هيچ چيز مانند انقلابي‌بودن يك هيجان دائمي و اصيل كه خسته‌كننده نيست در وجود انسان ايجاد نمي‌كند، انقلابي، گليم خودش را از زير پاي جامعه نمي‌كشد، خودش را گليم مي‌كند و زير پاي جامعه مي‌اندازد، انقلابي يك فاميل بزرگ دارد كه جامعه اوست، او بخاطر انقلابي‌گري تمام زندگيش را تعريف مي‌كند، بنابراين هركسي با هر استعدادي كه دارد، اگر با روحيه انقلابي، در شغل خودش تلاش كند، نه تنها به موفقيت‌هاي مضاعف دست مي‌يابد بلكه استعدادهايش هم افزايش و رشد پيدا مي‌كند.

پناهيان در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه ما تا زمان ظهور بايد انقلابي باقي بمانيم، تصريح كرد: بعد از ظهور نوع ديگري از انقلابي بودن در وجود ما شعله خواهد كشيد كه ديدن دارد، بعد از ظهور ما ديگر انقلابي نيستيم، ما خودمان انقلاب هستيم.

بنابراين گزارش؛ جلسات هفتگي هيئت محبين اهلبيت(ع) كه هر چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء، با سخنراني حجت‌الاسلام پناهيان در موسسه هنر و ادبيات دانشجويي واقع در خيابان طالقاني، نرسيده به ميدان سپاه، كوچه مفيدي برگزار مي‌شود اولين جلسه اي است
كه اين استاد حوزه و دانشگاه به صورت ثابت و هفتگي در آن سخنراني خواهد كرد.

یزدفردا