زمان : 25 Farvardin 1389 - 20:50
شناسه : 22464
بازدید : 3353
 نشریه میبد تذکر گرفت نشریه میبد تذکر گرفت

نشریه میبد تذکر گرفت

یزدفردا "مسعود میرجلیلی "خبرنگاریزدفردا "معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ،" محمد علي رامين" در اين باره گفت: در اين جلسه ، هيأت نظارت با انتشار چهار ماهنامه و چهار فصلنامه موافقت کرد.
وي در گفتگو با ایرنا افزود: همچنين در اين جلسه گزارش نظارتي نشريات مطرح و مصوب شد که بر اساس آن نشريه "ســرو ابرکوه" به دليل جعل عنوان و انتشار نشريه بر خلاف زمينه و گستره توزيع، مصوب هيأت نظارت بر مطبوعات و استفاده ابزاري از افراد، مشمول بند ب ماده هفت و بند 10 ماده شش قانون مطبوعات شناخته شد.
دبير هيات نظارت بر مطبوعات در ادامه اظهار داشت: نشريه "سرو ابرکوه" به استناد تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، توقيف و موضوع جهت پيگرد قانوني به مرجع قضايي ارسال شد.
وي تصريح کرد: اين هيات در جلسه امروز به روزنامه "جهان صنــعت" به دليل اهانت به حجاب و ارزش هاي اسلامي و القاي تروريست بودن مسلمانان در عکس چاپ شده در شماره مورخ 17 فرودين ماه جاري به استناد بند هفت ماده شش قانون مطبوعات تذکر داد.
وي افزود: همچنين روزنامه" آرمان روابط عمومي "به دليل انتشار مطلبي در شماره مورخ 15 فروردين ماه جاري که موجب تحريص و تشويق افراد و گروه ها به ارتکاب اعمال عليه امنيت عمومي است و نيز پخش شايعات و مطالب خلاف واقع، به استناد بندهاي پنج و 11 ماده شش قانون مطبوعات، تذکر گرفت.
به گفته رامين ، روزنامه هاي "پول"،" بهار" و" مردم سالاري" نيز به دليل پخش شايعات و مطالب خلاف واقع به استناد بند 11 ماده شش قانون مطبوعات تذکر دريافت کردند.
وي افزود : روزنامه" گل" نيز به دليل درج مطلبي در شماره مورخ 17 فروردين ماه جاري که مصداق بارز عدم پايبندي به رسالت مطبوعاتي است و عدم رعايت ماده دو قانون مطبوعات محسوب مي شود، تذکر گرفت.
دبير هيات نظارت بر مطبوعات يادآور شد: به نشريه "ميبــد" به دليل چاپ عکسِ وابستگان رژيم گذشته در شماره مورخ 25 اسفند ماه گذشته و عدم رعايت ماده دو قانون و همچنين به نشريه" شمال و جنوب" به دليل استفاده ابزاري از افراد در شماره زمستان 88 به استناد بند 10 ماده شش قانون مطبوعات ،تذکر هيأت نظارت به اين دو نشريه ارسال شد.

یزدفردا