زمان : 25 Farvardin 1389 - 00:28
شناسه : 22455
بازدید : 4765
تابش با تاکید بر حق طبیعی مردم در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای عنوان نمود: در مسائلی که منافع ملی کشور وابسته به آن است همه جناحها و گروهها یکدل و یک زبان هستند تابش با تاکید بر حق طبیعی مردم در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای عنوان نمود: در مسائلی که منافع ملی کشور وابسته به آن است همه جناحها و گروهها یکدل و یک زبان هستند

تابش با تاکید بر حق طبیعی مردم در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای عنوان نمود:

در مسائلی که منافع ملی کشور وابسته به آن است همه جناحها و گروهها یکدل و یک زبان هستند

یزدفردا "نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از مجتمع معدنی تولید اورانیوم ساغند اردکان و کارخانه تولید اکسید اورانیوم این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات انجام گرفته این پروژه های سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.
در این بازدید ها که نماینده مردم یزد و صدوق،معاون سازمان انرژی اتمی و جمعی از مدیران و دست اندرکاران این سازمان نیز حضور داشتند نماینده مردم اردکان در سخنانی با تاکید بر تسریع در بهره برداری از این پروژه ها به عنوان حلقه اول طرحهای انرژی اتمی ایران،از همکاران خود در کمیسیونهای تلفیق بودجه سالهای اخیر برای تقویت اعتبارات سازمان انرژی اتمی و خصوصا پروژ ه های مذکور تقدیر نمود و تاکید نمود مجلس با تمام توان آماده حل مشکلات این سازمان است تا پروژه های اتمی در کشور به نحو مطلوب و در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
تابش با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری و تکنولوژیهای جدید ، استفاده از آن را حق طبیعی مردم کشورمان دانست و افزود: ما در تعیین مصالح ملی خود و طی مسیر توسعه و تعالی کشور که مورد خواست و انتظار همه مردم است اجازه دخالت به دیگران را نخواهیم داد و دستیابی به فناوریهای جدید را حق مردم کشورمان می دانیم و بر آن چون همیشه پای می فشاریم . در مسائلی نیزکه منافع ملی کشور اقتضاء آنرا دارد همه جناحها و گروهها یکدل و یک زبان هستند.
منتخب مردم اردکان در خانه ملت استخراج مواد اولیه صنعت انرژی هسته ای و فراوری مواد حاصله را مرحله ای پایه ای دانست و به اجزای مهمی از حلقه اول شناخته شده که استان یزد در این خصوص ظرفیت و استعداد خوبی دارد که بایست مقدم بر سایر مراحل تولید به آن بهای بیشتری داد.
تابش همچنین بر رعایت کامل استانداردهای ایمنی برای تاسیسات و نیروهای شاغل تاکید نمود و افزود : در سال 80 نیز در همین راستا علیرغم هزینه های انجام شده ،پروژه مذکور تا 30 کیلومتر تغییر مکان داد تا مردم منطقه به سلامتی خود اطمینان کاملی داشته باشند.
اولیا نماینده مردم یزد و صدوق نیز در این بازدید ضمن بیان نقطه نظرات خود بر افزایش بهره بری در این واحدها تاکید نمود.
در ابتدای این بازدید نیز کلانتری معاون سازمان انرژی اتمی در سخنانی مراحل اجرای این پروژه را تشریح نمود و درخصوص علل برخی تاخیرها توضیحاتی ارائه نمودو از حمایتهای بی دریغ نماینده مردم اردکان در سالهای اخیر در تقویت اعتبارات این طرح و حمایتهای موثر مجلس تشکر نمود.

یزدفردا