زمان : 24 Farvardin 1389 - 22:41
شناسه : 22449
بازدید : 6455
گزارش و گزارش تصویری :شرافت مدیرعامل  شرکت مسکن سازان یزد  در نشست رسانه ای:  در حال حاضر 65 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در سراسر کشور وجود دارد. گزارش و گزارش تصویری :شرافت مدیرعامل شرکت مسکن سازان یزد در نشست رسانه ای: در حال حاضر 65 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در سراسر کشور وجود دارد.

گزارش و گزارش تصویری :شرافت مدیرعامل  شرکت مسکن سازان یزد  در نشست رسانه ای:

 در حال حاضر 65 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در سراسر کشور وجود دارد.


یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا "مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي مسكن‌سازان استان يزد نیز در این نشست خبری در جمع خبرنگاران استان يزد گفت: يكي از مشكلات نوسازي بافت‌هاي تاريخي و فرسوده در يزد، قدمت و همراه شدن بافت فرسوده و تاريخي است.

محمدمهدي شرافت با بيان مصداقي از اين مانع اظهار داشت: در شهر يزد 740 هكتار بافت تاريخي به ثبت آثار ملي رسيده است كه اين ميزان تقريبا بيش از يك چهارم بافت فرسوده موجود در اين شهرستان است.
وي افزود: بيشترين مشكل نوسازي و بهسازي در استان يزد مربوط به شهرستان ميبد است زيرا از 700 هكتار بافت فرسوده موجود در اين شهرستان، 580 هكتار آن به ثبت آثار ملي رسيده است و اين امر قدرت مانور و كار براي بازسازي و نوسازي بافت فرسوده در اين شهرستان را از ما سلب كرده است.
شرافت خاطرنشان كرد: با اين وجود تاكنون با تعامل و همكاري بسيار خوبي كه از سوي معاونت عمراني استانداري يزد، سازمان مسكن و شهرسازي، شهردار و مجموعه روساي دستگاه‌هاي استان وجود داشته است، اقدامات خوبي انجام شده است.
وي در بخش ديگري از اين نشست با بيان اينكه حمام خان به عنوان نخستين تجربه شروع به كار اين شركت حائز دو جايزه ملي و جهاني شد، افزود: اما بعد از آن تنها سياست پشتيباني به ما سپرده شد و فعاليت در زمينه نوسازي و بهسازي به شركت‌هاي خصوصي واگذار شد و تركيب هيئت مديره اين شركت نيز همان تركيب كميسيون ماده پنج است.
شرافت خاطرنشان كرد: يكي از فعاليت‌ها و پروژه‌هاي نوسازي اين شركت، نوسازي 59 واحد داخل بافت قديم شهر يزد است.
وي با بيان اينكه 200 مورد وام از محل اعتبارات شركت و بانك مسكن براي نوسازي و 300 مورد وام نيز براي مرمت و بازسازي اعطا شده است، بيان داشت: اما در ارتباط با مسكن مهر فعاليت ما در حد مطلوبي نبوده است و براي احداث 44 مورد بيشتر اقدام نشده است.
شرافت ادامه داد: اما با تسهيلاتي كه در نظر گرفته شده از جمله 20 ميليون تومان وام با كارمزد هفت درصد در يزد و چهار درصد در ديگر شهرها، زمينه بسيار خوبي براي فعاليت در اين زمينه ايجاد شده علاوه بر اينكه در بازديد وزير مسكن و شهرسازي از پروژه‌هاي مسكن‌سازي در استان يزد، 500 مورد وام مسكن براي ساكنان داخل بافت تاريخي در نظر گرفته شد.
وي يادآور شد: همچنين 2 ميليارد تومان براي احداث معابر و بافت فرسوده از بودجه شركت به شهرداري‌هاي استان يزد اختصاص يافته كه تاكنون تنها شهرداري‌هاي ميبد و ابركوه فعال بوده و اين بودجه را جذب كرده‌اند.
شرافت با بيان اينكه بيشترين بافت فرسوده در يزد با 2 هزار و 700 هكتار و كمترين بافت فرسوده متعلق به شهرستان طبس است، خاطرنشان كرد: در سطح كشور شهر يزد در مقايسه با ديگر شهرها به لحاظ برخورداري از بافت فرسوده در رتبه زير پنج كشور قرار گرفته است.
وي با اشاره به لزوم اطلا‌ع و آگاهي مردم از اقدامات دولت و حتي بخش‌هاي خصوصي براي بازسازي بافت‌هاي فرسوده و همكاري آنها در زمينه اظهار داشت: رويكرد جديد اين شركت، حضور فعال‌تر و اطلاع‌رساني بيشتر از طريق رسانه‌ها خواهد بود.
شرافت از رسانه‌ها خواست؛ به منظور بازسازي و احياي بافت‌هاي فرسوده و جلب مشاركت مردم در اين زمينه، متوليان امر را ياري كنند.

گزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا





















































































یزدفردا