زمان : 24 Farvardin 1389 - 22:16
شناسه : 22447
بازدید : 5155
گزارش و گزارش  تصویری : استاندار یزد دردیدار هیئت غنائی :کشور ایران و غنا دو کشور برادر و دوست هستند گزارش و گزارش تصویری : استاندار یزد دردیدار هیئت غنائی :کشور ایران و غنا دو کشور برادر و دوست هستند

گزارش و گزارش  تصویری :

استاندار یزد دردیدار هیئت غنائی :کشور ایران و غنا دو کشور برادر و دوست هستند

 یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا  : نائب رئیس اتاق بازرگانی غنا : بهترین کار ایران در بحث تجارت، ورود به غرب آفریقا و ورود به کشور غناست و ارتباط بین غنا و ایران از طریق یزد مستحکم ‌تر شده است
استاندار یزد نسبت به برقراری ارتباط تجاری با کشورهای آفریقای جنوبی به ویژه غنا اعلام آمادگی کرد.
محمدرضا فلاح زاده به دنبال سفر هئیت 25 نفره‌ ای از مسئولان بازرگانی و مجلس غنا به استان یزد با با برشمردن قابلیتهای گردشگری، قدمت و سبقه تاریخی استان یزد و نیازهای استان در زمینه ‌های سرمایه‌ گذاری گردشگری بیان داشت: استان یزد آمادگی دارد در زمینه اقلام تولیدی خود بازار غنا را تامین کند و در زمینه اجرای پروژه‌ های بزرگ عمرانی، صنعتی و نیروگاهی و ... شرکتهای صنعتی ایران، آمادگی دارند که با کشور غنا همکاری داشته باشند.
وی افزود: کشور ایران و غنا دو کشور برادر و دوست هستند و نقاط مشترک بسیاری با یکدیگر دارند، این دو کشور هر دو مهد دموکراسی بوده و نظر ملت را در سرنوشت کشور دخالت می ‌دهند.
فلاح زاده با اشاره به سفر سال گذشته خود به کشور غنا خاطرنشان کرد: در بازدید از غنا شاهد سرزمین‌ های حاصل‌خیز، باران الهی و نعمت‌های خدادای، دریاهای آزاد، معادن ارزشمند نظیر طلا و نفت و ... بودم و به نظر من اینها همه از مشترکات ایران و غناست.
وی با اشاره به دستاوردهای ایران اسلامی در طول 30 سال گذشته عنوان کرد: کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی در زمینه ‌های مختلف از جمله علوم روز نظیر فناوری هسته‌ ای، سلولهای بنیادی، علوم لیزر، کشف داروهای سرطان و ایدز همچنین توسعه صنعت، سدسازی، علوم مهندسی، صنعت نفت و گاز، تاسیسات دریایی، حوزه IT و .... پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
فلاح ‌زاده با اشاره به واحدهای صنعتی موجود در استان یزد افزود: استان یزد استانی صنعتی و معدنی است و رتبه ششم صنعت را در بین 30 استان کشور به خود اختصاص داده و احتمال دارد این رتبه امسال به رتبه پنجم ارتقا یابد.
وی افزود: در استان یزد در زمینی به مساحت هفت هزار هکتار، 30 منطقه و شهرک صنعتی دایر شده و سه هزار و 70 واحد صنعتی پروانه فعالیت دریافت کرده و مشغول به کار هستند و 716 واحد صنعتی نیز هم ‌اکنون در دست احداث است و بیش از هزار نوع کالای مختلف از جمله انواع سیم‌ها و کابلهای مخابراتی، کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی مختلف، پارچه و ... تولید می ‌شود.
ست ‌آدجی باح نائب رئیس اتاق بازرگانی غنا نیز با اشاره به اینکه کیفیت محصولات ایرانی برای ما ثابت شده است، گفت: خواهان برقراری ارتباط تجاری با ایران به ویژه استان یزد هستیم و تاکنون گمان می‌ کردیم بازار چین به لحاظ ارزانی و کیفیت اجناس و کالاها منحصر به‌ فرد است اما اکنون می ‌بینیم که کیفیت کالاها و قیمتهای اجناس ایرانی نیز منحصر‌ به‌ فرد است.
باح افزود: به نظر من بهترین کار ایران در بحث تجارت، ورود به غرب آفریقا و ورود به کشور غناست زیرا با ورود به این کشور می‌ تواند بازار تمام آفریقا را تحت کنترل خود درآورد.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل قطعی شدن سفر ما به ایران و استان یزد کیفیت کالاهای ایرانی بوده است، افزود: کیفیت محصولات ایرانی برای ما ثابت شده است و به همین دلیل خواهان برقراری ارتباط تجاری با ایران به ویژه استان یزد هستیم.
باح با اشاره به اینکه خط‌ های انتقالی تجاری زیادی برای کشور غنا اختصاص داده شده است، بیان داشت: به دلیل وجود برخی مشکلات، این کشور تاکنون قادر نبوده از تمام این خطوط استفاده کامل کند اما امید می‌رود که مسئولان ما بتوانند مشکلات را از سر راه بردارند و با بتوانیم برای تجار ایرانی و غنایی خط‌ های انتقالی تجاری در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که ارتباط بین غنا و ایران از طریق یزد مستحکم ‌تر شده به ویژه از زمان سفر استاندار یزد به کشور غنا، ما در حال رساندن پیام شما به دیگر کشورها و مردم آفریقا هستیم و نیازی که برای هر دو کشور در این زمینه احساس می‌ شود، تبلیغات است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی غنا با اشاره به اینکه موادخام بسیار خوبی در این کشور وجود دارد، تاکید کرد: از سرمایه‌ گذاران و تجار ایرانی می‌ خواهیم برای استفاده بهینه از از این مواد اولیه تکنولوژی ‌های مورد نیاز را به کشور غنا انتقال دهند تا بتوانیم محصولات خوبی با همکاری یکدیگر تولید کنیم.
وی با اشاره به توانمندی ‌های کشور غنا اظهار داشت: غنا کشوری کوچک در غرب آفریقا با 25 میلیون نفر جمعیت است و 53 سال پیش توانست استقلال خود را به دست آورد.
باح با بیان اینکه در سال‌ های گذشته چالش ‌ها و مشکلات بسیاری داشتیم اما موفق شدیم در طول 16 - 17 سال گذشته روی پای خود بایستیم، افزود: غنا هم ‌اکنون به عنوان دروازه آفریقا مطرح است و اگر به این کشور به عنوان دروازه آفریقا نگاه کنید، می‌توانید سرمایه ‌گذاریهای بسیار خوبی در آنجا داشته باشید.

نائب رئیس اتاق بازرگانی کشور غنا همچنین عنوان کرد: این هیئت 25 نفره، متشکل از 12 تاجر و بازرگان و 12 نماینده مجلس این کشور است که این نمایندگان نیز نه تنها به عنوان نماینده مردم بلکه برای تجارت به ایران سفر کرده‌اند.

گزارش تصویری از مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا





























































































































































یزدفردا