زمان : 22 Farvardin 1389 - 19:35
شناسه : 22416
بازدید : 9319
استعفاءحجت الاسلام شيخ حميد طالب پور از سمت مسئول دفتر امام جمعه اردکان استعفاءحجت الاسلام شيخ حميد طالب پور از سمت مسئول دفتر امام جمعه اردکان

استعفاءحجت الاسلام شيخ حميد طالب پور از سمت مسئول دفتر امام جمعه اردکان

یزدفردا "شعبانعلي قانعي اردکاني  از اردکان:در پي مواضع اخير امام جمعه اردکان  حجت الاسلام شيخ حميد طالب پور از سمت مسئول دفتر امام جمعه اردکان استعفا کرد .

متن استعفانامه حجت الاسلام طالب پور که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا  قرار کرفته به شرح زیر است  به شرح زير مي باشد :

بسم الله الرحمن الرحيم

رب اشرح لي صدري و يسر لي امري والحلل عقده من لساني يفقهو قولي ( سوره مبارکه طه آيه هاي 25 تا 28)

جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي ديداري امام جمعه محترم اردکان

با سلام و احترام

عمل هر انساني مبتني بر انديشه و فکر اوست ، اسلام آزادي و اشاعه ي فکر را جايز دانسته و هر فکري را صحيح نمي داند ، آنچه اسلام بر آن صحه گذاشته است آزادي تفکر است . آنچه عمل انسان را منطقي و سالم مي سازد تفکر صحيح است ، بله 30 سال سابقه و تجربه ي سياسي خوب است آما آنچه اين تجربه ي سياسي را در مسير صحيح قرار مي دهد بينش و بصيرت سياسياست که از راه تفکر منطقي و حق محور فراهم مي شو د، شما بايد به زعم خويش سابقه اي طولاني داشته باشيد اما در عمق بخشي به بينش سياسي ، تلاش و همت، بايسته است.

طرفداري بطئي و زيرکانه از خط فکري منحرفي که خون به دل رهبري و خانواده ي شهدا کردند و ماهرانه قصد سکولاريزاسيون اسلام و دين ما در قالب اصلاحات و رفورميسم داشتند ، با سياستهاي روشن امام و رهبري معظم انقلاب همخواني ندارد و دم زدن لفظي و قولي از رهبري و شهدا و امام راحل و دوستداري مردم ، چيزي از عملکردهاي رمز آلود شما نمي کاهد ، به ويژه عملکرد يکساله ي اخير شما که قابليت دفاع را از هر منصف و صاحب بينش سياسي و مسلمان حق مدار ربوده است و اين شائبه را ايجاد نموده که هر انسان خوبي لزوما مدير خوب نيست هر چند در صغراي بحث نيز شايسته است تامل نمود.

اينجانب با توجه به اينکه جز منابع اسلامي و منويات قانون اساسي و خط مشي امام راحل و رهبري عظيم الشان جمهوري اسلامي و شهداي عزيز ، فکري ندارم و شيوه اي عملي جز خط ولايت مطلقه ي فقيه نمي شناسم و تا به حال لحظه اي در خيمه ي خيطوط فکري سياسي مصطلح دنبالهرو نبوده ام ، مطالبي که بر خامه نگاشتم ، نه مغرضانه و نه جاهلانه بلکه آگاهانه و دلسوزانه بر صفحه ي تاريخ پرافتخار تفکر آزاد انديشي اسلامي جاري نمودم واميدوارم در کسوت طلبه اي خدوم در هر عصر و مصري هستم در طريق الهي و با بينش علوي و ولايي به هستي ادامه دهم .

به علل مختلف که مجالشرح آن نيست از ادامه ي خدمتگزاري در اين عرصه ( مسئوليت دفتر ) معذورم و اميد وارم به فرموده ي حضرت امام راحل (( نگذاريد انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بيفتد )) جامه ي عمل پوشانده و از فکر (( من بايد و تو نبايد )) (( من هستم و تو نيستي )) خارج شده و به فکر پيشرفت اسلام عزيز باشيم و (( دين به دنيا فروشان )) و (( از راه رسيده ها )) را که در نقاب اسلام خواهي ، خط امام و تکريم مردم ، چهره ي انقلاب را خدشه دار مي کنند ، شناخته و به وظيفه ي خود يعني مبارزه ي سرسختانه با انحرافات و کجروي ها عمل نماييم.

خواسته ي قلبيم خدمتگزاري به اسلام و مردم و مسئولين مومن و متديني بود که از صميم جان مي خواهند صادقانه ، آبرومندانه و عزتمند زندگي کنند لذا براي شمات و همه ي کساني که با بيان و بنان مزاحمشان شدم ، دو را است : يا باکرامت خود از قصورها و تقصيرهاي اين برادر کوچکتان در گذريد ، که گمانم به شما همين است ، و يا پاي بر حقتان بفشاريد ، در اين صورت يا مي توانم ذمه ي خويش از اين دين خارج کنم و يا بايد تسليم مجازات الهي شوم که اين گمان بر شما نمي رود . حال ، والامر اليکم .

اميد است با وحدت و يکپارچگي که اساس پيروزي و تداوم نظام اسلامي است و ادعيه ي ذاکيه ي حضرت ولي عصر ارواحنا له الفدا ، اسلام به پيروزي نهايي نزديک شود . انشاء الله

اللهم اجعل عاقبه امورنا خيرا

الاحقر حميد طالبي پور




یزدفردا