زمان : 02 Tir 1405 - 22:24
شناسه : 222611
بازدید : 639
نذر خون؛ امتدادِ ایثار حسینی در رگ‌های استان یزد/ فعالیت مرکز اهدای خون صفائیه روز تاسوعا مدیرکل انتقال خون استان یزد: نذر خون؛ امتدادِ ایثار حسینی در رگ‌های استان یزد/ فعالیت مرکز اهدای خون صفائیه روز تاسوعا یزدفردا؛ مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به آغاز پویش نذر اهدای خون، از فعالیت مرکز اهدای خون یزد در روز تاسوعا خبر داد و از مردم عزادار خواست در این پویش شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا؛ دکتر هایده جوادزاده شهشهانی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، با اشاره به نمایان شدن جلوه ایثار و فداکاری در ماه محرم، اظهار کرد: پویش نذر اهدای خون حسینی از ابتدای ماه محرم در استان آغاز شده و تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ماه محرم فرصتی استثنایی برای مشارکت در این پویش انسانی است و بستری را فراهم می‌کند تا حتی کسانی که پیش‌تر فرصت اهدای خون را نداشته‌اند، بتوانند با ایفای نقشی کلیدی، در نجات جان انسان‌ها سهیم شوند.

جوادزاده شهشهانی با بیان این که ذخایر خونی استان در وضعیت مطلوبی قرار داشته اما اهدای خون همیشه یک مسئولیت اجتماعی است، افزود: در همین راستا، از مردم نیکوکار یزد دعوت به عمل می‌آید به منظور تقویت ذخایر خونی، به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و با اهدای خون خود زمینه کمک به بیماران نیازمند را فراهم کنند.

وی با اعلام این که مرکز اهدای خون صفاییه یزد در روز تاسوعا فعال است، گفت: عاشقان حسینی، مردم و هیات‌های عزاداری در این روز می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۲:۳۰ به منظور اهدای خون به این مرکز مراجعه کنند.

 پایگاه انتقال خون واقع در میدان ابوذر یزد از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۷ عصر و پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۶ عصر، مرکز خونگیری در آزادشهر نیز در ایام هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ و پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۱۱ آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

همچنین پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان در ایام هفته در وقت اداری، مرکز خونگیری شهرستان میبد از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۳:۱۵ و مرکز خونگیری شهرستان مهریز نیز سه شنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر فعال است.