زمان : 09 Farvardin 1389 - 01:10
شناسه : 22178
بازدید : 4633
اولین نماز جمعه شهریزد از دریچه دوربین یزدفردا اولین نماز جمعه شهریزد از دریچه دوربین یزدفردا

اولین نماز جمعه شهریزد از دریچه دوربین یزدفردا

یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا ":اولین نماز جمعه سال1389 در یزد به امامت حجت‌الاسلام محمد‌حسن معزالديني امام جمعه موقت یزد  برگزارشد .

حجت‌الاسلام محمد‌حسن معزالديني در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته ضمن تبريك سال جديد و همچنين نامگذاري امسال به نام همت مضاعف و كار مضاعف اظهار داشت: اين نامگذاري از سوي رهبر معظم انقلاب بسيار بجا و شايسته بود.
وي با اشاره به اينكه همت و تلاش هم در دين اسلام و هم در پيشينه كهن ايراني مورد تأكيد و توصيه بسيار است، افزود: همت بلند‌دار كه مردان روزگار از همت بلند به جايي رسيده‌اند، از نمونه‌هاي ابياتي است كه در ادبيات فارسي نيز به همت و تلاش مردان و زنان تأكيد و اشاره دارد.
معزالديني ادامه داد: پيامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نيز در روايات بسياري به تلاش و كوشش تأكيد فراوان داشته‌اند و همواره مسلمانان را به تلاش براي زندگي و جامعه بهتر فرا خوانده‌اند.
وي با اشاره به نامگذاري شايسته امسال از سوي مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد: اگر همت‌ها كوتاه شود، نيروها صرف كارهاي كوتاه و باطل مي‌شود.
معزالديني در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسيدن دهم فروردين ضمن يادآوري قيام مردم يزد ياد و خاطره شهداي اين روز را گرامي داشت و با اشاره به نقش شهيد صدوقي در اين قيام بيان داشت: دهم فروردين از روزهايي است كه قيام بزرگ و تأثيرگذار با حضور شهيد صدوقي و با اتحاد مردم شكل گرفت و اين قيام همچون قيام مردم ساير نقاط كشورمان زمينه‌ساز پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني شد.
وي همچنين با اشاره به اينكه دهم فروردين و قيام بزرگ مردم يزد هيچ‌ گاه از ياد و خاطره انقلابيون نخواهد رفت، افزود: به همين مناسبت در روز دهم فروردين مجلس بزرگداشتي از سوي نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در مسجد حظيره برگزار خواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه همه پيامبران الهي آمده‌اند كه اصل معاد و توحيد را در ميان ابناء بشر تبيين كنند، يادآور شد: راستگويي و امانت‌داري نيز از جمله مواردي است كه همواره مورد تأكيد انبياي الهي بوده است.
وي در ادامه با بيان اينكه انسان بايد داراي غيرت و عزت بوده و تن به پستي‌ها ندهد، افزود: اين همان شعاري است كه اباعبدالله الحسين (ع) مطرح كرد و حماسه و عاشورا را با اين شعار پيوند داد كه من سعادت و زندگي را جز در عزت نمي‌بينم.
معز‌الديني همچنين با اشاره به اينكه هر چند سليقه‌ها در اديان مختلف متفاوت است اما پيروان اديان در عمل با يكديگر متحد باشند و در صورتي كه افراد چه ايراني و چه غير‌ايراني دستورات دين خود را به درستي انجام دهند، سعادتمند خواهند بود.
خطيب جمعه موقت يزد همچنين با اشاره به ايام تعطيلات نوروز ضمن تأكيد بر احياي سنت‌هاي مورد تأكيد اسلام در اين آيين كهن ايراني بر رعايت قوانين و مقررات، همچنين حقوق ديگران به ويژه در اين ايام تأكيد كرد.


گزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :





























































































































































































































































یزدفردا