زمان : 26 Esfand 1388 - 00:47
شناسه : 22103
بازدید : 5066
اختتاميه اولين جشنواره طنز مكتوب انار ملس در یزد اختتاميه اولين جشنواره طنز مكتوب انار ملس در یزد

اختتاميه اولين جشنواره طنز مكتوب انار ملس در یزد


یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :اختتاميه اولين جشنواره طنز مكتوب انار ملس ‌برگزار و در همین مراسم ، فراخوان دومين جشنواره طنز مكتوب انار ملس اعلام گردید .که علاقه مندان براي شركت در دومين جشنواره طنز انار ملس مي‌توانند آثار خود را تا پايان تير ماه 89 به دبيرخانه اين جشنواره واقع در يزد، خيابان كاشاني،‌حوزه هنري استان يزد ارسال كنند
رئيس حوزه هنري استان يزد در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگاران گفت : 150 اثر به دبيرخانه جشنواره طنز مكتوب انار ملس ارسال شده بود که از این تعداد 100 اثر براي شركت در جشنواره انتخاب گریدید

محمدملك ثابت هدف از برگزاري اين جشنواره را توجه به سنت‌ها و ارزش‌هاي بومي استان يزد و جايگاه انار در فرهنگ عامه دانست و افزود: در اين جشنواره در چهار رشته شعر، داستان كوتاه، نمايش‌نامه و فيلم‌نامه كوتاه صد اثر به مرحله نهايي راه پيدا كردند و آثار توسط داوران كشوري از دفتر طنز حوزه هنري تهران مورد ارزيابي قرار گرفت.
ملك‌ثابت استقبال از اين جشنواره را خوب ارزيابي كرد و بيان داشت: به جز استان يزد، استان‌هاي تهران، فارس و مازندران بيشترين شركت‌كننده را به خود اختصاص داده‌اند.
ملك‌ثابت خاطرنشان كرد: در هر رشته از سه نفر به عنوان نفرات برتر تجليل مي‌شود و نفرات برگزيده نيز با دريافت لوح تقدير مورد تشويق قرار مي‌گيرند.
وي اظهار اميدواري كرد: با برگزاري و ادامه اين جشنواره، گام مثبتي در راستاي توجه به ادبيات و طنز مكتوب در استان و كشور برداشته شود.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد نيز در اين جشنواره گفت: جشنواره‌اي با عنوان طنز مكتوب كه به همت حوزه هنري استان يزد براي نخستين بار برگزار شده، اتفاق خوشايندي است و اميدوارم اين جشنواره در سال‌هاي آينده به صورت گسترده‌تر و با پوشش دادن مخاطبان بيشتر در بخش مسابقه برگزار شود.
محمود عاليشوندي، برگزاري جشنواره‌ها و همايش‌هايي از اين نوع را عرصه‌اي براي رقابت جدي هنرمندان، شاعران، نويسندگان و طنزپردازان استان در كنار هنرمندان كشوري عنوان كرد و افزود: در اين جشنواره‌ها استعدادهاي هنري هنرمندان استان يزد به رشد و تعالي مي‌رسد و اين گردهمايي‌ها مي‌تواند انگيزه‌اي مناسب براي هنرمندان استان به وجود آورد و علاقه‌مندان به آثار فرهنگي، ادبي و هنري از نزديك با شاعران و نويسندگان مطرح كشوري آشنا شوند و از تجربيات آنها استفاده كنند.
وي عنوان كرد: طنز به خودي خود چنان جذابيتي دارد كه علايق مختلف و گرايش‌هاي متفاوت را گردهم مي‌آورد و شايسته است در عرصه طنز مكتوب با غناي فراوان ادبيات فارسي، كارهاي جدي‌تري صورت گيرد و جشنواره‌هاي بيشتري برگزار شود.
در مراسم اختتاميه جشنواره «انار ملس» كه در تالار فرهنگسراي شهرداري يزد برگزار شد، نفرات برتر هر رشته تقدير شدند که عبارتند از :
در بخش شعر فريبا قيومي‌زاده، احمد مضطرزاده و محسن نعمت‌زاده

در بخش داستان از ابراهيم بهگزين، عاطفه كلانتري، عزت كماليان، محمدمهدي اغنيان و فرهاد ناجي تقدير شد.
در بخش نمايش‌نامه نيز از فرهاد ناجي، ارشاد رادان، امين‌حسين حميدي تقدير شد.
طيبه بقايي، سمانه السادات ملك‌ثابت و فجرالله صائب نيز در بخش شعر طنز مورد تقدير قرار گرفتند

گزارش تصویری متعاقبا منتشر خواهد شد


یزدفردا