زمان : 24 Esfand 1388 - 22:46
شناسه : 22095
بازدید : 4134
آغاز اجراي پروژه سيستم نظارت تصويري و كنترل هوشمند ترافيك براي اولين بار در استان يزد آغاز اجراي پروژه سيستم نظارت تصويري و كنترل هوشمند ترافيك براي اولين بار در استان يزد

آغاز اجراي پروژه سيستم نظارت تصويري و كنترل هوشمند ترافيك براي اولين بار در استان يزد


یزدفردا "پروژه سيستم نظارت تصويري و كنترل هوشمند ترافيك براي اولين بار در استان يزد و در شهر يزد توسط سازمان فاوا شهرداري يزد طراحي و عمليات اجرايي آن آغاز گرديد.
مهدي فعالي مديرعامل سازمان فاوا شهرداري يزد در مصاحبه با خبرنگار ما با اعلام اين خبر افزود: سيستمهاي حمل و نقل هوشمند، سيستم‌هايي متشكل از فناوري‌هاي نوين الكترونيك، كامپيوتر، IT، الكترومكانيك و ... هستند كه امروزه در برنامه‌ريزي سيستم هاي حمل و نقل زميني، نقش بسيار مهمي ايفا مي‌نمايند. وي ادامه داد در فاز اول اين پروژه كه با همكاري معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري يزد و سازمان فاوا انجام مي‌شود، چهارراههاي فرهنگيان و يزدباف به سيستم نظارت تصويري و كنترل هوشمند ترافيك و ميدان آزادي به سيستم نظارت تصويري مجهز مي‌شوند. مهدي فعالي افزايش كارايي حركت و جابجايي براي كالا و مسافر، كاهش تراكم ترافيك، افزايش توان مديريت ساختارهاي حمل و نقل، افزايش ايمني، كاهش هزينه هاي عملياتي و كاهش عوارض زيست محيطي و مصرف سوخت را از مهمترين مزاياي سيستم هاي حمل و نقل هوشمند برشمرد.

وي در توضيح اين پروژه گفت: تصاوير دريافتي از دوربين‌ها و همچنين اطلاعات مربوط به كنترلرهاي هوشمند ترافيك از طريق ارتباط Wireless به شهرداري مركز و مركز كنترل ترافيك منتقل مي‌شود و در آنجا نظارت به صورت مستمر و شبانه‌روزي انجام مي‌شود.
شايان ذكر است فازهاي بعدي اين طرح كه با بستر ارتباطي فيبر نوري به اجرا در خواهد آمد سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.


یزدفردا