زمان : 16 Esfand 1388 - 20:46
شناسه : 21957
بازدید : 2791
استاندار یزد در مراسم آغاز عملیات ژئوفیزیک هوائی یزد:تا کنون 30 نوع ماده معدنی در استان یزد استخراج شده است . استاندار یزد در مراسم آغاز عملیات ژئوفیزیک هوائی یزد:تا کنون 30 نوع ماده معدنی در استان یزد استخراج شده است .

استاندار یزد در مراسم آغاز عملیات ژئوفیزیک هوائی یزد:

تا کنون 30 نوع ماده معدنی در استان یزد استخراج شده است .


پروژه برداشت ژئوفیزیک هوائی منطقه یزد از مصوبات سفر هیئت دولت به استان یزد ، با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در منطقه دهشیر تفت آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، وزیر صنایع و معادن در ارتباط ویدئو کنفرانسی با  برنامه  آغاز عملیات ژئوفیزیک هوائی گفت: وزارت صنایع و معادن ، رشد اصلی صنعت را در حوزه معادن و صنایع معدنی دنبال می کند.
"علی اکبر محرابیان" افزود: از آنجا که معدن خاستگاه و مادر صنایع کشور محسوب می شود بنابراین باید اکتشافات خود را تکمیل کنیم.
وی با اشاره به تحریم هایی که در سالهای گذشته علیه کشور جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است اظهار داشت: به رغم این محدودیتها و تحریمها ،هم اکنون به پیشرفته ترین تکنولوژیهای اکتشاف هوائی مجهز هستیم.
محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز بکار این پروژه  تخصصی عظیم ، از دست اندرکاران این پروژه به خصوص سازمان زمین شناسی کشور تقدیر کرد.
وزیر صنایع و معادن اظهار امیدواری کرد: با افزایش تعداد بالگرد، معادن گستره بیشتری از استان یزد و کشور جمهوری اسلامی مورد شناسائی قرار گیرد.
استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به پتانسیلهای بالای استان یزد در زمینه معدن گفت: تا کنون 30 نوع ماده معدنی در استان یزد استخراج شده است .
" محمدرضا فلاح زاده" افزود: با اکتشافات هوائی ، اکتشافات و استخراجات معدنی استان یزد به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت  که این امر مهم ،تحولی عظیم در راستای توسعه و اشتغال استان یزد و میهن عزیز اسلامی ما را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان این که فاز یکم این عملیات با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار 12 هزار و 500 کیلومتر مربع  از استان یزد- از ندوشن گرفته تا هرات و مروست و بافق - را تحت پوشش خود قرار می دهد اظهار امیدواری کرد: استان یزد حداکثر تا سال آینده شاهد اتمام فاز اول این پروژه باشد.
استاندار یزد خاطرنشان ساخت: با تخصیص اعتبار و واگذاری بالگردهای دیگر بر آورد می شود ظرف 3 تا 5 آینده اکتشاف معدنی استان یزد به اتمام برسد.
فلاح زاده تصریح کرد: آنچه مهم است این که جمهوری اسلامی ایران از کشورهای معدودی است که این عملیات توسط متخصصین داخلی اش صورت می پذیرد.
وی از وزیر صنایع ومعادن و رئیس سازمان زمین شناسی به خاطر پیگیری  اجرای این پروژه تقدیر و تشکر نمود.

یزدفردا