زمان : 16 Esfand 1388 - 01:42
شناسه : 21931
بازدید : 3384
تجديد ميثاق به مناسبت آغاز نهمين سال انتشار تجديد ميثاق به مناسبت آغاز نهمين سال انتشار

تجديد ميثاق به مناسبت آغاز نهمين سال انتشار

محمد مهدی فاضلی

سردبیر یزد امروز

اصولاً روزنامه‌نگاري حرفه‌اي و مسئولانه كاري به غايب صعب و مشكل است و مرد كهن و آزموده مي‌خواهد و صبري ثقيل و حوصله‌اي فراخ – البته اگر وسواسي در كار نباشد و تعهدي نسبت به خواننده نداشته باشي نه چندان سخت بلكه براي گذران روزگار و كسب نام و نام شايد نيز كاري سهل است و ساده.
اما اگر حرفه‌اي فكر كني، ماندن و مسئوليت داشتن و انصاف ورزيدن و رعايت كردن اصول حرفه‌اي كمر را خم مي‌كند و طاقت را مي‌فرسايد، زيرا اطلاع رساني مسئولانه و حرفه‌اي همواره در بستري از سختي‌ها و انواع مشكلات قرار داشته و دارد.
(يزد امروز) از ابتدا متعهد به رعايت ارزشها و اطلاع رساني حرفه‌اي و صادقانه بوده و قطعاً يكي از عوامل اصلي قبول اين تعهد وابستگي به بنياد فرهنگي، پژوهشي ريحانه‌الرسول(س) و اعتقادات بنيانگذار اين مجموعه و خصلت معلمي مديرمسئول نشريه مي‌باشد. لذا اعتقاد كامل به رعايت مرزها و خطوط قرمز وجود داشته و همواره سعي بر آن بوده تا از هنجارها و ارزشهاي جامعه و انقلاب ذره‌اي عدول ننماييم. به چارچوب‌ها مقيد بوده و همواره قانون اساسي جمهوري اسلامي، منافع و امنيت ملي، مقدسات جامعه و انسانيت انسانها معيار دقيق و مشخص ما براي نوشتن و تحليل كردن و موضع گرفتن است. برخلاف عرفهاي رايج نشريات زرد كه اولويت اصلي‌شان تيراژ بالا و جذب مشتري از هر راهي است اولويت ما چون ديگر نشريات متعهد آن است كه هرگز كلمه‌اي برخلاف مصالح كلي، شئونات اجتماعي، حريم حرمت مردم و... ننگاريم. پرهيز از حواشي از اساسي‌ترين اركان شوراي سياستگذاري يزد امروز است و اگر روزي خداي ناخواسته و حتي در بي‌خطري محض چاپ مطلبي فوج فوج برايمان مخاطب بياورد ولي جمله‌اي و يا حتي كلمه‌اي از اين مطلب مصالح عاليه نظام و جامعه و كشور را در برنداشته باشد ما خود از درج آن اجتناب مي‌كنيم. البته ما نيز چون ابناء بشر معصوم نبوده و از خطا و اشتباه مصونيتي الهي نداريم، خصوصاً در كار روزنامه‌ كه سرعت مدخليتي مهم دارد. اما تمام هم و غم خود را در رعايت مصالح و ضروريات انقلاب و نظام و مردم نهاده‌ايم و امتيازات حرفه‌اي را فرع بر اين اصول دانسته و مي‌دانيم.
اينك در آستانه نهمين سال از حيات (يزد امروز) و بعنوان جوانترين عضو هيأت تحريريه با استفاده از ذات احديت و با اعتقاد به راه پرافتخار جمهوري اسلامي اميدواريم همچون سربازي گوش به فرمان ولايت به وظيفه خويش عمل نموده و در حد توان در نااميد ساختن بدخواهان و بدسگالان و دشمنان دنائت پيشه نظام و اسلام و مملكت لحظه‌اي غفلت ننماييم.
بدون شك خدمتگزاري به مردم خوب و متعهد كشورمان نه خستگي مي‌آورد و نه چيزي است كه هيچوقت قابل كنار گذاشتن باشد.


منبع : هفته نامه یزد امروز شماره
۳۵5

یزدفردا