زمان : 15 Esfand 1388 - 20:53
شناسه : 21921
بازدید : 4264
وقتی صدای خبرگزاری ایرنا هم از دست شهرداری یزد بلند می شود ؟! شهروندان يزدي اندر خَم مشکلات پيدا و پنهان شهر يزد وقتی صدای خبرگزاری ایرنا هم از دست شهرداری یزد بلند می شود ؟! شهروندان يزدي اندر خَم مشکلات پيدا و پنهان شهر يزد

وقتی صدای خبرگزاری ایرنا هم از دست شهرداری یزد بلند می شود ؟!

 شهروندان يزدي اندر خَم مشکلات پيدا و پنهان شهر يزد


یزدفردا :خبر: 995438 زمان مخابره: 15/12/1388 - 10:40:50
- يکي از اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد، چندي قبل در نشستي که تعدادي از خبرنگاران نيز در آن حضور داشتند از تامين درآمدهاي پايداربعنوان يکي از دغدغه هاي اصلي اين شورا و شهرداري نام برده بود. همچنين در اين نشست از ساخت و سازهاي غير مجاز، ترافيک شهري، کمبود پارکينگ، پراکندگي شهر ، کمبود فضاي سبز و مسائل بافت تاريخي بعنوان اساسي ترين مشکلات شهر يزد ياد شد. اما بخش قابل توجهي از شهروندان يزدي با مشکلات ديگري هم دست و پنجه نرم مي کنند که آشکار نيست و متاسفانه از چشم اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار يزد پنهان مانده است. آيا تاکنون شهردار و اعضاي اين شورا گذرشان به شهرداري هاي مناطق مختلف شهر يزد براي امور ساختماني و بويژه دريافت "پايان کار"ساختمان افتاده است؟.
کافي است فرد ناشناسي را بعنوان ارباب رجوع براي امور ياد شده به شهرداري ها اعزام کنند تا از نزديک سرگرداني مردم در پيچ و خم شهرداري ها را مشاهده نمايند.
هر کسي که براي امور ساختماني خود به اين اماکن مراجعه مي کند روزها، هفته ها و بعضا ماهها در راهروها و طبقات چند گانه برخي از آنها گرفتار است و نمي داند ملجاء نهايي کيست.
 بايد توجه داشت که خيلي از افرادي که براي اين امور به شهرداري ها مراجعه مي کنند کارمند يا کارگراني هستند که براي چند ساعت مرخصي گرفته اند و تکرار اين مرخصي براي روزهاي بعد غيرممکن است. هستند افرادي که وقتي از شهرداري ها خارج مي شوند ناراضي و شاکي هستند و تعدادي از آنها هم امور مربوطه را نيمه کاره رها کرده و عطاي آن را به لقايش مي بخشند.
 يکي از ديگر از مشکلاتي که ظاهرا به آن توجه کمتري مي شود وضعيت آسفالت خيابان هاي شهر و بويژه خيابانهاي فرعي است. با توجه به آنکه شهرداري ها از منابع مختلفي کسب درآمد مي کنند که "خلافي ساختمانها"يکي از آنهاست پس نبايد کمبود بودجه را بهانه کرد. رانندگاني که در خيابان هاي فرعي و کوچه هاي بزرگ شهر تردد مي کنند از وضعيت موجود ناراضي هستند و اين امر با عنايت به نزديک شدن به سال نو و پذيرايي از مسافران نوروزي، بيشتر به چشم مي آيد.
مشکل ديگري که اخيرا مردم يزد را ناخرسند کرده امور مرتبط با عوارض نوسازي است. معلوم نيست چرا تفاوت قيمت ها تا اين حد زياد است و فلسفه "جريمه هاي ديرکرد"آن هم چيست؟.
 اصلا چرا براي برخي از شهروندان اين قبض ها صادر نشده و چرا براي برخي ديگر، چند قبض صادر شده و از همه مهمتر اين که چرا طي چند سال گذشته قبضي صادر نشده تا حالا جريمه ديرکرد آن اخذ شود. در اينکه پرداخت عوارض، يک قانون است شکي نيست اما مردم مي خواهند پاسخ پرسش هاي خود را بدانند. و اما ساماندهي فلکه ابوذر آنهم درست در روزهاي نزديک به ايام عيد نوروز نيز براي شهروندان جاي سئوال دارد. فلکه ابوذر در مدخل ورودي مناطق جنوب کشور قرار دارد و پاسخ به اين پرسش که چرا دقيقا در شب عيد نوروز، ساماندهي آن آغاز شده و چهره شهر را نامطلوب ساخته را به عهده مسئولان ذيربط مي گذاريم.
مشکلات مربوط به شهر يزد در اين مقوله کوتاه نمي گنجد و لذا علاوه بر اينکه منتظر پاسخ شهرداري و اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر براي انعکاس آن هستيم در ادامه اين بحث و در روز هاي آينده به مشکلات ديگري که مردم يزد با آن دست به گريبان هستند نيز اشاره خواهيم کرد.

یزدفردا