زمان : 09 Esfand 1388 - 22:27
شناسه : 21831
بازدید : 5225
بهره برداري از بزرگترين مركز معاينه فني خودرو استان يزد بهره برداري از بزرگترين مركز معاينه فني خودرو استان يزد

بهره برداري از بزرگترين مركز معاينه فني خودرو استان يزد


یزدفردا"با مشاركت شهرداري يزد و بخش خصوصي و صرف هزينه اي بالغ بر چهار ميليارد ريال بزرگترين و سومين مركز معاينه فني خودرو در يزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري يزد بزرگترين مركز معاينه فني خودرو در استان و سومين مركز در يزد با مشاركت شهرداري و بخش خصوصي با صرف چهار ميليارد ريال هزينه در مقوله هاي مجوز، ابنيه و تجهيزات در محل ابتداي بلوار شهيد دشتي در تاريخ هشتم اسفند ماه به بهره برداري رسيد.
اين مركز با قابليت چهار خط مكانيزه معاينه فني انواع خودروهاي سواري، وانت و چندمنظوره از قبيل ون و آمبولانس كه درحال حاضر دو خط آن فعال است معاينه فني و ظاهري را انجام مي دهد.
گفتني است معاينه فني خودروها در اين مركز ازطريق چهار دستگاه تست دود، تست نور، تست هاي سه گانه بالانس چرخ، ترمزهاي دستي و پايي و تعليق خودرو و تست جك قيچي شامل بررسي وضعيت جلوبندي و زيربندي به انجام مي رسد.
مهندس آثاري معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري يزد در مراسم افتتاح اين مركز معاينه فني كه با نام ابوذر نامگذاري شده است خاطرنشان كرد 23درصد از آمار تصادفات به دليل نقص فني خودروهاست.
وي با اشاره به اين كه از سال 1385 تاكنون آمار خودروها در شهر يزد نزديك به چهاربرابر افزايش داشته است تأكيد نمود هرچند دير است اما اگر از امروز هم دست به كار شويم مي توانيم با استفاده از اثرات معاينه فني كه بهبود و ارتقاء محيط زيست، صرفه جويي در سوخت، ايمني و ارتقاء كيفيت خودروها را به دنبال دارد از بسياري تلفات جلوگيري كنيم.

یزدفردا