زمان : 09 Esfand 1388 - 00:40
شناسه : 21826
بازدید : 6555
گزارش و گزارش  تصویری : رييس سازمان انرژي اتمي در مراسم روز مهندس در یزد :استان يزد مستعد ساخت نيروگاه هسته اي است گزارش و گزارش تصویری : رييس سازمان انرژي اتمي در مراسم روز مهندس در یزد :استان يزد مستعد ساخت نيروگاه هسته اي است

گزارش تصویری :

رييس سازمان انرژي اتمي در مراسم روز مهندس در یزد :استان يزد مستعد ساخت نيروگاه هسته اي است

یزدفردا :مسعود میرجلیلی : معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي کشور در همايش روز مهندس در يزد گفت: استان يزد مستعد ساخت يک نيروگاه هسته اي است.

 "علي اکبر صالحي" عصر پنجشنبه در اين همايش که از سوي بسيج مهندسين استان و با هدف گراميداشت ياد و خاطره 1200 شهيد مهندس اين استان برپا شد افزود: يزد داراي منابع اورانيوم است و با مذاکراتي که با مسوولان استان شده اميد است که اين امر محقق شود.
وي يزد را از استان هاي ريشه دار و ممتاز در همه عرصه ها توصيف کرد و اظهار داشت: اين خطه، تاريخي بسان تاريخ کشور دارد.
وي دست يابي به انرژي هسته اي را از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و تصريح کرد: بهار سال آينده نيروگاه بوشهر به طور کامل به اتمام مي رسد.
وي با بيان اينکه کشور ما تنها کشور داراي نيروگاه هسته اي در ميان کشور هاي اسلامي به همراه پاکستان است افزود: ساخت يک رآکتور 40 مگاواتي آب سنگين از چهار سال قبل آغاز شده که 70 درصد کار آن به اتمام رسيده است.
وي هدف دشمنان را دست نيافتن ايران به انرژي هسته توصيف کرد و گفت: آنان مي دانند سوخت فسيلي تا 50 سال اينده تمام مي شود و لذا مي خواهند ما اين انرژي را نداشته باشيم.
استاندار یزد با حضور در مراسم تجلیل از مقام مهندس که در محل سالن غدیر یزد برگزار شد از خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان یکی از افتخارات ایران اسلامی یاد کرد و گفت : احداث کتابخانه و رصدخانه در مراغه و تدوین بیش از 130 مقاله و کتاب در زمینه های مختلف علمی از مهمترین آثار این اندیشمند بزرگ است.
وی به 1200 شهید مهندس درهشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روز مهندس ، روز پاسداشت اندیشه و عمل است.
وی به دستاوردهای مهندسین در سه دهه انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اخلاق حرفه ای و روحیه خودباوری در بین مهندسین باید تقویت شود.
وی بر تعامل مردم و جامعه مهندسین در امر ساخت و ساز و مقاوم سازی و زیباسازی مسکن تاکید کرد .
وی از طرح مسکن مهر نیز یاد کرد و افزود: طرح مسکن مهر ضمن تهیه زمین فاقدین مسکن، بازار زمین خواران را کساد نموده و موجب رعایت اصول زیباسازی و مقاومت سازی در ساخت ساز می شود.
در اين مراسم معنوي به شش خانواده شهداي مهندسين استان يزد لوح سپاس اهدا شد.

گزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا از گرامیداشت  روز مهندس  در یزد








































































































یزدفردا