زمان : 07 Esfand 1388 - 18:52
شناسه : 21802
بازدید : 6142
يزد آوا اعلام عمومي مي‌كند؟! يزد آوا اعلام عمومي مي‌كند؟!

يزد آوا اعلام عمومي مي‌كند؟!

 احسان شوق الشعرا

 

هفته نامه بشارت نو

روابط عمومي و امور بين الملل وزين و مردمي شهرداري يزد در اقدامي جالب و منحصر به فرد نشريه داخلي يزدآوا را ارتقا داده و در آن اعلام عمومي مي كند و اخباري كه مي بايست توسط نشريات محلي به اطلاع عموم برسد‏اين روابط عمومي استقلال خويش را اعلام و تعرفه عوارض و بهاي خدمات مصوب سال89 شهرداري كه در شوراي شهر تصويب گرديده بود را در نشريه داخلي يزدآوا اعلام عمومي كرد!!

اين در حالي است كه نشريات استان از كمبود آگهي و ناتواني نشريه از هزينه هاي خويش مي نالند اين ‏شهردار يزد، باب جديدي را براي ديگر سازمان ها باز نمود تا آنها نيز به زودي زود راه استقلال خويش را پيدا نموده و به قولي ديگر نياز به نشريات محلي نداشته باشند.

یزدفردا "لازم به ذكر است نشريه بشارت نو در ماه هاي گذشته به پخش غير قانوني يزدآوا بر سر چهار راه ها انتقاداتي را به چاپ رساند كه هيچ گونه واكنش مناسب از اداره فرهنگ و ارشاد يزد با سازمان متخلف صورت نپذيرفت و اين كار البته شايد يك نوع مهر تاييدي نيز بر اينگونه عملكردها باشد.

در دوران هاي گذشته بسياري از نشريات به عرصه حضور آمدند و عده اي نيز رخت سفر بستند و به دلايلي همچون كمبود اعتبار مالي و نبود آگهي و ورشكستي، تعطيلي را بهتر از بودن به هر بها دانستند و حال با اين نوع برخورد برخي ادارات شايد طولي نكشد كه نشريات فعال باقي مانده نيز راه آنها را خواسته و يا ناخواسته به پيمايند و يا اينكه به حزب يا گروه خاصي وابسته شوند.

البته اين كه برخي از نشريات استان از كيفيت مطلبي برخوردار نيستند و در ميان مردم جايگاهي ندارند هيچ گونه شك و ترديدي نيست اما براستي چرا بسياري از نشريات به دست اهلش مديريت نمي شوند و گاهي به اشخاصي كاملا اقتصادي و غير متخصص واگذار يا اجاره داده مي شوند سوالي است كه بايد كارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي به آن پاسخ دهند.

به نقل از هفته نامه بشارت نو شماره ۲۱۳ مورخ چهارشنبه ۵ اسفند ماه ۱۳۸۸


یزدفردا