زمان : 07 Esfand 1388 - 18:21
شناسه : 21799
بازدید : 5386
اختصاصی جشنواره رایانه همراه یزد : سوالات مشترک خریداران لپ تاپ و نوت بوک اختصاصی جشنواره رایانه همراه یزد : سوالات مشترک خریداران لپ تاپ و نوت بوک

اختصاصی جشنواره رایانه همراه یزد : سوالات مشترک خریداران لپ تاپ و نوت بوک


یزدفردا "اولین جشنواره رایانه همراه (لپ تاپ و نوت بوک) ، در موسسه آموزش عالی امام جواد(ع)یزد با استقبال چشمگیر، شهروندان و مردم روبرو شد به گونه ای که به اذعان غرفه داران، خیل عظیمی از علاقمندان به لپ تاپ و نوت بوک در این جشنواره حاضر شده اند تا از نزدیک با آخرین فناوری ها روز دنیا در زمینه رایانه همراه و قابل حمل آشنا شوند.
اما نقطه برجسته جشنواره، این که بازدیدکنندگان فرصت می یابند با مذاکره و رایزنی با غرفه داران، از مشاوره تخصصی بهره مند شوند، موضوعی که به دلیل تجمع فعالان بازار در جشنواره سهل و آسان است اما بعد از این فرصت طلایی، شاید غیر ممکن باشد.

مشاوره در خصوص لپ تاپ و نوت بوک
حضور متخصصین و کارشناسان فروش شرکتهای بزرگ یزدی، به عنوان نماینده نام های تجاری بین المللی ، باعث شده که بازدید کنندگان بتوانند، سوالات و ابهامات خود را در خصوص لپ تاپ و نوت بوک مطرح نمایند و به بهترین جوابهای ممکن دست یابند.
از سوی دیگر، کارشناسان فروش شرکتهای یزدی تلاش کرده اند، تا حد امکان، جوابگوی سوالات و ابهامات عزیزان شرکت کننده باشند.

سوالاتی متفاوت با محورهای مشترک
اکثر بازدیدکنندگان سوالاتی را مطرح می کنند که دارای محورهای مشترکی است، این سوالات بیشتر از دغدغه ذهنی بازدیدکنندگان نشات می گیرد، سوالات که، در سطح بازار؛ جواب واقعی داده نمی شود اما در نمایشگاه بازدیدکننده می تواند جواب سوالات خود پی ببرد، دلیل این امر هم حضور طیف وسیعی از فعالان بازار است و بدین گونه با صحبت و اظهار نظر کارشناسان فروش شرکتهای مختلف، بازدیدکننده می تواند به جواب سوال خود نزدیک شود و در نهایت با برآیند گفته همه عزیزان به جواب نهایی پی ببرد، از غرفه داران جستجو کردیم که سوالات عمده بازدیدکنندگان چیست؟

لپ تاپ و نوت بوک بخرم یا رایانه رومیزی؟
گرچه به گفته اکثر فعالان بازار، با توجه رقابت نزدیک بین لپ تاپ با رایانه رومیزی، در قیمت و مشخصه های سخت افزاری، تمام کاربران رایانه به سمت رایانه های همراه و قابل حمل رو می آورند اما به طبع بسیاری در خصوص برتری این رده رایانه بازهم شک و شبهه دارند، در این خصوص غرفه داران، دلایل خود را برای بازدیدکنندگان مطرح می کنند، دلایلی که شکی را برای خریداران در خرید لپ تاپ و نوت بوک باقی نمی گذارد.

قیمت لپ تاپ و نوت بوک
عمده ترین سوال، قیمت مدلها و مارکهای مختلف است، شاید بتوان گفت که جواب این سوال به خوبی پاسخ داده می شود، دلیل این امر هم وجود لیست مختلف قیمتهاست بدین گونه که بازدیدکنندگان با حضور در غرفه های مختلف و اخذ لیست قیمت می توانند به سادگی قیمت لپ تاپ و نوت بوک شرکتهای مختلف و یا مارک و مدلها و نام های تجاری متفاوت را باهم مقایسه کنند.
اما سوالی که پس از کشف قیمت از از غرفه داران پرسیده می شود این موضوع است که با کاهش یا افزایش قیمت، پارامترهای سخت افزاری چه تغییری می کند و یا قیمت چه تاثیری در کیفیت لپ تاپها دارد؟

کدام مارک و مدل بهتر است؟
به گفته غرفه داران، دیگر سوال مشترک شرکت کنندگان، موضوع نام های تجاری یا برندهاست که مراجعه کنندگان در خصوص مشخصه هر برند و نقاط برجسته آن سوال می کنند، سوالات بازدید کنندگان به این موضوع ختم می شود که لپ تاپ و نوت بوک با چه برند، مارک و مدلی بخریم؟

گارانتی چند ساله است؟
سوال مشترک دیگری که شرکت کنندگان از شرکتها می پرسند به گارانتی و ضمانت لپ تاپ و نوت بوک های عرضه شده در بازار مربوط می شود.
شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین مولفه های خرید، گارانتی و ضمانت این ابزار نوین است به گونه که ممکن است با عدم ضمانت دستگاه، در صورت خرابی آن، نوت بوک یا لپ تاپ برای همیشه غیرقابل استفاده شده یا با هزینه هنگفت قابل تعمیر باشد، اما تا گارانتی و ضمانت درست، تا پایان زمان کار با لپ تاپ و نوت بوک خیال کاربر از خرابی آن آسوده می شود، در صورت خرابی، بدون صرف هزینه لپ تاپ و نوت بوک تعمیر یا تعویض خواهد شد و همین امر باعث شده که اکثر خریداران این موضوع را باحساسیت دنبال کنند.

کدام شرکت بهتر است؟
برخی از شرکتها، با لپ تاپ و نوت بوک هایی با یک برند و نام تجاری در نمایشگاه حضور دارند، حتی در بازار یزد هم با یک برند فعالیت می کنند اما برخی نیز دارای نمایندگی چند شرکت و نام تجاری بین المللی هستند این امر باعث شده که مراجعه کنندگان و طیف خریداران، به مقایسه در خصوص شرکتهای حاضر در نمایشگاه بپردازند و در مجموع به دنبال این سوال باشند که خدمات قبل و بعد از فروش کدام شرکت بهتر است؟ کدام شرکت معتبر بوده و دارای خدمات برتری است؟

چه لپ تاپ و نوت بوکی بخریم؟
در نهایت، مراجعه کنندگانی که تصمیم گرفته اند لپ تاپ و نوت بوک بخرند، بدین موضوع می رسند که حال چه لپ تاپ و نوت بوک بخرند؟ با چه مدل و مارک؟ چه مشخصه و پارامتر سخت افزاری داشته باشد؟ کدام نام تجاری بهتر است؟ چه تجهیزات جانبی را مدنظر بگیرند؟ سوالاتی از این دست که شاید بتوان گفت، بهترین مکان به جوابگویی به این سوالات و در نهایت انتخاب بهترین و مطمئن ترین گزینه خرید، حضور در جشنواره است، فرصتی که تکرار شدنی نیست.

میزگرد تخصصی لپ تاپی ها
مقرر شده است که برای جمع بندی نظرات کارشناسان و متخصصین حوزه لپ تاپ و نوت بوک، در کنار نمایشگاه، میزگرد تخصصی جشنواره برگزار شود که گزارش کامل نشستها به صورت کامل در رسانه های نوشتاری درج می شود تا به عنوان یادگاری نوشتاری از جشنواره مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد، در این نشستهای تخصصی، کارشناسان و متخصصین منتخب به سوالات مشترک رایج در بازار، با توجه به نظر و تجربیات شخصی، واقعیت موجود و همچنین گزارشات رسمی بین المللی پاسخ داده و نتیجه این گفتگو به زودی منتشر می گردد..

کارگاههای آموزشی و تخصصی
طبق برنامه ریزی صورت گرفته هر روز، در کنار جشنواره ،کارگاه های آموزشی و تخصصی در خصوص موضوعات مختلف برگزار شود، برخی از شرکتها، با دعوت از متخصصین مجرب از تهران ، تلاش کرده اند در خصوص نام تجاری یا فناوری نوین که عرضه می کنند، کارگاه و ورک شاپ تخصصی برگزار نمایند و برخی نیز به طرح موضوعات متنوع می پردازند.
کارگاههای آموزشی یکی از جذابترین قسمت نمایشگاه محسوب میشود که تا کنون با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده است.

فناوری های روز رایانه
علاوه بر آنچه که شرکتها به عنوان فناوری روز لپ تاپ ونوت بوک ارایه می دهند، برخی از غرفه ها فناوری هایی عرضه می کنند که در حوزه رایانه هم جدید است، رایانه ای که کیس و محطفه آن فوق کوچک و سبک محسوب می شود به گونه ای که در جیب جا شده و قابل حمل است، در غرفه دیگر، رایانه ای به نمایش گذاشته می شود که تمام قطعات آن حتی صفحه کلید در مانیتور آن تعبیه شده است بعبارتی این رایانه فاقد صفحه کلید، موس، کیس و هر قطعه جانبی است و تنها یک مانیتور و صفحه نمایشگر است.
دههای پدیده جدید فناوری نوین که در زمینه رایانه در غرفه های مختلف عرضه شده است و بازدیدکنندگان می توانند، جدیدترین مدل و مارک لپ تاپ و نوت بوک در جهان را از نزدیک مشاهده کنند که تصور می شود که این امر به جشنواره جذابیت خاص بخشیده است..

جشنواره ای برای لپ تاپی ها
شاید بتوان گفت، با فضای فراهم شده، این جشنواره که برای اولین بار در کشور به صورت اختصاصی به موضوع لپ تاپ و نوت بوک می پردازد، بهترین فرصت برای طرفداران این رده از رایانه است که از نزدیک بتوانند با آخرین فناوری روز دنیا آشنا شده و با رایزنی و مشاوره با غرفه داران، اطلاعات مناسبی را کسب کنند.

سخن دیگر
اولین جشنواره رایانه همراه(لپ تاپ و نوت‎بوک) در صفاییه، بلوار شهیدان اشرف، خیابان جواد الائمه، موسسه آموزش عالی امام جواد، از ساعت 13 تا 21 عصر برپا است و بازدید و خرید، برای عموم علاقمندان آزاد است.
این جشنواره با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای استان یزد، اتحادیه صنف رایانه یزد و موسسه آموزش عالی جواد در حال برگزاری است .

یزدفردا