زمان : 05 Esfand 1388 - 22:43
شناسه : 21781
بازدید : 6486
اولین حضور فعالان ICT استان یزد در نمایشگاه CeBit  آلمان در سال 2010 اولین حضور فعالان ICT استان یزد در نمایشگاه CeBit آلمان در سال 2010

اولین حضور فعالان ICT استان یزد در نمایشگاه "CeBit " آلمان در سال 2010



احمد ابراهیمی

عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه ای استان یزد

مدیر کارگروه بازاریابی و صادرات ICT
مقدمه :

واژه سبیت در زبان آلمانی به معنی مرکز تجهیزات اداری و فناوری می باشد. در واقع از سال 1986 تاکنون هر ساله نمایشگاهی به همین عنوان در شهر هانوور آلمان برگزار گردیده است.

گفته می شود که این نمایشگاه دومین رخداد بزرگ جهانی ( بویژه در زمینه فناوریهای نوین ) است که هر ساله برگزار می شود. اولین رخداد تاثیر گزار بر روند فناوریها در جهان کنفرانس مجمع جهانی اقتصاد است که در شهر داووس کشور سوئیس و در آغاز سال میلادی برگزار می گردد.

در حقیقت دومین رخداد مهم جهانی که بیانگر پیشرفتها، رویکردها و تعیین کننده سیاستهای آتی در عرصه فناوری جهان می باشد، نمایشگاه سبیت آلمان است. از ابتدای برگزار تا کنون کشورهائی مانند آلمان، آمریکا، سوئد، ژاپن، فنلاند ومانند آنها همواره در این نمایشگاه حضور موثر داشته اند. فضای اختصاص یافته به این نمایشگاه در ابتدا دویست هزار متر مربع بوده است.

نمایشگاه سبیت به مرور هر ساله در سایر کشورها ، مانند آمریکا، استرالیا، هنگ کنگ و حتی ترکیه ، نیز به پیروی از آلمان برگزار گردیده است. آمار شرکت کنندگان در این نمایشگاه در سال گذشته قریب به 5000 شرکت و تعداد بازدید کننده حدود 500 هزار نفر بوده است.

شرکتهای مختلفی از کشور ایران نیز از سال 2004 تا کنون کم و بیش در این نمایشگاه حضور داشته اند ، بعلاوه هرساله تعداد زیادی از متخصصان کشورمان از این نمایشگاه بازدید نموده اند تا از نزدیک در جریان اخبار ، تحولات و پیشرفتهای انجام شده در جهان فناوریهای نوین قرار گیرند.

معمولا رسم بر آن بوده است که مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با شکوه فراوان و با حضور مقامات عالی رتبه کشور آلمان، شهردار شهر هانوورو مهمانان ویژه برگزار شود. در هر سال یک سخنران کلیدی از مدیران شرکتهای معظم ومعتبر جهانی مانند مایکروسافت، نوکیا، آلکاتل و مانند آن مطالبی را بیان می نموده است.

سبیت در سال 2010 :

امسال سبیت با عنوان " جهان بهم پیوسته " با حضور 5100 غرفه دار از 100 کشور جهان ، حدود 7000 عضورسانه ای و نزدیک به 500 هزار نفر بازدید کننده برنامه ریزی شده است. در نمایشگاه امسال با توجه به پذیرش فناوریهای Web 2.0 مشتریان، تامین کنندگان و کارفرمایان می توانند در قالب کارگروهها با هم به تعامل بپردازند.

اولین حضور استان یزد :

امسال برای اولین بار نظام صنفی رایانه ای استان یزد حضور غرفه داری خود را در نمایشگاه برنامه ریزی نموده است. بر این اساس اولین فرصت حضور در نمایشگاه برای اصحاب فناوری اطلاعات فراهم گردیده است. مطابق برنامه ریزی بعمل آمده در این نمایشگاه اطلاعات مناسبی از توانمندیهای استان بصورت کاتالوگ و حامل چند رسانه ای به زبانهای فارسی و انگلیسی تهیه شده است تا در اختیار بازدید کنندگان قرار داده شود.

اهداف برنامه :

هدف از حضور در این نمایشگاه ضمن شاخص شدن در سطح کشور، ایجاد ارتباط با فعالان این حوزه در سطوح مختلف بین المللی از کشورهای آسیائی گرفته تا شرکتهای اروپائی و غیره بوده تا بتوان ضمن بازاریابی برای محصولات استان ، زمینه توسعه بازار خدمات فنی و مهندسی و جذب یا مشارکت در اجرای پروژه های مشترک فراهم گردد.

در اینجا از فرصت فراهم آمده استفاده نموده و به کلیه مدیران و صاحبان محصولات نرم افزاری ، خدمات فنی و مهندسی و مانند آن که امکان عرضه محصولات و خدمات خود را دارند اعلام می دارد امکانات لازم برای استفاده بهینه فراهم می باشد. جهت کسب هرگونه اطلاعاتی می توانید با دفتر نظام صنفی یا اینجاب تماس حاصل فرمائید.

تلاش خواهد شد تا گزارشات ، نتیجه مذاکرات و اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.


یزدفردا