زمان : 03 Esfand 1388 - 19:25
شناسه : 21742
بازدید : 4713
استاندار یزد:آفریقا ، فرصت طلائی سرمایه گزاری برای ایرانیان است استاندار یزد:آفریقا ، فرصت طلائی سرمایه گزاری برای ایرانیان است

استاندار یزد:آفریقا ، فرصت طلائی سرمایه گزاری برای ایرانیان است

به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی استانداری یزد،" محمدرضا فلاح زاده" در جمع تنی چند از مدیران استان و اعضای اتاقهای صنعت و معدن و بازرگانی در محل سالن حمیدیا استانداری اظهار داشت: اگرچه سرمایه گزاری در آفریقا در روزهای اول همراه با سختی هایی است اما در مجموع سود فراوانی برای سرمایه گزاران و در نتیجه ورود ارز به کشور را به همراه خواهد داشت.
وی این نکته را یادآور شد که افزایش صادرات و سرمایه گزاری ، افزایش تولید و اشتغال و در نتیجه رونق بیشتر اقتصاد را در پی دارد.
استاندار یزد بررسی دقیق و شناخت کامل فرصتهای سرمایه گزاری ، برقراری ارتباط ، شناساندن ظرفیت های بکر اقتصادی به سایرین و... را از ملزومات سرمایه گزاری در قاره آفریقا دانست.
وی با اشاره به سفر اخیر خود به سه کشور آفریقایی توگو، غنا و ساحل عاج، این سفرها را در توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی استان یزد با این کشورها موثر و سودمند ارزیابی کرد.
فلاح زاده ادامه داد: در سفر به کشور آفریقایی توگو، در نشست با وزیر آموزش عالی این کشور، در خصوص تغییر و تحول و انجام اقدامات اساسی در رابطه با پروژه دانشگاه کارا که توسط سازمان همیاری شهرداری های استان یزد در این کشور در حال اجرا می باشد بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
استاندار یزد افزود: در این سفر همچنین نشستی با نخست وزیر توگو در خصوص تحکیم و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گزاری میان استان یزد و کشور توگو برگزار شد.
فلاح زاده برگزاری نشست با وزارت تجارت و صنعت، اتاق بازرگانی، تجار و سازمان سرمایه گذاری و صنعت غنا را از جمله برنامه های سفر به این کشور آفریقائی ذکر کرد و گفت:در جلساتی که در این کشور برگزار شد در خصوص توانمندی های میهن اسلامی و استان دارالعباده یزد مباحث مطلوبی صورت پذيرفت که دستاوردهاي خوبي به همراه داشت.
وي همچنین با اشاره به سفر به کشور آفريقايي ساحل عاج گفت: در اين سفر نيز نشستهايي را با نخست وزير، استاندار ابيجان و اتاق بازرگاني ساحل عاج برگزار نمودیم و تعاملات خوبي در رابطه با تحکیم و توسعه مباحث تجاری و سرمایه گذاری صورت گرفت.
فلاح زاده اظهار اميدواري كرد با ورود تجار ایرانی به کشور های توگو، ساحل عاج و غنا، ارتباط خوبی به منظور توسعه روابط تجاري و اقتصادي ميان اين كشورها و ميهن عزيز اسلامي و استان يزد برقرار شود.
وي خاطرنشان ساخت: از شخصیت هاي كشورهاي یاد شده نیز دعوت شده است به همراه تجار خود به استان یزد سفر كرده و از توانمندی های تولیدي، تجاری و علمی استان بازدید کنند.

یزدفردا