زمان : 17 Bahman 1388 - 23:21
شناسه : 21544
بازدید : 3357
به رایانه خود نزنید، اینترنت تا اطلاع ثانوی اختلال دارد! به رایانه خود نزنید، اینترنت تا اطلاع ثانوی اختلال دارد!

به رایانه خود نزنید، اینترنت تا اطلاع ثانوی اختلال دارد!


یزدفردا : محمد حسین تقوایی زحمتکش : چند روزی است که اینترنت گهگاهی قطع یا برخی از امکانات آن به دارای مشکل است، دوستان زیادی با پیام کوتاه و یا تماس تلفنی در خصوص این مشکل سوالاتی نموده اند که جواب کلی دوستان چنین است دست به گیرنده خود نزنید اینترنت تا اطلاع ثانوی اختلال دارد!

برخی از دوستان با تماس به مرکز خدمات دهنده اینترنت موضوع را جویا می شوند، برخی نیز به عیب یابی رایانه خود پرداخته و برخی نیز رایانه خود را برای تعمیر به مراکز تعمیرات می برند، در حالی که مشکل از رایانه شما نیست!

در مجموع در این چند روز کل خدمات اینترنت از حالت عادی خارج شده است، که در برخی از ساعات شبانه روز امکان دسترسی به شبکه اینترنت به هیچ وجه وجود ندارد، ممکن است به اینترنت متصل شوید اما امکان تبادل اطلاعات وجود ندارد و به عبارتی نمی توانید وارد هیچ تارگاه شوید.

در مجموع سرعت اتصال به اینترنت حتی در بین کاربران خدمات ای دی اس ال هم بسیار پایین و در حد صفر است، امکان ورود به صندوق رایانامه( ایمیل) جی میل وجود ندارد گرچه صفحه اول جیمیل نمایش داده میشود، تمام خدمات بارگزاری و پایین گذاری(دانلود و آپلود) هم امکان پذیر نیست یا با اختلال شدیدی روبرو است.

البته اختلال های ذکر شده در برخی از شهرها یا مناطق وجود دارد و در برخی مناطق نیز روند خدمات دهی به مانند دیگر روزها ست، به نظر می رسد روزهای آتی هم این روند ادامه یابد، اما با بررسی تارگاه های خبری، دلیل این امر از زبان مسوولین خواندنی است:باز هم قطعی کابل جاسک - فجیره و اختلال در اینترنت

یک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام خبر قطع کابل جاسک- فجیره، گفت: علت قطعی این کابل هنوز مشخص نیست و اختلال در شبکه اینترنت طی چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش روزنامه ایران حسین شفیع افزود: حدود ساعت 18 دوازدهم بهمن ماه، کابل جاسک - فجیره قطع شد و به این ترتیب حدود 30 درصد ظرفیت اینترنت کشور کاهش یافت.

وی افزود: عیب یابی و اتصال دوباره کابل جاسک - فجیره ممکن است چند روز طول بکشد، بنابر این نمی توان زمان دقیقی برای برگشت شبکه اینترنت به حالت عادی عنوان کرد.

شفیع گفت: کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاش هستند تا ظرفیت قطع شده را از دیگر مسیرها تأمین کنند و در این خصوص مذاکراتی با شرکت‌های تأمین کننده پهنای باند صورت گرفته است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن، تأمین امکانات یادشده فراهم شود. سخنان شفیع در حالی است که وی عصر روز 12 بهمن ماه علت اختلال در شبکه اینترنت کشور را انجام عملیات توسعه در مسیر تهران - مشهد عنوان کرده بود. شفیع در مورد این اظهارات خود نیز گفت: این دو مشکل (قطعی کابل جاسک - فجیره و بروز اختلال در شبکه بعلت انجام عملیات توسعه تهران - مشهد) تقریباً بطور همزمان اتفاق افتاد و در زمان حاضر مشکل اختلال به دلیل انجام عملیات توسعه برطرف شده است.

یزدفردا 

یزدفردا