زمان : 11 Bahman 1388 - 18:55
شناسه : 21481
بازدید : 4194
محمد رضا آخوندی:بچه های یزدی در دهه فجر امسال با شهدا درد دل می کنند محمد رضا آخوندی:بچه های یزدی در دهه فجر امسال با شهدا درد دل می کنند

بچه های یزدی در دهه فجر امسال با شهدا درد دل می کنند


یزدفردا "كارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد: "نامه اي به شهدا " كوچه باغي است كه بچه ها در خلوت خود از آن مي گذرند تا نسيم شهادت را حس كنند و با عطر شهادت زيباتر زندگي كنند
به گزارش عالیه سلطانی خبرنگارروابط عمومی کانون استان "اجرای طرح "نامه اي به شهدا" تلاشی است درجهت پيوند نسل کودک و نوجوان با فرهنگ و مفهوم شهيد وشهادت
نامه نوشتن یکی از صميمي ترين و عاطفي ترين شیوه های ارتباطی محسوب می شود كه در آن زمان ها و فاصله ها برداشته مي شود و نويسنده مجال مي يابد حرفهاي دلش را با مخاطب صميمانه در ميان گذارد.
"نامه ای به شهدا"یکی از برنامه هایي است که امسال توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجراستان به پیشنهاد محمدرضا آخوندی كارشناس کانون و باهمکاری مرکز آفرینش های ادبی برگزار می گردد. دستان کوچک کودکان و قلم با طراوت نوجوانان امروز قرار است در آستانه دهه فجر نویسای نامه به قهرمانان دیروز باشند که پرچمدار دفاع از مرز ایمان و شرف انسانی بودند.
كارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در خصوص هدف از اجرای این طرح معتقد است: مهم ترین و با اهمیت ترین توصيه و سفارش هركس لحظات آخر عمر اوست، وقتی که ما وصیت نامه شهداء را مرور می کنیم، شايد با ادبیات و واژگان و سطوح متفاوتي مواجه شویم ، چرا كه شهدای مااز طبقات و طيفهاي مختلف اجتماعی بودند اما همه در يك چيز مشترك بودند و آن داشتن هدف و آرماني واحد یعنی دفاع از ارزشهاي پاك و مقدس انسانی، اسلامی و ایرانی است و اين بود كه بر مبنای اخلاص، توحید، وحدت و هم گرایی پا به عرصه دفاع از مرز و بوم خود نهادند. و اين هنر بزرگ آن مرد الهي حضرت امام(ره) بود كه همه را با داشتن تنوعات مختلف فرهنگي طبقاتي اجتماعي ، همه را گرد يك محور و هدف مقدس كه همان دفاع از كيان اسلام و ايران بود جمع كرد.
محمد رضا آخوندی ادامه می دهد: پیوند دادن نسل کودک و نوجوان با فرهنگ شهید و شهادت و برقراری ارتباط عاطفی بچه ها با مفهوم شهادت بخشی از اهدافی است که برای اجرای این طرح مد نظر است.
وی با بیان اینکه رسالت نهادهايي فرهنگی مثل كانون این است که با شيوه هاي هنري شهداء را افرادی دست یافتنی معرفی نمایند، یادآور می شود: بچه هاي ما بايد بدانند شهدا هم از سنخ مردم و از جنس خودشان بودند . بايد تلاش كنيم تا شهدا را دست يافتني معرفي كنيم چرا كه بچه ها قابليت هاي بالايي براي همذات پنداري دارند . اگر ما شهدا را همان جوري كه بودند ارائه كنيم قطعا الگوپذيري بچه ها از آنها بيشتر مي شود . "نامه اي به شهدا " كوچه باغي است كه بچه ها در خلوت خودشان از آن مي گذرند تا نسيم شهادت را حس كنند و با عطر شهادت زيباتر زندگي كنند.


یزدفردا