زمان : 11 Bahman 1388 - 16:48
شناسه : 21460
بازدید : 4559
در مراسم تودیع و معارفه رووسای دانشگاه آزاد اسلامی اردکان؛ دبیرکل فراکسیون خط امام (ره): دانشجو و دانشگاهیان یک فرصت فوق العاده برا ی کشورند و تلاش برای بیرون کردن انها از صحنه های مختلف ، محکوم به شکست است در مراسم تودیع و معارفه رووسای دانشگاه آزاد اسلامی اردکان؛ دبیرکل فراکسیون خط امام (ره): دانشجو و دانشگاهیان یک فرصت فوق العاده برا ی کشورند و تلاش برای بیرون کردن انها از صحنه های مختلف ، محکوم به شکست است

در مراسم تودیع و معارفه رووسای دانشگاه آزاد اسلامی اردکان؛

دبیرکل فراکسیون خط امام (ره): دانشجو و دانشگاهیان یک فرصت فوق العاده برا ی کشورند و تلاش برای بیرون کردن انها از صحنه های مختلف ، محکوم به شکست است

انقلاب اسلامی ما ، انقلابی با تکیه بر کلام و منطق بود

اشتغال حدود نیمی از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی بدون اتکا به بودجه دولتی را نشان از ظرفیت و توان بالای این دانشگاه دانست


یزدفردا :نماینده مردم اردکان خیل عظیم دانشجو و دانشگاهیان را یک فرصت فوق العاده برای کشور دانست و با بیان اینکه نخبگان از دل مراکزی همچون دانشگاهها بروز و ظهور می یابند و بار توسعه کشور را به دوش می کشند ،بر توجه بیشتر به این قشر و ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت آنان تاکید نمود.
محمدرضا تابش در مراسم تودیع ومعارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی اردکان که با حضور معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان و روسای مراکز آموزش عالی استان و شهرستان برگزار شد در سخنانی حضور در بین اساتید و دانشگاهیان در فضائی آکنده از علم و معنویت را ارزشمند توصیف کرد و با آرزوی تداوم توفیق در خدمت به ساحت علم و عالمان و فرهنگ ، از زحمات رئیس پیشین این واحد تشکر نمود و برای رئیس جدید آرزوی موفقیت کرد.
منتخب مردم شهرستان اردکان در خانه ملت همچنین با گرامیداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب ما انقلابی نبود که با تکیه بر سلاح و پشتوانه نظامی و حمایت قدرت های خارجی به پیروزی برسد، بلکه انقلاب اسلامی ما انقلاب کلام و منطق بود که توانست با دم مسیحایی امام ؛ آحاد مردم با سلایق و عقاید مختلف را متحد سازد و رژیم استبدادی وابسته به قدرتهای خارجی را سرنگون نماید.
این انقلاب طرحی نو در جهان در انداخت و جغرافیای سیاسی منطقه را متحول کرد و نور امید ، در دل مستضعفان دنیا و ملل محروم و تحت سلطه استکبار بوجود آورد.
دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلیس تصریح کرد:دوست داران واقعی انقلاب امروز وظیفه دارند با تجسم شعارها و آرمانهای عزت بخش و وحدت آفرین در ایام پیروزی انقلاب؛از موضع آسیب شناسی بررسی کنند چه عواملی ما را در تحقق بخشی از آن شعارها بازمی دارد و بذر تفرقه و یاس در جامعه می پراکند.
وی اختلاف نظر و سلیقه در یک جامعه پویا را امری طبیعی دانست و افزود: باید این مسئله را به رسمیت شناخت و اجازه داد همه سلایق،تفکرات و گرایشها در صحنه حضور داشته باشند.
تابش با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی در وحدت کلمه بود بر حفظ و تحقق آن تاکید کرد و گفت:این وحدت در تعامل، همفکری،ادب،حرکت بر مدار اعتدال و گذشت حاصل می گردد.
نماینده مردم اردکان همچنین با بیان اینکه امروز اهتمام و احترام به نسل جوان که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند؛یک ضرورت است ،دانشجو و دانشگاهیان را یکی از تاثیرگذارترین اقشاروفرصت برای جامعه دانست و بر در صحنه نگه داشتن این قشر فرهیخته و آینده ساز ایران اسلامی تاکید کرد و ایجاد برخی تحرکات برای از صحنه خارج نمودن آنان را محکوم به شکست تلقی کرد.
وی ادامه داد :باید تمام توان خود را برای ایجاد بسترهای لازم جهت تحقق خواستها و مطالبات دانشگاهیان و دانشجویان معمول داریم .
تابش پدیده مهاجرت نخبگان که امروزه به نام فرار مغزها نامیده می شود را واقعیتی تاسف بار در کشور خواند و افزود: مهاجرت نخبگان ؛ کشور را از بهره گیری افکار و خدمات علمی آنها در جهت رشد و تعالی ایران عزیز کشور محروم می سازد.
وی با اشاره به آمار صندوق بین المللی پول که ایران را با ضریب مهاجرت 15% در میان 60 کشور توسعه نیافته و در حال توسعه دنیا در رتبه اول قرار داده،گفت:در سه دهه اخیر حداقل 3 واحد از ضریب هوشی متوسط ایرانی ها بواسطه همین مهاجرت ها کاهش پیدا کرده که این امر برای کشوری که هویت انقلابش فرهنگی است ،زیبنده نیست.
محمدرضا تابش اثر مستقیم مهاجرت نخبگان را محروم ماندن کشور از خدمات علمی آنها دانست و اثر غیر مستقیم آن را فقیر تر کردن ذخیره ژنتیکی کشور ذکر کرد که بهره هوشی را کا هش می دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکردهای نظام سه گانه آموزش عالی کشور ؛ شامل تولید علم،انتقال و انتشار علم و فراهم کردن زمینه بکارگیری علم(فناوری) و بیان اینکه یکی از معیارهای تعیین توفیق هر کشوردر عرصه های پژو هشی سهم بودجه تحقیقاتی به نسبت تولید ناخالص ملی در آن کشور است؛این میزان در کشورهای عقب افتاده را کمتر از نیم درصد و در کشورهای در حال توسعه نیم تا دو درصد و در کشورهای پیشرفته بیش از سه درصد ذکر کرد و گفت طی اجراء برنامه های سوم و چهارم توسعه ؛سهم بودجه تحقیقاتی از تولید ناخالص ملی در حدود0.4 درصد تا 0.6درصد بوده که دستیابی به هدف تعیین شده در انتهای برنامه یعنی 2 درصد فاصله زیادی است .
وی در ارزیابی کلی از کارکردهای نظام آموزشی عالی ایران در مقایسه با جهان ، وضعیت ایران را نا مطلوب ذکر کرداما در مقایسه با کشورهای منطقه گفت:از نظر شاخص های پژوهشی وضعیت ما مطلوب و به لحاظ شاخص های فناوری وضعیت متوسط داریم.
محمدرضا تابش وظیفه مسئولان را فراهم کردن امکان ارتیاط سرمایه انسانی به سرما یه های مالی و اقتصادی در فرآیند تولید دانست که می تواند مسیر توسعه کشور را هموار سازد و اقتصاد کشور را متحول کند.
تابش در بخش دیگری از سخنانش اشتغال حدود نیمی از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی بدون اتکا به بودجه دولتی را نشان از ظرفیت و توان بالای این دانشگاه دانست و با تاکید بر كيفيت محوري و ارتقاء سطح علمي دانشجویان ،حضور موفق این دانشگاه در عرصه های مختلف داخل و خارجی و ارائه مقالات علمی در مجلات معتبر دنیا را نشان از حرکت رو به رشد این دانشگاه دانست و از تلاش و اقدامات دست اندرکاران این دانشگاه تشکر نمود.

یزدفردا