زمان : 07 Bahman 1388 - 01:50
شناسه : 21415
بازدید : 3653
دبیر کانون دانشجویان نخبه ایران زمین :  برای آینده سازمان های مردم نهاد استان یزد نگرانی های جدی وجود دارد دبیر کانون دانشجویان نخبه ایران زمین : برای آینده سازمان های مردم نهاد استان یزد نگرانی های جدی وجود دارد

دبیر کانون دانشجویان نخبه ایران زمین :


برای آینده سازمان های مردم نهاد استان یزد نگرانی های جدی وجود دارد


یزدفردا"تقوائی:دبیر کانون دانشجویان نخبه ایران گفت: برای آینده سازمان های مردم نهاد استان یزد نگرانی جدی وجود دارد که ممکن است این نهادهای مردمی را با مشکلات عدیده همراه سازد که تدبیر مسوولین ارشد استان را طلب می کند.

محمد صادق احمدنیا، در نشست خبری با مطبوعات و رسانه های استان یزد گفت: متاسفانه مدتی است که نیروی بالقوه ی سمن های استان به دست فراموشی سپرده شده و یا اقداماتی که باعث سرخوردگی و کاهش میل فعالیت های اجتماعی است انجام شده است .

وی سمن ها را به عنوان نهاد های برخاسته از خواست هدفمند مردمی دانست و تصریح کرد: بی اعتنایی به سمنها از یک سو باعث زوال روحیه ی فعالیت و تعامل اجتماعی و از سوی دیگر باعث بروز آسیب ها و صدمات جبران ناپدیری به پیکره ی اجتماع می شود .

دبیر کانون دانشجویان نخبه ایران زمین افزود: فلسفه ی وجودی سازمانهای مردم نهاد یاری رسانی به مسئولین جهت اجرای برنامه های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی است که اگر از آنها به خوبی استفاده شود، شاهد حل بسیاری از معضلات جامعه خواهیم بود.

وی تصریح نمود: سازمانهای مردم نهاد، در تمام مسائل جاری کشور ، می توانند بیش از این در جهت منافع نظام و رهنمود های رهبری معظم انقلاب حرکت کنند و این پتاسیل مغفول مانده در استان یزد است..

احمدنیا اهم مشکلات سازمان های مردم نهاد را نگاه متفاوت و تبعیض آمیز به سمن ها دانست و افزود:

سیاسی شدن بعضی از دستگاه های متولی امور سازمان های مردم نهاد،دولتی شدن بعضی از سمن ها

عدم وجود چشم انداز مدون و علمی برای اداره آینده و تعامل با سازمانهای مردم نهاد بویژه در حوزه جوانان

از اهم مشکلات سمن هاست

وی تصریح کرد: متاسفانه تا کنون تلاشهای صورت گرفته برای رفع این مشکلات با کارشکنی ها و عدم همکاری برخی از نهاد ها غیر موفق بوده است که باید مدیران اندیشده کنند.

احمدنیا تصریح کرد: به نظر می رسد سازمان ملی جوانان به عنوان ستاد ساماندهی سمنها نتوانسته آنچنان که باید از پتاسیلها و سرمایه اجتماعی سمنها بهره ببرد و حتی داشته های گذشته در این حوزه از بین رفته است.

یزدفردا