زمان : 04 Bahman 1388 - 20:53
شناسه : 21246
بازدید : 4264
نشست رسانه ای  سیفی رییس میراث و.. استان یزد (5) مکان یابی موزه ملی منطقه کویر در یزد  انجام شد نشست رسانه ای سیفی رییس میراث و.. استان یزد (5) مکان یابی موزه ملی منطقه کویر در یزد انجام شد

نشست رسانه ای  سیفی رییس میراث و.. استان یزد (4)

مکان یابی موزه ملی منطقه کویر در یزد  انجام شد


یزدفردا "مهندس سیفی رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان یزد ظهرامروز طی یک نشست رسانه ای برنامه های این سازمان در دهه مبارکه فجر و همچنین عید نوروز را تشریح کرد .

به گزارش یزدفردا :رئیس سازمان میراث فرهنگی استان یزد: موزه ملی منطقه کویر شامل شاخصه‌ های زندگی و فرهنگی مردم هفت استان کویری کشور دراستان یزد راه‌ اندازی می شود .

به گزارش خبرنگار یزدفردا ،مهندس سیفی در نشست خبری خود از پایان مطالعات مکان یابی این موزه خبر داد و افزود :مکان این موزه واقع در بلوار فقیه خراسانی بعد از دروازه قران یزد  مکان یابی شده و اعتباراتی هم اختصاص داده شده است .

 سیفی اظهار داشت: در این موزه تمامی شاخصه‌ های زندگی در مناطق کویری اعم از آداب و رسوم، فرهنگ، گونه‌ های گیاهی و جانوری و ... از استان‌ های یزد، سمنان، قم، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و خراسان جنوبی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد موزه‌ های استان یزد به زودی به 28 مورد خواهد رسید، افزود: تا سال 84 در استان یزد 14 موزه وجود داشت که این تعداد در سال جاری به 19 واحد رسیده است و 9 موزه دیگر نیز هم‌ اکنون در دست احداث است که با این وجود تمامی شهرستان های استان یزد از موزه برخوردار می شوند.