زمان : 30 Dey 1388 - 22:45
شناسه : 21176
بازدید : 5531
فارس و مهر :جلسه شورای مسکن استان یزد بدون حضور خبرنگاران برگزار شد مشاور استانداریزد :اگر بي حرمتيها و دروغ پردازي معدودي از اصحاب رسانه ادامه يابد مجبور به بيان و پيگيري پاره اي اتفاقات خواهم شد. فارس و مهر :جلسه شورای مسکن استان یزد بدون حضور خبرنگاران برگزار شد مشاور استانداریزد :اگر بي حرمتيها و دروغ پردازي معدودي از اصحاب رسانه ادامه يابد مجبور به بيان و پيگيري پاره اي اتفاقات خواهم شد.
گلايه تند مشاور استاندار از برخورد خبرنگاران:

از خبرنگاران فارس و گلبانگ كوير محترمانه درخواست شد تا نشست را ترك نمايند.

فارس و مهر :جلسه شورای مسکن استان یزد بدون حضور خبرنگاران برگزار شد

مشاور استانداریزد :اگر بي حرمتيها و دروغ پردازي معدودي از اصحاب رسانه ادامه يابد مجبور به بيان و پيگيري پاره اي اتفاقات خواهم شد.

خبرگزاری فارس  اینگونه گزارش داد :


جلسه شورای مسکن استان یزد بدون حضور خبرنگاران برگزار شد

خبرگزاری فارس: جلسه شورای مسکن استان یزد امروز در حالی با حضور وزیر مسکن و شهرسازی در استان یزد برگزار شد که از ورود خبرنگاران به این جلسه جلوگیری شد. به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بعد از ظهر امروز در حالی جلسه شورای مسکن استان یزد با حضور علی نیکزاد در استانداری یزد برگزار شد که رسانه‌ها از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد به این جلسه دعوت شده بودند اما از حضور خبرنگاران به این جلسه جلوگیری شد. مسئولان برپایی این جلسه به سرپرست خبرگزاری فارس که شخصا برای تهیه خبر در این مراسم حضور پیدا کرده بود، اعلام کردند که این جلسه خبری نیست در حالی که خبرنگاران واحد مرکزی خبر که در حال حاضر بیشترین انعکاس خبری را در سطح کشور دارند، در این جلسه حاضر شدند. در واقع این نخستین بار نیست که در جلسات استانداری و سایر ادارات استان یزد از خبرنگاران دعوت نمی‌شود و یا اگر از سوی ارگانی این دعوت صورت می‌گیرد، روسای جلسه از پذیرش خبرنگاران خودداری می‌کنند. البته در استان یزد بسیاری از مدیران به معجزه میکروفن و دوربین اعتقاد ویژه‌ای دارند و همواره بر این عقیده‌اند که روزنامه‌ها و به ویژه خبرگزاری‌ها مخاطب ندارند. علاوه بر جلسات داخلی استان در جلساتی که با حضور وزرا برگزار می‌شود نیز هیچ دعوتی از خبرنگاران صورت نمی‌گیرد و تنها رسانه انعکاس دهنده اخبار این جلسات، صدا و سیمای استان است به نحوی که در طول سال جاری وزیر راه نیز دوبار به استان یزد سفر کرد و در هر دو مرحله...

و مهر گزارش داد : :



به رغم دعوت از خبرنگاران؛
جلسه شورای مسکن استان یزد بدون حضور خبرنگاران برگزار شد
یزد - خبرگزاری مهر: جلسه شورای مسکن یزد، امروز با حضور وزیر مسکن و شهرسازی در استانداری این استان برگزار شد اما به رغم اینکه بنیاد مسکن و شهرسازی از خبرنگاران برای شرکت در این مراسم دعوت کرده بود، مسئولان استانداری مانع ورود خبرنگاران به جلسه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، مسئول روابط عمومی استانداری به خبرنگارانی که برای پوشش خبری این مراسم در استانداری حاضر شده بودند اعلام کرد که این جلسه خبری نیست و تنها از خبرنگاران صدا و سیما برای ورود به جلسه دعوت کرد.

در حالی از سوی مسئولان روابط عمومی استانداری یزد اعلام شد: "این جلسه خبری نیست" که خبرنگاران صدا و سیما که اخبار آنها بنا به دلایلی فعلا پر بردترین خبرهای استان است، در این جلسه حضور یافتند.

در واقع این نخستین بار نیست که در جلسات استانداری و سایر ادارات استان یزد از خبرنگاران دعوت نمی‌ شود یا اگر از سوی ارگانی این دعوت صورت می‌ گیرد، روسای جلسه از پذیرش خبرنگاران خودداری می‌ کنند.

این اتفاقات پیا‌پی در حالی رخ می ‌دهد که مسئولان در نشستهای خود با خبرنگاران، همواره شعار لزوم اطلاع‌ رسانی و لزوم توجه به جایگاه خبرنگاران را سر می ‌دهند.

در استان یزد متاسفانه تنها به خبرنگاران صدا و سیما به چشم خبرنگار نگریسته می ‌شود و سایر خبرنگاران بر اساس برخوردهایی که از سوی مدیران مشاهده می ‌شود، جایگاهی ندارند.

البته در استان یزد بسیاری از مدیران به معجزه میکروفن و دوربین اعتقاد ویژه ‌ای دارند و همواره بر این عقیده‌ اند که روزنامه‌ ها و به ویژه خبرگزاریها مخاطب ندارند.

علاوه بر جلسات داخلی استان در جلساتی که با حضور وزرا برگزار می‌ شود نیز اغلب دعوتی از خبرنگاران صورت نمی‌ گیرد و تنها رسانه انعکاس دهنده اخبار این جلسات، صدا و سیمای استان است به نحوی که در طول سال جاری وزیر راه نیز دوبار به استان یزد سفر کرد و در هر دو مرحله نیز هیچ یک از خبرنگاران خبرگزاری‌ ها، روزنامه ‌های سراسری و محلی از این جریان خبردار نشدند و موضوع این سفر را از شبکه تابان یزد مطلع شدند.

این در حالی رخ می دهد که در هنگام ارائه گزارش عملکردها به ویژه در رابطه با مصوبات سفرهای استانی مسئولان پافشاری بسیاری برای حضور خبرنگاران و انعکاس عملکردهای آنها دارند در حالی که این کار از وظایف روابط عمومی هاست.

و مشاور استاندار و رییس روابط عمومی استانداری اینگونه در سایت استانداری یزد پاسخ داد :


مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي و امور بين الملل استانداري يزد به ابهامات ايجاد شده در خصوص برگزاري نشست شوراي مسكن استان با حضور وزير مسكن و شهرسازي پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، سيد عبدالمجيد قائم محمدي با اشاره به حضور وزير مسكن و شهرسازي در يزد گفت: دعوت از رسانه ها به منظور پوشش اخبار برنامه هاي سفر وزير مسكن و شهرسازي از طريق روابط عمومي سازمان مسكن و شهرسازي طي نامه شماره 20146/1 مورخ 28/10/88 صورت گرفته بود و اين در حالي است كه به رغم نامه نگاري هاي متعدد با روابط عمومي نهادها و ادارات استان و حتي رسانه هاي محلي مقرر شده بود؛ دعوت از خبرنگاران در مراسم هايي كه در استانداري برگزار مي شود صرفا توسط روابط عمومي اين نهاد صورت پذيرد.
قائم محمدي افزود: در اين خصوص هماهنگي هاي لازم صورت نپذيرفته بود و سالن برگزاري جلسه شوراي مسكن با توجه به تعداد نفرات دعوت شده از ظرفيت كافي برخوردار نبود از روابط عمومي مسكن و شهرسازي درخواست شد؛ اگر برنامه اي براي نشست خبري درنظر گرفته شده مراتب را اعلام نمايد.
وي ادامه داد: اما از سوي مدير سازمان و مسئول روابط عمومي مسكن و شهرسازي عنوان شد كه اعلام تمامي برنامه هاي اين سفر، صرفا جهت اطلاع خبرنگاران بوده و از خبرنگاران براي حضور در نشست شوراي مسكن دعوت نشده است.
وي افزود: لغو نشست شوراي مسكن را طي نامه اي به شماره 20222/1 مورخ 29/10/88 از سوي سازمان مذكور به رسانه ها اعلام شد.
وي ادامه داد: مسئولان سازمان مسكن شهرسازي اعلام كردند اصولا نشستهاي ماهيانه شوراي مسكن استان نيز بدون حضور خبرنگاران برگزار مي شود و پوشش اخبار سفر وزير مسكن و شهرسازي شامل نشست شوراي مسكن نمي گردد.
قائم محمدي با اشاره به حضور خبرنگاران خبرگزاري فارس و نشريه گلبانگ كوير در زمان برگزاري نشست شوراي مسكن اظهار داشت: لذا با عنايت به لغو دعوت از رسانه ها براي حضور در نشست شوراي مسكن از سوي سازمان مربوطه و به منظور رعايت انصاف و عدالت ميان خبرنگاراني كه در اين نشست امكان حضور نيافته بودند از خبرنگاران فارس و گلبانگ كوير محترمانه درخواست شد تا نشست را ترك نمايند.
رئيس روابط عمومي استانداري يزد با قدرداني از برخورد منطقي و حرفه اي خبرنگار نشريه گلبانگ كوير افزود: اما در نهايت تعجب و تاسف مشاهده شد خبرگزاري هاي مهر و فارس در خبري هم سو و هدفمند با انعكاس خبري دور از واقعيت، استانداري يزد را مورد هجمه قرار دادند و اين در حالي است كه با مراجعه به نامه شماره 20146/1 مورخ 28/10/88 هر دو خبرگزاري مذكور حتي جزء اسامي دعوت شدگان سازمان مسكن و شهرسازي نيز نبودند.
قائم محمدي ادامه داد: از نكات جالب اين اتفاق آن است كه خبرنگار خبرگزاري مهر در حالي كه اصلا در نشست شوراي مسكن استان حضور نداشته است بدون برقراري كوچك ترين تماسي با روابط عمومي استانداري، در خبر خود ممانعت از حضور خبرنگاران در نشست ياد شده را مورد انتقاد قرار مي دهد!
قائم محمدي با بيان كه در اسرع وقت و با جديت، دروغ پردازي خبرنگاران خبرگزاريهاي مهر و فارس را از طريق قانوني پيگيري خواهم كرد اظهار داشت: اعتراض برخي از خبرنگاران از عدم حضور در نشستها و جلسات ، در حالي صورت مي گيرد كه با مراجعه به آرشيو برخي از رسانه ها مشاهده مي شود كه در موارد متعدد و به رغم دعوت از آنها، براي حضور در جلسات، حتي از پوشش محدود خبر آن نشست نيز خودداري مي كنند كه اين مسئله جاي تاسف و تامل دارد.
وي با بيان اين كه طرح پاره اي مسائل و گله مندي ها به مصلحت نيست ادامه داد: اما اگر بي حرمتيها و دروغ پردازي معدودي از اصحاب رسانه ادامه يابد مجبور به بيان و پيگيري پاره اي اتفاقات خواهم شد.
قائم محمدي با بيان اين كه ارائه كمك هاي متعدد مادي و معنوي به رسانه هاي محلي در راستاي ارزش نهادن به عرصه اطلاع رساني و در جهت توجه به انجام امورات فرهنگي ارزيابي مي شود اظهار داشت: در حالي كه روابط عمومي استانداري يزد ، نهايت همكاري و مساعدت را با اصحاب رسانه و جرايد استان داشته و تاكنون رابطه دوستانه و صميمانه اي را با اين قشر خدوم و فرهنگي پايه ريزي كرده است و هميشه به دوستي و همراهي آنان افتخار مي كند، به هيچ عنوان انتظار چنين برخوردهايي را از سوي معدودي از خبرنگاران نداشتم.
قائم محمدي در پايان بار ديگر از تلاشها و خدمات خبرنگاران در انعكاس اخبار و دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي قدرداني و بر ادامه همكاري و تعامل با اصحاب جرايد تاكيد كرد.

یزدفردا