زمان : 28 Dey 1388 - 22:54
شناسه : 21099
بازدید : 5241
رئيس مرکز آمار:  اطلاعات هویتی بیش از 99 درصد مردم صحیح ثبت شده است رئيس مرکز آمار: اطلاعات هویتی بیش از 99 درصد مردم صحیح ثبت شده است

رئيس مرکز آمار:


اطلاعات هویتی بیش از 99 درصد مردم صحیح ثبت شده است


یزدفردا "راستی آزمایی اطلاعات خانوار نشان می دهد که 85 درصد اطلاعات درباره تحصیلات،80 درصد اطلاعات درباره مالکیت خودرو، 90 درصد اطلاعات درباره وامهای بانکی، 90 درصد اطلاعات درباره اجاره نشینی و 70 درصد اطلاعات درباره بیکاری صحت داشته است

رئیس مرکز آمار ایران گفت: نتیجه بررسی اطلاعات مردم با پایگاه ثبت احوال در خصوص هویت افراد نشان می دهد که اطلاعات هویتی 99 و شش دهم درصد مردم صحیح ثبت شده و فقط هویت4 دهم درصد افراد به اشتباه ثبت شده است.
به گزارش یزدفردا به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای مدد گفت: نتیجه راستی آزمایی اطلاعات خانوار نشان می دهد که 85 درصد اطلاعات درباره تحصیلات،80 درصد اطلاعات درباره مالکیت خودرو، 90 درصد اطلاعات درباره وامهای بانکی، 90 درصد اطلاعات درباره اجاره نشینی و 70 درصد اطلاعات درباره بیکاری صحت داشته است.
وی افزود: مرکز آمار ایران توانسته است با فرمت های خاص، اطلاعات خانوارها را راستی آزمایی کند.
مدد با بیان این که این مرکز با 25پایگاه کشور متصل شده است، گفت: با 22 سئوال وضع اقتصادی خانوارها بررسی شد اما به اطلاعات برخی سئوالها اتکا نشد؛ زیرا نمی توانستیم اطلاعات آن را کنترل کنیم.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: خودرو تمام صاحب خودرو با شماره ملی احصا شده است و توانستیم از پایگاه راهور آن را شناسایی کنیم و درباره هویت افراد با شماره ملی توانستیم افراد را شناسایی کنیم.
وی گفت: بر اساس مدل هزینه، درآمد خانوار حرکت کردیم زیرا این مدل، قدمت حدود 40 ساله دارد.
مدد افزود:‌ بر مبنای این مدل، خانواری که تحصیلات عالی دارد؛ نسبت به کسی که تحصیلات کمتری دارد درآمد بیشتری دارد.
وی گفت: از این طرح مدلی به دست آمده است که می توان حدود درآمد یک فرد را با این ویژگیها ( قیمت خودرو، ملک، میزان وام، تحصیلات و تعدا خانوار) مشخص کرد.
مدد افزود: مسئولان وزارت رفاه و بانک، نحوه افتتاح حساب بانکی برای افرادی که به آنان یارانه تعلق می گیرد، اعلام خواهند کرد.
رئیس مرکز امار ایران ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همفکری مردم، این کار بزرگ انجام و الگویی برای آینده شود.

یزدفردا