زمان : 27 Dey 1388 - 17:22
شناسه : 21067
بازدید : 4366
سيد حميد روحاني: مدعيان خط امام با منافقين و اسرائيل هم صدا شده اند سيد حميد روحاني: مدعيان خط امام با منافقين و اسرائيل هم صدا شده اند

سيد حميد روحاني: مدعيان خط امام با منافقين و اسرائيل هم صدا شده اند


یزدفردا"رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر با اشاره به برخي شعارهاي انحرافي در جامعه تصريح كرد كه شعار «نه غزه نه لبنان» صداي اسرائيل بود كه از حلقوم فتنه گران بيرون آمد.
حجت الاسلام «سيد حميد روحاني» در گفت وگو با ايرنا پيرامون ويژگي هاي خط امام (ره) گفت: خط امام جدا از خط اسلام نيست آنچه را حضرت امام مطرح و دنبال كردند خط اسلام، پيامبر اكرم (ص)، حضرت علي (ع) و ائمه معصومين است بنابراين براي شناخت خط امام بايد خط اسلام را درست بشناسيم.
وي افزود: اولين ويژگي خط امام پيروي از ولايت است. در زمان خود امامان معصوم پيروي و اطاعت از آن بزرگواران واجب بود بنابراين طبق فرماني كه خود ائمه به ما دادند در دوران غيبت پيروي از فقها هم واجب است.
وي افزود: در برخي از روايات آمده اگر كسي با ولايت فقهاي اسلام و علماي جامع الشرايط مخالفت كند حكم كافر را دارد همان طور كه آمده است الراد عليهم كالراد علينا و الراد علينا كالراد علي الله و الراد علي الله فهو في حد الكفر يعني اگر كسي نظر فقها و رهبر ديني را رد كند نظر و حكم ما را رد كرده و اگر راي و نظر ما را رد كند نظر خدا را رد كرده و اگر با فرمان خدا مخالفت كند در حد كفر است.
وي دومين ويژگي خط امام را همراهي و همصدا بودن با مردم دانست و اظهار داشت: امام از آن زماني كه نهضت را آغاز كردند تا زماني كه چشم از دنيا بستند گام به گام با مردم حركت كردند و راهشان را از مردم جدا نكردند آنهايي كه امروز ادعاي مردمي بودن دارند در جريان هتك حرمت امام شهيد كربلا (ع) در تظاهرات ميليوني مردم در سراسر كشور حضور پيدا نكردند.
همراهي مدعيان خط امام
با منافقين
رئيس سابق مركز اسناد انقلاب اسلامي درباره سومين ويژگي خط امام گفت: امام در موضع گيري ها و برنامه هايش هيچ گاه طوري حرف نزد كه با دشمنان اسلام و ايران همصدا شود. از 16 مهر سال 1341 كه روز آغاز نهضت امام بود تا سال 1368 كه حضرت امام چشم از جهان فرو بستند يك بار هم نشد كه سخني بگويند يا موضعي بگيرند كه با سياست استكبار جهاني و صهيونيزم بين المللي همراهي داشته باشد.
وي در ادامه بيان داشت:امروز كساني كه ادعاي پيروي از خط امام را دارند با راديو آمريكا، راديو اسرائيل، سلطنت طلبان و منافقين همصدا هستند چطور امكان دارد پيروان خط امام بتوانند با اين دشمنان انقلاب و امام همراه باشند.
بيراهه رفتن برخي خواص
رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر با اشاره به سوابق مبارزاتي برخي از كساني كه ادعاي در خط امام بودن را دارند، تصريح كرد: نمي توان اين واقعيت را ناديده گرفت كه برخي از اينها زجر كشيدند، شكنجه شدند، زندان رفتند و مبارزه كردند اما حقيقت اين است امروز برخي از آنها به بيراهه رفته اند و در مقابل خط امام ايستاده اند.
شعار «نه غزه نه لبنان» صداي اسرائيل بود كه از حلقوم فتنه گران بيرون آمد
سيدحميد روحاني در ادامه با اشاره به اينكه حمله 33 روزه به لبنان براي خلع سلاح كردن حزب الله بود، گفت: اين حمله براي اين انجام شد كه اگر آمريكا و اسرائيل خواستند به ايران حمله كنند هيچ نگراني نداشته باشند، وقتي كه موفق نشدند خطر را جدي تر ديدند. امروز غزه و لبنان پايگاه ايران براي مقابله با رژيم صهيونيستي و آمريكا است. امروز آمريكا در تركيه، عربستان و كشورهاي آسيايي پايگاه دارد كه اگر يك روزي به ايران حمله كرد بتواند از اين پايگاه ها استفاده كند.
وي در ادامه تصريح كرد: امروز شعارهايي مانند نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران صداي اسرائيل است كه از حلقوم اينها بيرون مي آيد، آنها مي دانند كه حضور ايران در غزه و لبنان و كمك به آنها زمينه ساز نابودي اسرائيل است لذا توسط عوامل خودشان يا عناصر ضعيف و آلت دست به نفع اسرائيل و آمريكا شعار مي دهند.


یزدفردا