زمان : 26 Dey 1388 - 19:45
شناسه : 21049
بازدید : 5755
واكنش مسئولين قبلي و فعلي استان فارس به مطالبی  كه اطاعت در رو به فردا گفت واكنش مسئولين قبلي و فعلي استان فارس به مطالبی كه اطاعت در رو به فردا گفت

واكنش مسئولين قبلي و فعلي استان فارس به دروغ‌هايي كه اطاعت گفت


یزدفردا "جواد اطاعت عضو شوراي مركزي حزب اعتمادملي كه در جريان انتخابات رياست جمهوري دهم با عدم التزام تشكيلاتي، علي‌رغم معرفي كروبي به‌عنوان كانديداي رسمي حزب، جزء حاميان موسوي بود، پنج‌شنبه شب در برنامه "رو به فردا" موارد متعدد و پراكنده‌اي را در جريان مناظره با عليرضا زاكاني بيان كرد كه در موارد زيادي خلاف واقعيت بود.

به گزارش رجانيوز، اگرچه برخي از اين موارد مانند تصميم دولت خاتمي براي افزايش يك‌باره قيمت بنزين به حدود 400 تومان براساس ماده 3 برنامه چهارم توسعه در همان مناطره و در حالي كه اطاعت سعي داشت، بگويد اين تصميم ده‌ساله بوده، نه يك‌ساله، افشا شد اما برخي ديگر از موارد نيز بدون پاسخ ماند.

اطاعت در حالي حضور خود در ميان متحصنين مجلس ششم را تكذيب كرد كه نام وي در اخبار مربوط به اين تحصن در سال 82 وجود دارد.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8611020757

همچنين وي در حالي طي اين برنامه به متهم كردن جمهوري اسلامي به عدم برگزاري انتخابات آزاد و رد صلاحيت‌هاي گسترده متهم كرد كه ترجيح داد توضيح ندهد چرا علي‌رغم تأييد صلاحيت وي در انتخابات مجلس هشتم و قرار گرفتن نام او در هر دو ليست حزب مشاركت و اعتمادملي، آن‌هم در شرايطي كه اسامي مشترك اين دوليست كمتر از 10 نفر بود، وي نتوانست جايگاهي بهتر از چهل‌وپنجمي با ١٨٥٥٥٣ رأي، در ميان كانديداهاي تهران كسب كند و حتي به نزديكي‌هاي ليست 30 نفره نمايندگان تهران هم راه نيافت.

اما سخنان جواد اطاعت در برنامه زنده رو به فردا واكنش هايي را هم در استان فارس به همراه داشت.

استاندار سابق فارس نيز نسبت به اظهارات اطاعت در برنامه ديشب رو به فرداي سيما اعتراض كرد.

رضازاده با اشاره به سخنان اطاعت در خصوص راه آهن شيراز- اصفهان گفت: اين طرح عظيم در دولت نهم به پايان رسيد وبي انصافي است كه به علت نگاه سياسي حجم فعاليت هاي بزرگ را به زيرسوال ببرند.

وي افزود: طرح راه آهن شيراز اصفهان بيش از 500‏ كيلومتر طول دارد و در طول اين طرح بيش از 1700‏ پل به طول ‏26‏ كيلومتر احداث شده است، پل ايزدخواست به طول ‏485‏ متر جزمنحصر به فردترين پل هاي ايران است كه در اين طرح اجرا شده است.

رضازاده گفت: در اين طرح، ‏21‏ تونل به طول 13،5‏ كيلومتر همچنين 60‏ ميليون مترمكعب عمليات خاكريزي و خاك‌برداري در اين طرح انجام شده است.

استاندار سابق فارس خاطر نشان كرد: نبايد به اين راحتي اين زحمات زياد نيروهاي متعهد و متخصص را طي اين چند سال زير سوال ببريم.

رضازاده با اشاره به اينكه از سال هاي قبل از ‏75‏ بحث راه آهن شيراز اصفهان به عنوان يك آرزو در دل مردم استان فارس مطرح بوده و سال ‏75‏ زمان آقاي هاشمي رفسنجاني كلنگ اين طرح زده شد، گفت: تا پايان سال ‏83‏ كه شروع فعاليت دولت نهم بوده است، كل اعتبار تخصيص يافته اين طرح ‏18‏ ميليارد تومان بود.

رضازاده گفت: در طي چند سال دولت نهم تا آخر سال ‏87‏ بيش از ‏650 ميليارد تومان در اين طرح هزينه شده است و پيشرفت فيزيكي اين طرح تا قبل از آغاز دولت نهم 6،6 درصد بود.

نماينده دولت نهم در فارس افزود: آنان كه مي گويند در قسمتي از اين طرح بدون اجراي پل، خاكريزي كردند، بيايند يك نقطه را نشان دهند. چنين مطلبي كذب محض است و در هيچ نقطه اي به‌جاي پل، خاكريزي نشده است.

رضازاده افزود: عكسي از يك تراورز ترك خورده را نشان داده اند و گفته اند اين طرح شكست خورده است، در حالي كه در هر نيم متر مسير ريل گذاري يك تراورز كار شده است كه با احتساب طول 500 كيلومتري راه آهن حداقل يك ميليون تراورز كارشده و اين بي انصافي است كه اين فعاليت ها ناديده گرفته شود.

استاندار فارس در دولت نهم همچنين با اشاره به اظهارات اطاعت در خصوص شهرستان هاي زرين دشت و داراب گفت: يكي از سياست هايي كه دولت نهم داشت، بنگاه هاي زودبازده بود، فقط در شهرستان داراب در طول اين مدت با توجه به ‏4‏ هزار تقاضا به 2400‏ طرح ‏28‏ ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده است.

وي اضافه كرد تاكنون 900‏ طرح از اين طرح‌ها در داراب به بهره برداري رسيده كه تسهيلات واگذاري حدود 15،7 ميليارد تومان است.

رضازاده گفت: در زرين دشت هم حدود ‏13‏ ميليارد تومان به بنگاه هاي زودبازده پرداخت شده است كه اين فعاليت ها حكايت از تلاش بي وقفه دولت نهم دارد.

وي افزود: سد رودبال تا سال ‏83‏ فقط ‏15‏ درصد پيشرفت فيزيكي داشت، درحالي كه هم اكنون با 80 درصد پيشرفت فيزيكي تا پايان امسال آب‌گيري مي شود.

استاندار سابق فارس گفت: بيمارستان زرين دشت كه پس از گذشت ‏18‏ سال از شروع ساختش به يك اثر تاريخي تبديل شده بود، در دولت نهم با تخصيص اعتبار مناسب امسال به بهره برداري مي رسد.

نماينده مردم داراب و زرين دشت درمجلس شوراي اسلامي با رد اظهارات جواد اطاعت مبني بر اينكه در دولت نهم و دهم هيچ كاري نشده است، به تشريح اقدامات دولت پرداخت و گفت در ‏2‏ تا ‏3‏ سال گذشته، طرح‌‌هاي عمراني فراواني در داراب و زرين دشت اجرا و يا به اتمام رسيده است.

افشاري اتمام ساختمان سد رودبال و تصويب طرح آب‌رساني به داراب و زرين دشت در كميسيون ماده ‏32‏ قانون برنامه چهارم، احداث جاده شيراز، فسا، داراب، بندرعباس، جاده داراب شيراز، تبديل بيمارستان ‏94‏ تختخوابي داراب به ‏204‏ تختي با پيشرفت 50 درصدي و اتمام ساخت بيمارستان زرين دشت را از جمله اين طرح ها عنوان كرد.

وي در خصوص سخنان اطاعت كه در طرح پتروشيمي داراب هيچ كاري نشده است، افزود: مجتمع هاي پتروشيمي داراب فسا و جهرم يك پكيج بسته است و از خط اتيلن پارسيان كه حدود ‏500 كيلومتر فاصله دارد، بايد تغذيه شود. بنابراين با توجه به مسافت زياد و عظمت آن، اين طرح به سرعت به اتمام نمي رسد و دولت در بودجه س ال ‏89‏ نيز ‏20 ميليارد تومان براي اجراي اين طرح در نظر گرفته است.

همچنين سرپرست راه آهن فارس نيز خبر خروج قطار از ريل را كه اطاعت مدعي آن شد، تكذيب كرد و گفت: اين خبرها سياسي بود كه در همان زمان نيز تكذيب شد.

تاكي تصريح كرد: قطار شيراز- اصفهان سيزدهم خرداد امسال با سفر خانواده شهدا به حرم مطهر امام خميني آغاز شد و تا آبان امسال هر دو هفته يك‌بار صورت مي گرفت كه از آذر برنامه حركت قطار به صورت هفتگي شد و در چند روز اخير نيز به دليل كمبود مسافر، اين قطار به طور موقت تعطيل شده است و دوباره از ‏8‏ بهمن اين برنامه برقرار خواهد شد.

فرماندار شهرستان زرين دشت هم رد صلاحيت جواد اطاعت را در انتخابات مجلس تكذيب كرد و گفت وي در دور قبل نامزد نمايندگي از حوزه تهران بود كه رأي هم نياورد.

خوشبخت با اشاره به برخي از سخنان پنج‌شنبه شب اطاعت گفت: آقاي اطاعت كه اين همه دم از دموكراسي مي‌زند، لازم است يادآور شوم كه بعد از زلزله سال 82 در اين شهرستان كه من رئيس شوراي شهر زرين دشت بودم و براي تهيه مايحتاج مردم به فرمانداري رفتم كه آقاي اطاعت هم حضور داشت و اظهار كرد كه دموكراسي چرت است و چون شما با دولت نيستيد، ما هيچ كمكي نمي‌كنيم.

فرماندار زرين دشت با اشاره به بهره‌برداري سد خسويه در دولت نهم گفت: آقاي اطاعت و دوستانش در دولت اصلاحات قول دادند كه اين سد بعد از 14 ماه به بهره‌برداري مي‌رسد كه اين اتفاق نيفتاد.

خوشبخت همچنين با بيان اينكه بيمارستان اين شهرستان بعد از گذشت 20 سال از زمان آغاز فعاليت اجراييش با 17 درصد پيشرفت فيزيكي رها شد، افزود: اما در سال 84 و با روي كار آمدن دولت نهم عمليات اجرايي آن از سر گرفته شده است و به زودي افتتاح مي‌شود.

فرماندار زرين دشت با اشاره به مستنداتي گفت: در زمان اصلاحات به جاده زرين دشت ـ لار فقط 10 ميليون تومان اختصاص مي‌يافت، در حاليكه در دولت نهم تاكنون بيش از 5 ميليارد تومان به آن اختصاص يافته و اين طرح در حال ساخت است.

خوشبخت خطاب به اطاعت افزود: شما كه به تاخير دو ساله ساخت پتروشيمي داراب معترضيد در خصوص كارخانه كنستانتره كه 14 سال قبل با حضور شما و كروبي كلنگ‌زني شد و 200 هكتار به تصرف درآمد و تا به حال رها شده است، چه مي‌گوييد.

فرماندار زرين دشت گفت: آقاي اطاعت به زرين دشت بيايند و در حضور مردم اظهار نظر كنند تا واكنش مردم را از نزديك مشاهده كنند.

وي در پايان ضمن تشكر از صدا و سيما از برپايي اين مناظره‌ها گفت: از ديشب تاكنون صدها تلفن و پيامك زده شده و نسبت به سخنان اطاعت اعتراض كرده‌اند.

جمعي از نمازگزاران جمعه شهرستان زرين دشت نيز بعد از اقامه نماز به اظهارات اطاعت اعتراض كردند.

يكي از اهالي روستاي خليل آباد اين شهرستان گفت: تعجب مي كنم آقاي اطاعت كه خود معروف به اين لقب كذاب است، ديگران را دروغگو معرفي مي كند.

وي از صدا وسيما خواست از افراد واقع‌بين حتي مخالف در چنين برنامه هايي دعوت شود.

همچنين يكي ديگر از مصاحبه شوندگان ضمن تشكر از برگزاري مناظره ها گفت نمي توان خدمات دولت نهم را در اين منطقه ناديده گرفت و مناظره ها هم جنبه مثبت دارد و هم منفي.

يكي از اهالي روستاي خسويه هم گفت: تعجب مي كنم كه مي گويد در اين منطقه كاري نشده است، او خودش را نماينده مردم مي دانست اما مردم او را به‌عنوان نماينده قبول نداشتند.

نماينده سابق مردم داراب و زرين دشت در مجلس نيز در واكنش به اظهارات اطاعت گفت بيش از 80 درصد مطالب وي كذب محض است.

حجت الاسلام رستاد نماينده دور پنجم و هفتم مجلس گفت: بنده كه سال ‏75‏ نماينده مردم حوزه انتخابيه داراب و زرين دشت بودم، كارخانه سيمان در ان زمان پيگيري و تصويب شد و در سال 80، با حضور جهانگيري وزير وقت صنايع و معادن افتتاح شد، در حالي كه اطاعت در نيمه دوم سال ‏80 به مجلس راه يافت و افتتاح كاخانه سيمان هيچ ربطي به او نداشت.

وي افزود: در خصوص بيمارستان داراب هم كه در سال ‏81‏ پزشكيان وزير وقت بهداشت آن را افتتاح كرد، در دور پنجم مجلس پيگيري كردم و در آن زمان، 700 ميليون تومان اعتبار براي آن تخصيص يافته بود.

نماينده دوره پنجم و هفتم مردم داراب و زرين دشت در مجلس با اشاره به سد رودبال داراب گفت: اين سد در سال ‏75‏ كدگذاري و دربودجه سالانه داراي رديف شد. مطالعات آن يك‌سال و نيم به‌طول انجاميد و در زمان نمايندگي من 20‏ درصد پيشرفت فيزيكي داشت، در صورتي كه در ‏3‏ سال نمايندگي اطاعت، فقط ‏5‏ درصد پيشرفت فيزيكي داشت.

حجت الاسلام رستاد افزود: در دور هفتم كه مجددا نماينده مردم داراب و زرين دشت شدم، در زمان دولت آقاي احمدي نژاد تا سال ‏87‏ پيشرفت سد رودبال به 60‏ درصد رسيد و تا پايان امسال آب‌گيري مي شود.

وي با اعتراض به اينكه چرا چنين افرادي كه كاملاً با نظام مخالف هستند، به برنامه هاي صدا و سيما دعوت مي شوند، افزود: چرا افراد متعادل دعوت نمي شوند؟

نماينده سابق مردم داراب و زرين دشت در مجلس گفت: آقاي اطاعت در داراب به جواد كذاب معروف مي باشد و صحبت‌هاي ديشب وي در خصوص داراب و زري ن دشت كذب محض است.

جواد اطاعت در دوره ششم مجلس شوراي اسلامي نماينده مردم داراب و زرين دشت در مجلس بود.

یزدفردا