زمان : 25 Dey 1388 - 18:44
شناسه : 21035
بازدید : 4202
تشكيل جلسه ستاد دهه فجر استان يزد در دفتر نماينده ولي فقيه تشكيل جلسه ستاد دهه فجر استان يزد در دفتر نماينده ولي فقيه

تشكيل جلسه ستاد دهه فجر استان يزد در دفتر نماينده ولي فقيه/

حجت‌الاسلام صدوقي تاكيد كرد:

پرهيز از استفاده گروهي از روز وحدت‌‌آفرين 22 بهمن

پاسداري از راه امام و شهدا با محوريت رهبري و كنار گذاشتن مسائل شخصي و گروهي


یزدفردا "سومين جلسه ستاد دهه فجر استان يزد با حضور اعضا و به منظور ارائه گزارش برنامه‌هاي اجرايي اين دهه در سال جاري در دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد تشكيل شد.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمين صدوقي در اين جلسه بعد از شنيدن گزارشات ارائه شده از سوي مسوولين ستاد، ياد شهداي انقلاب و بدريون را گرامي‌داشت و گفت: پرونده هتك حرمت به بيت سومين شهيد محراب را ديروز در جمع خبرنگاران بسته اعلام كردم و از اقشار مختلف مردم، گروه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و صاحبان سلايق مختلف كه خواهان حضور بودند تشكر دارم.

وي افزود: حوادث اخير كشور همچون هتك حرمت روز عاشورا و هتك حرمت به امام راحل نيز فراموش شده و يا به فراموشي سپرديم و نيز حادثه جماران به عنوان پايگاه انقلاب ز جمله اين حواث است كه من تاكنون براي دليل فراموشي اين جريانات پاسخي رسمي نيافته‌ام اما در هر صورت از تمامي كساني كه با حضور آگاهانه و حمايت از روي بصيرت نه توصيه و سفارشي داشته‌اند، تشكر دارم.

وي اين روزها را يادآور دوران انقلاب و دوران امام و يادآور حوادثي مهم و تصميماتي بس سرنوشت‌ساز از سوي امام راحل و بعد از آن رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: به عنوان كسي كه در آن دوران حساس همراه و در كنار و با امام بوده، وقتي مروري نسبت به حوادث سخت و تلخ داخل ايران كه صورت مي‌پذيرفت و موضع‌گيري‌هاي امام و بعد از آن رهبر معظم انقلاب را مي‌ديدم كه گاه ممكن بود نظرات انها حتي با نظر صميمي‌ترين دوستانشان نيز متفاوت باشد اما از اين جهت كه آن‌ها پيرو رهبري و ولايت بودند، نظر امام را مي‌پذيرفتند، ما نيز بايد اينگونه باشيم.

وي از جمله اين تصميمات امام راحل را تصميم بازگشت به ايران علي‌رغم مخالفت دوستان و دشمنان اعلام كرد و گفت: شهيد صدوقي از كساني بود كه خواستار بازگشت امام به ايران بود و به امام پيغام داد كه “ اگر امروز بياييد، بهتر از آن است كه فردا بياييد” كه وقتي من اين پيام را در پاريس به امام رساندم امام با لبخندي مليح سرشار از رضايت آن را تاييد كردند.

وي به بيان خاطراتي از درخواست ملاقات از سوي سران رژيم شاهنشاهي با امام در پاريس و نيز مقاومت امام در برابر اين ملاقات‌ها اشاره كرد و ابراز اميدواري كرد بتوانيم محبت‌ها و اهميت به امام را در بيت امام نيز حفظ كنيم.

صدوقي تصريح كرد: تندرو‌هاي هر دو جناح كه به خود اجازه مي‌دهند هر گونه حركتي افراطي و تخريب هر شخصيتي را داشته باشند، بحران‌هاي فعلي جامعه را دامن زده است كه من شخصا از جريانات پيش آمده در كل كشور نگران هستم اما اميدوارم با توجه حضرت بقيه‌ا... به انقلاب كه از ابتدا تا كنون نيز بوده و از طريق نايبشان اقدام خواهد شد، اين جو ناآرام و غبار‌آلود و جو تهمت، غيبت و اختلاف و تفرقه مسلما با تدبير ايشان به يك جو وحدت و يكپارچگي پيش رود .

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد به بيان اهميت برنامه‌هاي اجراي پرمحتوا در ايام ‌ا... دهه فجر تاكيد و تصريح كرد: با توجه به تقارن اين ايام با اربعين حسيني حرمت اين ايام در نحوه برگزاري برنامه‌ها حفظ شود.

وي به اهميت مردمي برگزار شدن اين مراسم اشاره كرد و گفت: مردم همانگونه كه به دعوت امام لبيك گفته و خطرات را پذيرفته و انقلاب كردند، الان نيز بايد در جشن‌ها مشاركت داشته باشند البته كردار ما هميشه و در هر وقت بايد به گونه‌اي باشد كه باعث دلزدگي مردم از نظام و انقلاب نباشد.

وي سومين ويژگي‌هاي قائل شده براي برنامه‌هاي دهه فجر را تبيين شعار اصلاح الگوي مصرف دانست و گفت: بايد از اسراف در هر كاري پرهيز نموده و تقويت فرهنگ ايثار و شهادت را در نظر داشته باشيم.

وي به اهميت آگاهي دادن به جوانان و نوجوانان با توجه به گذشت سه دهه از انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: نسل امروز بايد امام و انقلاب او، خفقان و شرايط سخت مبارزه دوران ستمشاهي، و نقش مبارزان آن دوران را براي اين نسل معرفي كنيم و نبايد نقش روحانيون، ادارات، اصناف، زنان، مادران و خواهران را ناديده بگيريم نقش اقليت‌هاي مذهبي كه در همين شهر و استان خودمان براي انقلاب شهيد دادند را نبايد فراموش كنيم، آنچه درباره همبستگي است را بايد انجام دهيم و سياست كلي رهبري كه “جذب حداكثري و دفع حداقلي” است و متاسفانه تندروهاي متعصب و بي منطق هر دو گروه به آن توجه‌اي ندارند، را مد نظر قرار دهيم.

صدوقي به اهميت برگزاري راهپيمايي عظيم 22 بهمن اشاره كرد و گفت: مهم است كه نگذاريم هيچ گروهي بخواهد از حضور مردم به نفع خود و گروه خود بهره ببرد و قصد سوء استفاده از جمعيت را داشته باشد، نبايد اين روز نشان دهنده حب و بغض بعضي‌ها و كينه‌توزي‌هايشان شود چرا كه اين روز، روز پيروزي و وحدت است، اين راهپيمايي مربوط به نظام، امام و ولايت است و هر كس بخواهد تفرقه ايجاد كند و ضربه بزند، به نظام انقلاب، امام و ولايت ضربه زده است.

نماينده ولي فقيه دراستان تاكيد كرد: در اين مراسم از سخنراني استفاده شود كه تريبون را تريبون خاص گروه خود نداند چه از گروه اقليت باشد و چه از گروه اكثريت تفاوتي ندارد.

وي از مسوولين ادارات خواست در اين مدت گره‌گشاي مشكلات مردم باشند و به سرعت پاسخگويي و رسيدگي به مشكلات مردم بيفزايند و در برخوردهاي خود با مردم نيز بهتر از گذشته عمل كنند.

امام جمعه يزد با اظهار تاسف از توطئه‌هاي اخير دشمنان اسلام و انقلاب، حادثه ترور استاد دانشگاه تهران در روز گذشته را محكوم كرد و اظهار اميدواري كرد: عزيزان بتوانند با حضور و توجه بيشتر به دشمنان ، نيروها را بيشتر صرف تحت نظر گرفتن دشمنان انقلاب و نظام قرار دهند و عامل يا عاملين اين ترور نيز هر چه زودتر شناسايي شوند.

صدوقي در پايان اظهار اميدواري كرد: بتوانيم به خاطر امام، انقلاب، شهدا و اسلام بسياري از مسائل شخصي و گروهي را كنار گذاشته و با محوريت رهبري، پاسدار راه امام و خون شهدا باشيم.

استاندار يزد نيز در اين مراسم با گراميداشت ايام‌ا... دهه فجر، اهانت به بيت سومين شهيد محراب، به عنوان محور مبارزات و حرمت طوفنده امام راحل، را محكوم كرد و اظهار اميدواري كرد: عاملين اين جريان با فعاليت دستگاه‌هاي امنيتي، شناسايي و دستگاه قضايي نيز با اشد مجازات با آنها برخورد كند.

محمدرضا فلاح‌زاده به تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي امام براي پيروزي انقلاب اشاره كرد و با مقايسه انقلاب امام با انقلاب عاشوراي حسيني گفت: دشمنان انقلاب ما از ابتداي پيروزي آن تا كنون با جريانات مختلف كردستان، جنگ تحميلي، تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي و هم اكنون نيز علمي و با ترور دانشمند هسته‌اي سعي در برچيدن اين انقلاب دارند كه خوشخبتانه تا كنون به دليل پيروي محض پيروان امام و نيروي انقلابي و امت حزب‌ا... و شهيد پرور از امام راحل و بعد از آن مقام معظم رهبري به عنوان ولايت مطلقه فقيه موفق به اين امر نشده‌اند.

وي ادامه داد: دشمنان مسائل اعتقادي ما را نشانه رفته‌اند و حمله آن ها به سمت اعتقادات ماست و سعي در ايجاد تهاجم فرهنگي با ايجاد لاابالي‌گري، فساد و فحشا، توزيع مواد مخدر و روحيه پژمردگي و نهايتا حمله به عمود نظام كه اصل ولايت فقيه است، دارند اما ملت ايران با اراده و هدف آن‌ها آشنا هستند و تنها با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب است كه مي‌توان توطئه‌ها را خنثي كرد.

غلامحسين دشتي معاون سياسي امنيتي استانداري يزد نيز در اين جلسه به برگزاري برنامه‌هاي دهه فجر سال جاري به صورت باشكوه‌تر در قالب 35 ستاد با رويكرد فرهنگي و بيان دستاوردهاي انقلاب در زمينه‌هاي مختلف اشاره كرد.

وي مهمترين دستاورد انقلاب را فرهنگي و معنوي دانست كه مهمترين آن پايداري و مقاومت آن در عرصه‌هاي مختلف در مقابل ترفندها و توطئه‌هاي استكبار جهاني است كه مردم كشورمان در سال جاري ما با پيشرفت و جهش در عرصه‌هاي علمي دشمن را ناكام كردند و برخوردهاي ملت با دشمن در داخل كشور در مقاطع مختلف در هتك حرمت روز عاشورا و جسارت به بيت سومين شهيد محراب و ترور استاد برجسته حكايت از ناكامي دشمن و مقاومت ملت در رويارويي با استكبار جهاني دارد.

وي گفت: حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشانه رشادت و پايداري آنها و نيز دلدادگي‌اشان به رهبر و ولايت است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين ميرفخر‌الديني مسوول ستاد دهه فجرو شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان يزد نيز به بيان گزارشي اجمالي از روند برنامه‌هاي ستاد دهه فجر استان پرداخت و گفت: اين برنامه‌ها در قالب 30 كميته و 35 ستاد فعال در حال پيگيري است و بالغ بر 500 برنامه عملياتي تا كنون در ستادها عنوان شده و مسابقات متعددي با محوريت تبيين اصل ولايت فقيه در دستور كار است.

وي پيشنها داد با تاسي از فرمايشات سومين شهيد محراب در زمان حياتشان، راهپيمايي 22 بهمن از چهار محور به سمت چهارراه شهدا و تكيه اميرچقماق برگزار شود .

گفتني است، برخي از مديران استان نيز در اين جلسه به بيان فعاليت‌هاي كميته‌هاي مرتبط با خود در ستاد دهه فجر استان يزد پرداختند.

یزدفردا