زمان : 16 Dey 1388 - 20:09
شناسه : 20867
بازدید : 4802
مدير كل ثبت احوال استان يزد: 534 طلاق در شش ماهه ابتداي سال به ثبت رسيد مدير كل ثبت احوال استان يزد: 534 طلاق در شش ماهه ابتداي سال به ثبت رسيد

مدير كل ثبت احوال استان يزد: 534 طلاق در شش ماهه ابتداي سال به ثبت رسيد


یزدفردا "مدير كل ثبت احوال استان يزد گفت: در نيمه اول سال 88 تعداد 534 واقعه طلاق در استان به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 168 واقعه (برابر 9/45 درصد) افزايش داشته است.

سيد محمد طباطبايي بيان كرد: در شش ماهه ابتداي سال جاري 7 هزار و 185 ازدواج صورت گرفت و 534 طلاق روي داد. نسبت ازدواج به طلاق 13 است بنابراين در استان به ازاي هر 13 واقعه ازدواج كه روي مي‌دهد، يك واقعه طلاق اتفاق مي‌افتد.

وي افزود: اين مقدار در سال قبل 16 واقعه ازدواج به ازاي يك واقعه طلاق بوده كه متاسفانه در شش ماهه ابتداي سال 88 در كنار كاهش پنج درصدي ازدواج با رشد 45 درصدي طلاق در مقايسه با دوره زماني مشابه سال قبل مواجه بوديم.

وي گفت: از مجموع ازدواجهاي صورت گرفته بيشترين آمار مربوط به مركز استان يعني شهرستان يزد با تعداد 3 هزار و 658 مورد مي‌باشد و همچنين از مجموع طلاقهاي واقع شده در استان 451 مورد در شهر يزد به ثبت رسيد بنابراين از هر هشت ازدواج يك طلاق در يزد ثبت شده است.

طباطبايي تصريح كرد: شاخص نسبت طلاق به ازدواج در استان بر اساس تعداد ازدواجها و طلاق‌هاي رويداده در بهار و تابستان امسال عدد 4/7 درصد است كه اين بدين معناست كه به ازاي هر 100 ازدواج صورت گرفته 4/7 واقعه طلاق را پشت سر گذاشته‌ايم.

وي گفت: از نظر نرخ طلاق در حاليكه ميانگين كشوري تقريبا عدد 4/1 واقعه طلاق به ازاي هر هزار نفر را نشان مي‌دهد عدد اين شاخص در سال 87 براي استان يزد 77/0 بوده است.

وي گفت: در حال حاضر چون در همه شهرستانهاي استان دفتر ثبت طلاق وجود ندارد تعدادي از طلاقها در شهرستانهاي مجاور به ويژه يزد به ثبت مي‌رسد بر اساس آمارهاي موجود بزرگترين عدد در اين شاخص مربوط به شهرستان ميبد با مقدار 82 واقعه مي‌باشد كه بيان كننده ثبت كمترين تعداد طلاق نسبت به شهرستانهاي ديگر داراي دفترخانه طلاق است.

وي خاطر نشان كرد: نيمي از طلاق‌ها در چهار سال اول زندگي مشترك اتفاق افتاده است به نظر مي‌رسد عدم شناخت كافي زوجين از هم و همچنين عدم مشاوره‌هاي مناسب قبل از ازدواج از دلايل مهم طلاق باشد.

مدير كل ثبت احوال استان يزد يادآور شد: در شش ماهه اول سال 7 هزار و 185 واقعه ازدواج به ثبت رسيده است و شاهد ثبت 534 واقعه طلاق بوده‌ايم يعني در هر 24 ساعت 39 ازدواج و سه مورد طلاق در استان روي داده است به عبارتي در هر 24 ساعت 39 زوج جوان تشكيل خانواده و سه كانون خانواده از هم پاشيده است.

منبع"ایسنا=یزد

یزدفردا