زمان : 14 Dey 1388 - 21:11
شناسه : 20829
بازدید : 5013
نماینده ولی فقیه در استان یزد: هدفگذاری های صحیح در برنامه ریزی های مربوط به امور جوانان امری بسیار مهم و ضروری است. نماینده ولی فقیه در استان یزد: هدفگذاری های صحیح در برنامه ریزی های مربوط به امور جوانان امری بسیار مهم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد: هدفگذاری های صحیح در برنامه ریزی های مربوط به امور جوانان امری بسیار مهم و ضروری است.

یزدفردا" در نشستی که با حضور مدیر و کارشناسان سازمان جوانان استان یزد و هم چنین حوزه مشاوران جوان استانداری برگزار شد
 حجت الاسلام صدوقی خدمتگذاری در برنامه های مربوط به امور جوانان را امری خداپسندانه و قابل ستایش دانست و گفت: هدفگذاری های صحیح در برنامه ریزی های مربوط به امور جوانان امری بسیار مهم و ضروری است. ؛ وی برنامه ریزی های مرتبط با امور جوانان را امری ضرروی دانست و افزود: چراکه نقش جوانان در تاریخ قبل از انقلاب وبعد از انقلاب نقشی تعیین کننده و موثر بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این که برنامه ریزی های مرتبط با امور جوانان باید هدفگذاری شده باشد ادامه داد: دوران جوانی باید با توجه به دوره های کودکی ونوجوانی برنامه ریزی شود.
" حجت الاسلام صدوقی" جوانان را از عظیم ترین سرمایه های کشور برشمرد و گفت: کار و فعالیت در حیطه جوانان باید به خود آن ها واگذار شود چراکه جوانان ما می توانند مسئولیت پذیر باشند.
 وی با تاکید براین که سرمایه گذاری برای دختران جوان از اولویت بالاتری برخوردار است اظهار داشت: چراکه آن ها در آینده نقش موثری در تربیت فرزندان خود دارند.
 نماینده ولی فقیه در استان یزد درادامه بالارفتن سن ازدواج جوانان را زنگ خطری دانست و گفت: باید فرهنگ ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار، پرهیز از تجمل گرایی و مخارج سنگین ازدواج در جامعه نهادینه شود. وی در رابطه با شبکه حکمت اظهار داشت:آگاهی و بصیرت نیاز جوان امروز است.
"حجت الاسلام صدوقی" در پایان با تاکید بر این که برنامه ریزی در زمینه اوقات فراغت باید به گونه ای باشد که باعث کاهش آسیب های اجتماعی شود ابراز داشت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید یکی مهمترین اولویت های مدیران و مسئولان اداره های استان باشد .
 در ادمه این نشست مدیر سازمان جوانان استان یزد با تقدیر و تشکر از "حجت الاسلام صدوقی" گفت:خوشبختانه در استان یزد متولیان امر جوانان با جدیت هرچه تمام تر مسائل مربوط به جوانان را رصد کرده و برنامه های راهبردی و کاربردی خود را برای ایجاد بستر لازم به منظور بروز شکوفایی استعدادهای جوانان استان به کار گرفته اند.
وی تنظیم سند توسعه فرابخشی جوانان را از مهمترین برنامه های در حال حاضر سازمان جوانان استان نام برد و گفت: سازمان جوانان استان یزد به عنوان نخستین سازمان در کشور اقدام به تدوین سند توسعه فرابخشی سازماندهی امور جوانان نموده است.
" مهران اژدرپور" با اشاره به این که سند توسعه فرابخشی ساماندهی امور جوانان دارای 18 هدف کلی است ادامه داد: تدوین برنامه ارتقا فرهنگ و هویت دینی و ملی، تدوین برنامه نظام و رفاه و تامین اجتماعی، تدوین برنامه ساماندهی مسکن جوانان و تعیین وظایف دستگاه ها در حوزه ها ی مشخصی را می توان بخشی از این اهداف نام برد.
وی افزود: تدوین برنامه توسعه و ارتقای مشارکت جوانان، تدوین برنامه های سلامت جسمانی و روانی و اجتماعی جوانان، تدوین برنامه های توسعه و منابع انسانی و اشتغال و تعیین وظایف دستگاه ها در حوزه سیاسی را می توان از دیگر اهداف سند توسعه فرابخشی ساماندهی امور جوانان نام برد.
 وی در حوزه اوقات فراغت به برگزاری نشست های ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور شخص استاندار با موضوع اوقات فراغت، برگزاری اجلاسیه اوقات فراغت، ایجاد 50 پایگاه فراغتی با محوریت مهارت آموزی اشاره نمود و به تشریح سامانه و کارکردهای ورودی و خروجی آن پرداخت.
 مدیر سازمان جوانان استان یزد بر ضرورت فعال تر کردن بخش های دولتی و غیر دولتی در زمینه ازدواج جوانان تاکید کرد و افزود: برگزاری نشست های ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استانداردر استان یزد ،تشکیل کمیته سامان ازدواج در شهرستان ها و برگزاری جلسات به ریاست فرماندار هر شهرستان از اقدامات سازمان جوانان در بخش خصوصی بوده است.
وی در ادامه از راه اندازی شبکه فعالین ازدواج " شفا" به عنوان فعال نمودن بخش غیردولتی و ظرفیت های مردمی برشمرد.
" مهران اژدرپور" برگزاری 18 نشست شورای هماهنگی امور جوانان با حضور ابر تشکل ها،برگزاری دوره های توانمندسازی دبیران، نشست مدیر سازمان با دبیران سمن ها، رشد 200 درصدی تخصیص اعتبارات حمایتی از سازمان های مردم نهاد، تعامل بیشتر سمن ها با دستگاه های استان و برگزاری جشنواره اتفاق باحضور114 تشکل استان برای ایجاد انگیزه در بین آن ها، را از مهمترین فعالیت های سازمان جوانان برای جذب جوانان برای حضور در مشارکت های اجتماعی دانست.
مشاور جوان استاندار برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) ویژه تقدیر از نخبگان جوان، برگزاری جشنواره زوج خوشبخت ایرانی با هدف فرهنگسازی در زمینه معرفی الگوهای مناسب در امر ازدواج و هم چنین برگزاری 5 نشست حکمت با موضوعات به روز جامعه را از دیگر فعالیت های سازمان جوانان استان یزد نام برد.
 وی در پایان به نشست های ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان ها اشاره نمود و گفت: تاکنون 19 جلسه به ریاست شخص استاندار برگزار شده که 766 مصوبه با موضوعات ازدواج، اوقات فراغت، مشارکت جوانان و هویت را به همراه داشته است.

یزدفردا