به گزارش یزدفردا: تعطیلیهای مکرر، اعلام دیرهنگام تعطیلیها و نامشخص بودن شیوه برگزاری امتحانات و تاریخ امتحانات از مهمترین دغدغههای دانشآموزان کشور، بهویژه دانشآموزان مقطع متوسطه دوم بود.
با وجود اینکه از سال ۹۸ و پاندمی کرونا، پای آموزش مجازی یا همان غیرحضوری به مدارس و کلاسهای درسمان کشیده شد، اما همچنان دانشآموزان همه مقاطع کشور با این شیوه از آموزش چالشهای جدی دارند و آموزش غیرحضوری به وضوح کیفیت یادگیری دانشآموزان و کیفیت تحصیل معلمان را کاهش داده است.
براساس دادههای جمعآوریشده، مدارس کشور در مقاطع مختلف تحصیلی در دیماه امسال ۱۲ روز، آذرماه ۹ روز و در آبانماه ۳ روز تعطیل بودند. یعنی در ۳ ماه اخیر، دانشآموزان مقاطع مختلف کشور ۲۴ روز به مدرسه نرفتند و از طریق بسترهای مجازی آموزش دیدند.
دانشآموزان مقاطع مختلف تحصیلی در کشور با احتساب تعطیلیهای رسمی (پنجشنبه و جمعه) تا ۲۶ دیماه باید ۱۹ روز به مدرسه میرفتند. از این ۱۹ روز، ۱۲ روز آن تعطیل بودند. همچنین در آذرماه نیز ۲۰ روز باید مدرسه میرفتند و از این ۲۰ روز هم ۹ روز تعطیل بودند.
در آبان هم از ۲۱ روزی که باید به مدرسه میرفتند، ۳ روز آن تعطیل بودند.
یعنی جمعاً از ۶۰ روزی که دانشآموزان باید به صورت حضوری به تحصیل میپرداختند، ۲۴ روز آموزش غیرحضوری دیدند و در مدرسه حاضر نشدند. عمده تعطیلیهای سه ماه گذشته به دلیل برودت هوا، بارش برف و باران، ناترازی انرژی و آلودگی هوا بوده است.