زمان : 13 Dey 1388 - 00:40
شناسه : 20774
بازدید : 8246
راهکار های آقای قانون شکن! راهکار های آقای قانون شکن!

راهکار های آقای قانون شکن!

احسان عابدی

موسوی که در آخرین بیانیه خود از همراهی با حرمت شکنان روز عاشورا اظهار برائت نکرده و تلویحا نیز از آن حمایت کرده ۵ راهکار برای حل مشکلات کشور(!) ارائه کرده که البته محسن رضايي در نامه خود خطاب به رهبرانقلاب نیز به آنها اشاره کرده است.


اولا باید گفت مسبب و باعث و بانی این مشکلات کسی نیست جز خود موسوی!

پس لازم است ایشان یک دوره تحولات و علت های تحولات پس از انتخابات را مرور نمایند تا امر بر ایشان مشتبه نشود.(خدای ناکرده!)



اما جدای از محتویات تاسف آور این بیانیه اشاره به راهکارهای موسوی هم بد نیست.

پنج راهکار مهندس موسوي ضمن بيان مشکلات جاري به شرح زير است؛

1- اعلام مسووليت پذيري مستقيم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائيه به نوعي که از دولت حمايت هاي غيرمعمول در مقابل کاستي ها و ضعف هايش نشود و ...
2- تدوين قانون شفاف و اعتمادبرانگيز براي انتخابات ها به نوعي که اعتماد ملت را به يک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد. اين قانون بايد شرکت همه ملت را به رغم تفاوت در آرا و انديشه ها تضمين کند و جلوي دخالت هاي سليقه يي و جناحي دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفي سازد.
3- آزادي زندانيان سياسي و احياي حيثيت و آبروي آنها.

4- آزادي مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه هاي توقيف شده جزء ضروريات روند بهبود است. ترس از آزادي مطبوعات بايد از بين برود و ...
5- به رسميت شناختن حقوق مردم براي اجتماعات قانوني و تشکيل احزاب و تشکل ها و پايبندي به اصل 27 قانون اساسي.

درمورد راهکار اول حقیقتش این که بنده سر در نیاوردم دولت باید نسبت به چه چیزی مسئولیت بپذیرد!! (اگر کسی می داند بنده را نیز در جریان بگذارد.)

اما راهکارهای بعدی:

راهکار دوم علاوه بر توهین ضمنی به نظام و مردمی که ۳۰ سال در انتخابات ها شرکت کرده اند٬ برگرفته از همان کینه دیرینه آقایان با شورای نگهبان است و در واقع تهمت بزرگی به شورای نگهبان و وزارت کشور تمام دولت های پس از انقلاب است. چراکه منظور آقای موسوی این است که قانون انتخابات شفاف نبوده و نگاه ایشان به انتخابات ها نگاهی " خدعه ناک و دخالت آمیز" است. و این درحالی است که ایشان و تیم شان هیچ مدرک مستندی دال بر دخالت و خدعه در انتخابات اخیر نداشتند!

راهکار سوم و چهارم ایشان هم کاملا غیر قانونی است. جرا که آزادي زندانيان سياسي و آزادي مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه هاي توقيف شده کاملا در حیطه قانون بوده و هیچ شخص و نهاد و سازمانی نمی تواند پا روی قانون گذاشته و چنین اقدامی نماید.

در اصل این مسائل مربوط به مسئولین مربوطه است و دخالت در آن زیر پا گذاشتن قانون است. مگر اینکه شخص ولی فقیه لازم دیده و شخصا به وسیله اختیارات خود چنین دستوری دهند که امری تقریبا غیرممکن است.

و راهکار پنجم که تقریبا بی ربط به نظر رسیده و تاحدودی مضحک می باشد!!

چرا که حقوق مردم براي اجتماعات قانوني و تشکيل احزاب و تشکل ها را هیچ کس نادیده نگرفته و آقای موسوی باید اشاره کند کدام تجمعی درخواست شده و یا کدام تشکلی بر اساس قوانین کشور دزخواست تاسیس شده که اجازه آنها داده نشده است؟

آیا برای تجمعاتی که قبل و بعد از انتخابات در حمایت از ایشان بود درخواست قانونی شد؟ (البته به جز یکی دو مورد)

و یا برای راه اندازی (به قول خودشان) جبهه سبز آزادی و ... درخواستی ارائه شد؟!

به هرحال آقای موسوی ما دیگر به شما علاقه ای نداریم٬ توصیه هم نمی کنیم برگردید٬ هر جور میل تان است...!!!!!!!!!!!!!!!!!

یزدفردا