زمان : 11 Dey 1388 - 18:53
شناسه : 20746
بازدید : 12457
شیطنت بی.بی.سی درباره آخرین بیانیه میرحسین موسوی+بیانیه موسوی + تحلیل رسایی  از بیانیه موسوی شیطنت بی.بی.سی درباره آخرین بیانیه میرحسین موسوی+بیانیه موسوی + تحلیل رسایی از بیانیه موسوی

بیانیه موسوی و تحلیل رسایی  از بیانیه موسوی

شیطنت بی.بی.سی درباره آخرین بیانیه میرحسین موسوی

موسوی رهبر مخالفین ایران گفته است که او از مرگ در راه اصلاحات هراسی ندارد! این اولین اظهار نظر وی پس از مرگ خواهرزاده اش می‌باشد. جالب آنکه دست اندکاران این بنگاه خبرپراکنی این مطلب را در صفحه اول سرویس جهانی بی.بی.سی قرار داده اند
شبکه خبری بی.بی.سی در صفحه مربوط به اخبار جهانی مفهوم بیانیه شماره 17 میرحسین موسوی را کاملا" وارونه جلوه داد.


به گزارش البرز درحالیکه موسوی با بیان 5 مورد از نظر خود راه حل هایی برای برون رفت از مشکلات اخیر بیان کرده و ضمنا" اعلام داشته مرگ او تاثیری حل مشکلات نخواهد داشت ، وب سایت بی.بی.سی وابسته به وزارت امورخارجه انگلیس در تحریفی آشکار تیتر " موسوی اماده مرگ برای آزادی" را انتخاب کرده است.

این سایت در ادامه مطلب خود می نویسد: موسوی رهبر مخالفین ایران گفته است که او از مرگ در راه اصلاحات هراسی ندارد! این اولین اظهار نظر وی پس از مرگ خواهرزاده اش می‌باشد.


جالب آنکه دست اندکاران این بنگاه خبرپراکنی این مطلب را در صفحه اول سرویس جهانی بی.بی.سی قرار داده اند.


گزارش البرز حاکی است سیاستهای خصمانه انگلیس همواره درباره مرمد و کشور ایران اعمال شده و تنها در برخی موارد رنگ نوع دوستانه و دلسوزانه به خود گرفته است.


شاید خالی از لطف نباشد که در این مجال بیانی از امام خمینی (ره) را برای برخی یادآور شویم که فرمودند:


آمریکا از شوروی بدتر ، شوروی از آمریکا بدتر ؛ انگلیس از هر دو بدتر!


پیشنهادهای 5 گانه موسوی در بیانیه جدید
بند اول و دوم این بیانیه می تواند به عنوان پایان یافتن موضوع انتخابات از نگاه موسوی تلقی شود.
میرحسین موسوی در بیانیه ای با ارائه پیشنهادات مد نظر خود برای برون رفت از شرایط فعلی، حرمت شکنی در روز عاشورا را محکوم کرد.

به گزارش "تابناک" میرحسین موسوی در بیانیه ای با اشاره به حوادث روز عاشورا ضمن انتقاد از برخی برخوردها نوشت: مسلما حرمت شکنی اگر در روز عاشورا صورت گرفته باشد مورد تایید ما نیست.

وی در بخش هایی دیگر از این بیانیه تاکید کرد: ما از کسانی که به عرف و اعتقادات دینی و ملی ملت خود احترام نمی گذارند، بیزاری می جوییم و شعارها و حرکاتی که به صورت افراطی در روز عاشورا انجام شده غیر قابل قبول بوده است.

بنابر این گزارش موسوی همچنین به ارائه 5 پیشنهاد به عنوان راه حل هایی از نگاه خود پرداخته است:

۱- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی عملکرد خود باشد. به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد.

۲- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد. این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد. مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند.

۳- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها. بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت...

۴- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است. ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند.... آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم؟

۵- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل ۲۷ قانون اساسی. اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین درگیری ها نماید.

وی در پایان آورده است: تاکید کرده ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود اما مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد.

بنابر این گزارش، بند اول و دوم این بیانیه می تواند به عنوان پایان یافتن موضوع انتخابات از نگاه موسوی تلقی شود.

گفتنی است در روز عاشورا برخی اغتشاشگران و نفوذی ها با انجام حرکات موهن و سردادن شعارهای ناپسند، موجبات هتک حرمت عاشورا را فراهم آورده بودند که توسط دلسوزان نظام تقبیح شد و در نهایت با پاسخ محکم مردم عاشورایی و ولایت مدار سراسر کشور مواجه شد.
به گزارش جهان میرحسین موسوی در بیانیه جدید خود که شبکه بی بی سی آن را منتشر نموده است، در واکنش به اعتراضات گسترده مردم ایران که حرمت شکنی های تعداد معدودی از عناصر ضد انقلاب و سلطنت طلب را تحت حمایت موسوی دانسته اند و خواستار محاکمه وی شده اند، با القا این موضوع که نقشی در دعوت از این اغتشاشگران نداشته، نوشته است:

"همواره به اینجانب و دوستان گفته می شد که اگر شما اطلاعیه ندهید مردم به خیابانها نخواهند آمد و آنان از اعتراضات و مطالبات خود دست برخواهند داشت وآرامش به کشور برخواهد گشت. بنده به عنوان یک همراه جنبش عظیم سبز مردمی با این نظر موافق نبودم و می اندیشیدم که تا اصلاحات لازم با تکیه براصول روشن که می توان آنها را از قانون اساسی استخراج کرد، صورت نگیرد ، آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.
برای مراسم عاشورای حسینی علیرغم درخواستهای فراوان، نه جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی اطلاعیه دادند و نه حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اطلاعیه صادر کردند و نه بنده و دوستانم."

وی البته در ادامه با لحنی متفاوت آورده است:


"با این وصف یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است، منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند. در حالی که مردم نه روزنامه همراه و مشوقی در کنار خود داشتند و نه از صدا و سیما، به عنوان رسانه ای ملی و بی طرف و منصف و عاقل بهره می بردند. باز همه ملت ها و جهانیان شاهد بودند که در میان طوفانی از تهدیدها و تبلیغات و تکفیرها و اهانتها، عزاداران حسینی در این روز مقدس حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند و این بار نیز چون دفعات گذشته با اعمال تحریک آمیز مواجه شدند، خشونت های غیرقابل باور چون زیر کردن راهپیمانان، تیراندازی نیروهای لباس شخصی که امروز هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و روز بروز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفرید که اثرات آن به این زودی از صحنه سیاسی کشورمان رخت برنخواهد بست."

کاندیدای مغلوب انتخابات گذشته بدون اشاره به حرمت شکنی ها و اغتشاشگری عناصر ضد انقلاب که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان تهرانی مان شد با لحنی طلبکارانه نوشته است:


"مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها، تیراندازی ها و آدم زیر کردن ها و ترورهاست . جالب آنکه در بعضی از این فیلم ها دیده شده است که مردم در پشت چهره نیروهای انتظامی و بسیجی مهاجم برادران خود را می بینند و در شرایط بحرانی و پر از خشم و هیاهوی آنروز سعی می کنند بدانها آسیبی نرسد. اگر صدا و سیما یک جو انصاف و عقل داشت می توانست برای تلطیف فضا و نزدیک کردن مردم به همدیگر گوشه ای از این صحنه ها را نشان دهد. ولی هیهات! جریان روزهای بعد از عاشورا و گسترش دستگیریها و دیگر تمهیدات دولتی نشان می دهد که مسئولان اشتباهات گذشته را این بار در وسعت بیشتر تکرار می کنند و آنها می اندیشند سیاست ارعاب تنها راه حل است. "

وی در پایان این بیانیه 5 شرط خود را بیان نموده است:


بنده راه حل را در روانه ساختن نهرها و چشمه هایی از آب روشن و شیرین به بستر این رودخانه می دانم که بتدریج و طی یک فرآیند تدریجی کیفیت آب و وضع رودخانه را تغییر دهد . و نیز اعتقاد دارم که هنوز دیر نشده است و نظام ما آن قدرت را دارد که در صورت تدبیر و در صورت داشتن یک نگاه احترام آمیز و توام با ملاطفت به همه ملت و اقشار آن این مهم را بانجام برساند . بنده تعدادی از این راه حلها را که چون نهرها و چشمه هایی از اب روشن می تواند فضای ملی را تحت تاثیر قرار دهد و اوضاع را به سمت بهبود ببرد، بیان می کنم :

۱- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی مشکلاتی باشد که برای کشور ایجاد کرده است . به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چهارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد .

۲- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد . این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد . مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند .

۳- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها . بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت . و نیز آگاهیم که جریانهای سیاسی منحطی با این راه حل مخالف هستند .

۴- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است . ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد . گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند . پارازیت ها و محدودیت های اینترنتی می تواند برای مدت کوتاهی اثرگذار باشد . تنها راه چاره داشتن رسانه هایی متنوع و آگاه و آزاد در داخل کشور است . آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه ، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم ؟

۵- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل ۲۷ قانون اساسی . اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین در گیری سازمان بسیج و نیروهای امنیتی با مردم و یا درگیری مردم با مردم نماید .

وی در پایان   اینگونه نوشته است که:

به بندهای فوق پیشنهادات دیگری نیز می توان اضافه کرد . به نظر بنده حتی یک جوی کوچک زلال در این بین می تواند مغتنم باشد . ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود . مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد . و کلام آخر آنکه همه این پیشنهادات بدون نیاز به توافق نامه و مذاکره و داد و ستدهای سیاسی و از موضع حکمت و تدبیر و خیرخواهی می تواند اجرایی شود .

رسایی نماینده مردم تهران بیانیه فوق را اینگونه تحلیل نموده است :


عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بيانيه موسوي به معناي پذيرش مسووليت حرمت شکني هاي روز عاشورا است گفت: موسوي با بيانيه اخيرش پذيرفته است عامل به وجود آمدن اغتشاشات پس از انتخابات بوده و همچنين کساني که در روز عاشورا به دين و نظام اهانت کردند هواداران او بود.

حجت الاسلام و المسلمين حميد رسايي روز جمعه با تاکيد بر اثبات دو نکته از بيانيه اخير موسوي در ارتباط با حرمت شکني هاي روز عاشورا اظهار داشت: نکته اول اينکه موسوي پذيرفت کساني که روز عاشورا به خيابان ها ريختند و عليه نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه شعار دادند، به هيات هاي مذهبي حمله کردند، اماکن عمومي را به آتش کشيدند و به نوعي باطن ضد ديني خود را نشان دادند، هواداراوهستند و به نوعي مسئوليت اين حادثه را قبول کرد.

وي با اشاره به بخشي از بيانيه موسوي مبني براينکه "از اين به بعد اگربيانيه هم ندهم، باز مردم به خيابان ها خواهند ريخت"، تصريح کرد: اين موضوع تاکيد بر اين دارد که اغتشاشات قبل از روز عاشورا با بيانيه هاي موسوي انجام مي شده است، يعني موسوي پذيرفته که قبل از اين من بيانيه مي دادم، مردم به خيابان ها مي آمدند، روزعاشورا بيانيه ندادم، باز هم به خيابان ها آمدند، بنابراين مسئوليت اين حوادث را پذيرفته است.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان کرد: پيش از اين دلسوزان نظام تاکيد داشتند چهره واقعي موسوي و تقابل او با دين و نظام اسلامي و همچنين همسويي او با دشمنان قسم خورده امام و انقلاب براي عموم مردم روشن است که بيانيه اخير وي هم اين موضوع را اثبات کرد، بنابراين ديگر براي کساني که به امام و انقلاب علاقه دارند، جاي ترديدي باقي نمانده است که موسوي، خاتمي، کروبي و برخي فرزندان هاشمي در خدمت اهداف دشمنان امام، انقلاب و مردم هستند که اگر مسئولان به وظيفه خود عمل نکنند، مردم انقلابي به بند ميم وصيت نامه حضرت امام عمل خواهند کرد.

وي درباره بخش ديگري ازاين بيانيه مبني براينکه "با چه پشتوانه اي از کارآمدي و انسجام ملي و سياست خارجي موثر، سايه قطعنامه ها و امتيازخواهي هاي بيشتر را در سطح بين الملل از سر کشور و ملتمان دور مي کنيد؟" بيان کرد: درايام عاشورا خارج از کشور بودم، از نزديک اخبار را رصد مي کردم، دشمنان نظام اسلامي سي سال است که براي ما دندان تيز کرده اند، ما در جهان بحران تازه اي نداريم اما اتفاقي که امروز روشن شده است، همنوايي، همسويي وهمدستي افرادي از داخل با نظام سلطه در خارج از کشور است.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه امروز نظام سلطه دچار بحران شده است، گفت: علت اين بحران مشخص شدن ماهيت جريان فتنه و سر خط هاي داخلي آن يعني کروبي، موسوي و خاتمي است. ترديد ندارم استکبار جهاني از اين افراد اسناد و مدارکي دارد که هر طورآنها بخواهند اين افراد رفتارمي کنند بنابراين اين ها تبديل به عوامل دشمن شده اند و ديگر اختياري از خود ندارند.

وي درخصوص بخش ديگري ازبيانيه موسوي مبني براينکه "فرمان اعدام و قتل و زنداني من و کروبي مشکل را حل نخواهد کرد، درسخنراني يک عده را حزب الله و عده اي ديگر را حزب الشيطان مي نامند؟" اظهار داشت: دقيقا اين تعابيررا بني صدرو مسعود رجوي هم داشتند آنها ادعا مي کردند با دستگيري آنها اتفاقي نمي افتد البته معتقدم اينها کسي نيستند که با دستگيري آنها اتفاقي بيافتد، اينها عوامل فتنه هستند بايد چوب اعمال خود را بخوردند و به مجازات برسند.

نماينده مردم تهران، ري و شميرانات در مجلس شوراي اسلامي درباره بخش ديگري از اين بيانيه مبني براينکه "ما نه آمريکايي هستيم و نه انگليسي ، تا حال نه کارت تبريکي براي روساي کشورهاي بزرگ فرستاده ايم و نه اميد ياري آنها را داريم"، اذعان داشت: امروزرفتاراين افراد مورد استفاده دشمنان قرار مي گيرد. ترديدي نيست اگر امروز آمريکا در ايران سفارتخانه داشت، کارهايي را مي کرد که موسوي مي کند، اگر اسراييل در ايران سفارتخانه داشت همين بيانيه هايي را مي داد که موسوي مي دهد.

وي همچنين براي تشخيص وابسته بودن برخي چهره ها به آمريکا و اسراييل، بيانات حضرت امام را راهگشا دانست و تاکيد کرد: حضرت امام فرمود هرگاه ديديد دشمنان از شما تعريف کردند، به خودتان شک کنيد و صف خودرا از آنها جدا کنيد، اگر اين کار را نکرديد، شما هم جز آنها هستيد.

یزدفردا