زمان : 10 Dey 1388 - 01:09
شناسه : 20722
بازدید : 8112
بیانیه حجت الاسلام صدوقی نماينده ولي فقيه در استان يزد در محکومیت حرمت شکنی روز عاشورا بیانیه حجت الاسلام صدوقی نماينده ولي فقيه در استان يزد در محکومیت حرمت شکنی روز عاشورا

بیانیه صدوقی نماينده ولي فقيه در استان يزد در محکومیت حرمت شکنی روز عاشورا

يزدفردا  - نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با صدور بيانيه اي ضمن محکوم کردن هتک حرمت مقدسات در روز عاشورا يادآور شد: اين حادثه، قلب همه دوستداران انقلاب اسلامي را به درد آورد.

حجت الاسلام صدوقي امام جمعه يزد
به گزارش یزدفردا"حجت الاسلام و المسلمين "محمد علي صدوقي" در بيانيه خود تاکيد کرد: در اين حادثه جدا از وارد کردن لطمه بر بنيادي ترين اصل اعتقادي شيعه، شعار هاي ساختار شکنانه ، ارکان نظام و انقلاب را هدف گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با صدور بیانیه ای حرمت شکنی روز عاشورا را محکوم کرد و از مسئولين امر قضا خواست با رعايت بي طرفي كامل و در فضايي آرام و به دور از غوغا و با وسواس هر چه تمامتر به شناسايي عوامل حادثه بپردازند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی در این بیانیه آورده است: " در فضاي غم انگيز و سوزناك محرم و عاشوراي حسيني هستيم و در سوگ شهيدان راه خدا و خداجويان دشت كربلايي، عاشورا براي صاحبان بصيرت، مكتب عدالت، حريت و عبودت است و كربلا جايگاهي كه در نيمروزي همه خصلتهاي نيك انساني را به نمايش گذاشت.
عاشورا در عين حال كه روز تولد مجدد اسلام توسط سبط مظلوم پيامبر (ص) است و در واقع سيد شهيدان در چهره مدني جدش درخشيد و سيره جد و آب را پي گرفت، روز حزن بي پايان براي شيعه است و سوزي كه بر دل پيروان علي (ع) نشسته است هيچگاه به سردي نمي گرايد در اين روز ارادتمندان آل الله به يكديگر تعزيت مي‌گويند و بزرگ اجر را از خدا مسئلت دارند.
و عاشوراي امسال را دو تسليت است:‌ تسليتي بر ظلم بي حد بر مهاجران به كربلا و تسليتي بر هتك حرمت اين روز عزيز و دريدن پرده حيا "انا لله و انا اليه راجعون"، مصيبت آن سان بزرگ است كه قلم را ياراي توصيفش نيست و فقط خدا بر بزرگي اين حادثه مولمه واقف است. حادثه‌اي كه جدا از وارد كردن لطمه بر بنيادي‌ترين اصل اعتقادي شيعه شعارهاي ساختار شكنانه آن اركان نظام و انقلاب را هدف گرفت و قلب همه دوستداران انقلاب خميني كبير رحمه الله عليه را به درد آورد.
اينجانب ضمن عرض تسليت اين فاجعه دردناك به حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبري انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مراجع عاليقدر تقليد و حوزه هاي علميه و عموم شيفتگان خامس آل عبا، از مسئولين امر قضا مي خواهم كه با رعايت بي طرفي كامل و در فضايي آرام و به دور از غوغا و با وسواس هر چه تمامتر به شناسايي عوامل حادثه بپردازند و حكم خدا را در مورد آنان اجرا كنند كه اين خواست همه ارادتمندان ساحت قدس حسيني است.
رجاء واثق دارم مردم متدين دارالعباده همانگونه كه با رعايت نظم و شكوه و صف ناپذير ايام تاسوعا و عاشورا را گرامي داشتند در بقيه تجمعات خود جوش و سنتي خود اين حادثه را محكوم نموده ارزشهاي والاي ولائي را پاس خواهند داشت. "

یزدفردا