زمان : 02 Dey 1388 - 18:52
شناسه : 20615
بازدید : 3536
با ابلاغ آيين‌نامه مربوطه:  دولت نحوه سیاستگذاری و اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی را تعیین كرد با ابلاغ آيين‌نامه مربوطه: دولت نحوه سیاستگذاری و اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی را تعیین كرد

با ابلاغ آيين‌نامه مربوطه:

 دولت نحوه سیاستگذاری و اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی را تعیین كرد


یزدفردا"دولت به منظور هماهنگ‌سازی سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی، تعیین سیاست‌های پژوهشی کشور را به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری سپرد

معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی بند (26) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور را كه بنا به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب هیات وزیران رسیده است را برای اجرا ابلاغ كرد.
به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بر اساس این آیین‌نامه، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی را با بهره‌گیری از نظرات، پیشنهادها و نیازهای دریافتی از دستگاه‌ها تدوین و ابلاغ می‌نماید.
بدین ترتیب، دستگاه‌ها موظفند اعتبارات‌پژوهشی خود را در راستای‌سیاست‌ها و اولویت‌های تعیین‌شده شورای‌عالی‌علوم، تحقیقات و فناوری هزینه‌نمایند. شورای پژوهش، فناوری و آموزش (یا شورای مشابه) که از سوی رییس دستگاه به دبیرخانه معرفی می‌شود، مرجع تطبیق طرح ها و پروژه‌های‌پیشنهادی دستگاه با سیاست‌های‌مصوب شورای عالی علوم است. ضمنا در مورد پژوهش‌هایی که نیازمند فعالیت چند دستگاه است، پیشنهاد مرتبط توسط دستگاه یا دستگاه‌های مرتبط به دبیرخانه اعلام و با تأیید دبیرخانه عملیاتی می‌شود.
بر اساس این آئین نامه، همچنین دستگاه‌ها موظفند گزارش عملکرد اعتبارات پژوهشی، تحلیل نتایج و دستاوردهای خود را از طریق سامانه ملی مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری کشور و براساس شیوه‌نامه دبیرخانه شورای یاد شده به این دبیرخانه ارسال نمایند. دبیرخانه ملزم به رعایت طبقه‌بندی‌های لازم در مورد گزارش‌های دریافتی می‌باشد.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز موظف است گزارش جامع عملکرد دستگاه‌ها را بر اساس ضوابط و مقررات مربوط بررسی و به تأیید شورای مذکور برساند. این وزارتخانه همچنین موظف است گزارش جامع عملکرد اعتبارات تحقیقاتی را به همراه نتایج و دستاوردهای پژوهشی و گزارش تحلیلی تأیید شده در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری پس از ارزیابی و جمع‌بندی تا آخر اردیبهشت ماه سال 1389 به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

یزدفردا